22 SHARES

Αν δεν έχεις ιδέα τι σημαίνει overtraining τότε πρέπει να το διαβάσεις αυτό.

Πόσο σκληρά έχετε εργαστεί στο γυμναστήριο; Μπορεί να είναι πολύ δύσκολο αλλά το κάνετε κάθε μέρα; Εάν, παρά τις συνεχώς αυξανόμενες προσπάθειές σας, εξακολουθείτε να βλέπετε κακή απόδοση, χαμηλά επίπεδα ενέργειας και αχαρακτήριστες εναλλαγές της διάθεσης, μπορεί να πάσχετε από το σύνδρομο «υπερπροπόνησης».

Τι σημαίνει πως έχω “καεί”;

Αυτή η πάθηση, που παλαιότερα σπάνια παρατηρήθηκε εκτός των ελίτ αθλητικών κύκλων, γίνεται ολοένα και πιο διαδεδομένη μεταξύ των ενεργών χρηστών του γυμναστηρίου και όχι μόνο. Έτσι, αν παλεύετε να χτίσετε μυς, αισθάνεστε κουρασμένοι και λαμβάνετε ελάχιστα κέρδη για τη σκληρή δουλειά σας, δείτε πώς να τακτοποιήσετε τα πράγματα…

 

 
 

Πώς θα το αντιμετωπίσω;

Με απλά λόγια, η υπερπροπόνηση είναι η αθλητική εκδοχή της χρόνιας κόπωσης. Αυτό το φαινόμενο ποικίλλει από άθλημα σε άθλημα, αλλά το βιώνουν πάνω από το 60% των αθλητών αντοχής και όχι μόνο, σε κάποιο σημείο της καριέρας τους. Συμβαίνει όταν οι προσπάθειες προπόνησης υπερβαίνουν την ικανότητα του σώματος να ανακάμψει - με αποτέλεσμα μια ξαφνική πτώση της σωματικής και πνευματικής απόδοσης.

 

 

Αυτό το φαινόμενο συνεχώς αυξάνεται. Λόγω του «επαγγελματισμού» των ερασιτεχνών αθλητών – όπου οι καθημερινοί άνθρωποι, με καθημερινές ευθύνες, εκτίθενται στην ένταση και τον όγκο της προπόνησης που συνήθως προορίζονται για τους επαγγελματίες – πολλοί άνδρες δυνητικά θέτουν τον εαυτό τους σε μεγάλο κίνδυνο.

 

 
 

Γιατί είναι επικίνδυνο το overtraining;

Και το πιο επικίνδυνο κομμάτι; Πολλοί από τους πιο ενθουσιώδεις λάτρεις του γυμναστηρίου ερμηνεύουν τα συμπτώματα της υπερβολικής προπόνησης ως πτώση ή απώλεια προόδου – και έτσι αρχίζουν να προπονούνται ακόμη πιο σκληρά, εγκλωβίζοντας τους εαυτούς τους σε έναν φαύλο κύκλο που απλώς επιδεινώνει το πρόβλημα.