4 λόγοι για να δώσεις περισσότερη προσοχή στην αερόβια προπόνηση

Έχουν περάσει οι μέρες δόξας της, αλλά θα σε κάνει καλύτερο στο crossfit.

Ξέρεις γιατί έχουν τόσο μεγάλη σημασία τα προγράμματα cross-fit, τα κυκλικά και η tabata; Γιατί πλέον οι περισσότεροι θέλουν άμεσα αποτελέσματα στο λιγότερο δυνατό χρόνο. Και κάπως έτσι, έχουν μπει στη ζωή μας ασκήσεις εξαντλητικές, που σε κάνουν όχι μόνο να βλέπεις αστράκια, αλλά θα κάνουν να νιώθεις ότι είσαι ένα βήμα από τις πύλες του Παραδείσου. Η αλήθεια είναι ότι με ένα πρόγραμμα έντονής αναερόβιας καις περισσότερες θερμίδες συγκριτικά με το να κάνεις 30 λεπτά τζόγκινγκ.

Επομένως, γιατί σου γράφουμε ότι δεν θα πρέπει να ξεχνάς την αεροβική; Διότι όσο καλή και άγια να είναι αναερόβια, έχει κάποια συγκεκριμένα μειονεκτήματα τα οποία δεν περνούν απαρατήρητα, ειδικά αν κάνεις μόνο τέτοια προγράμματα.

Το βασικότερο είναι πως μπορεί πολύ εύκολα να προκαλέσει στρες, ειδικά όταν οι καρδιακοί σου παλμοί χτυπάνε κόκκινο (150/ λεπτό και άνω) για πολλή ώρα. Στην πραγματικότητα προκαλεί πολύ έντονες συναισθηματικές αντιδράσεις επειδή ακριβώς σε φτάνει πολύ συχνά στα άκρα. Δεδομένου, λοιπόν, ότι έχεις ήδη αρκετά άγχη στην καθημερινότητα σου, είναι λίγο κρίμα να προσθέσεις και το αν θα καταφέρεις να βγάλει το σετ με τα 7 burpees.

 

ezgif 2 161f4bfd8b

 

Η αερόβια, άσκηση από την άλλη, μειώνει το στρες. Και αν ο στόχος σου είναι χάσεις περιττά κιλά και να κάψεις λίπος, τότε καλό είναι να γνωρίζεις ότι θα το καταφέρεις με την αερόβια άσκηση. Και μεταξύ μας, το να χάσεις κιλά δεν είναι μόνο θέμα άσκησης, αλλά και διατροφής. Επομένως αν κόψεις θερμίδες, δηλαδή ενέργεια, θα πρέπει να είσαι ακόμα πιο προσεκτικός στον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεσαι το άγχος (που προκαλεί η αναερόβια)

Ξαναλέω, όλα τα παραπάνω δεν σημαίνουν ότι πρέπει να κόψεις την ανερόβια και να ζητήσεις τα ρέστα από το γυμναστή σου επειδή τάχα σε εκθέτει σε κίνδυνο. Η αναερόβια είναι καταπλητική, αλλά αν κάνεις μόνο αναερόβια, τότε καλό να είναι να ρίξεις λίγο τους ρυθμούς ή να προσθέσεις και λίγη αερόβια στο πρόγραμμά σου.

Έτσι λοιπόν, όταν βγαίνεις έξω να κάνεις (αυτό που πολλοί αποκαλούν βαρετό) τζόκινγκ και οι λόγοι βρίσκονται στο παρακάτω άλμπουμ: