Η ωμή αλήθεια για να φτιάξεις υπέρτατους ώμους

4 βασικά λάθη που σε απομακρύνουν από το ποθητό αποτέλεσμα.

Η αλήθεια είναι ότι όλοι μας θα θέλαμε να κάνουμε ώμους σαν τον Rock. Ο κύριος Dwayne Johnson άλλωστε είναι ένας από τους λόγους που πολλοί ξεκίνησαν το γυμναστήριο. Ωστόσο όσο και αν προσπάθησες, οι ώμοι σου δεν είδαν βελτίωση.

Τρεις διαφορετικοί γυμναστές των ΗΠΑ σου δίνουν τα φώτα τους λέγοντάς σου μικρές αλλά σίγουρα σημαντικές αλήθειες για τη σωστή εκγύμναση των ώμων.

 

1. Το μυστικό κρύβεται στο μικρό σου δαχτυλάκι

Youre Doing Lateral Raises Wrong

Κι όμως ποιος θα το περίμενε ότι τα δάχτυλα των χεριών παίζουν τόσο μεγάλο ρόλο στην εκγύμναση των ώμων. Ο Devan Kline, σημειώνει πως όταν κάνεις την παραπάνω άσκηση, πρέπει  το μικρό σου δάχτυλο (ωτίτης) να είναι στραμμένο προς τα πάνω όταν ανεβάζεις τον αλτήρα στο ύψος των ώμων. Αυτό γίνεται διότι με το μικρό σου δάχτυλο έχει άμεση σύνδεση η μυϊκή ίνα του κύριου ώμου. Επομένως ο καρπός είναι στραμμένος ανάποδα όταν φτάσουν τα χέρια στο μέγιστο άνοιγμα.

 

2. Σωστό ύψος

lateral

Ο Devan Kline πάντως δεν μας αφήνει ακόμα σε ησυχία. Κι αυτό διότι διαπιστώνει κι άλλος λάθος στη συγκεκριμένη άσκηση. Αυτό εντοπίζεται στο σημείο που ανεβάζουμε την μπάρα. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, κατά την άρση πρέπει να υπολογίζεις να φέρεις τα χέρια σου περίπου έξι εκατοστά πάνω από το σημείο στο οποίο τα χέρια σου είναι παράλληλα με το δάπεδο. Έτσι δίνεις παραπάνω ώθηση και καταφέρνεις συστολή του δελτοειδούς σου.

 

3. «Μην δω λυγισμένα χέρια»

shoulder dumbbells 1280

Πολλοί πιστοί γυμναστές σου λένε κατά την ανύψωση να λυγίζεις τα χέρια σου. Αυτό είναι εντελώς λάθος σύμφωνα με τον  Josh Cox καθώς θεωρεί πως με το να λυγίζεις τον αγκώνα σου, δεν αφήνεις όλη σου την ενέργεια να κάνει τη δουλειά. «Αν έναν σωλήνα τον διπλώσεις, τότε το νερό δεν ρέει κανονικά. Έτσι είναι και το χέρι» έχει αναφέρει χαρακτηριστικά.

 

4. Προσοχή στη μέση στις προτάσεις ώμων

brosta

Στα πλαϊνά ροκανίσματα συνήθως δεν χρειάζεται να δώσουμε βάρος στη μέση μας. Τα μπροστινά ωστόσο είναι άλλη ιστορία. Επειδή πρέπει η μέση μας να είναι σταθερή και πολλές φορές ο Idalis Velazquez έχει πάρει πρέφα ότι σκύβουμε. Για αυτό λοιπόν μέση σταθερή και 8-12 επαναλήψεις. Η μπροστινή ανύψωση αλτήρων στοχεύει σε σχετικά μικρούς μύες στον ώμο σου, άρα μπορείς να δώσεις το κάτι παραπάνω.