Πώς θα φας υγιεινά αν σιχαίνεσαι το μαγείρεμα
10 SHARES

Ναι για σένα τον ανεπρόκοπο λέμε, μπορείς να συνδυάσεις υγιεινό τρόπο ζωής και αποχή από την κουζίνα.

Η αποχή από την κουζίνα για έναν σύγχρονο άντρα μπορεί να οφείλεται σε μια σειρά από λόγους που μπορεί να μην έχουν καμία σχέση μεταξύ τους. Άλλος δεν έχει χρόνο και δεν προλαβαίνει, άλλος φοβάται ότι δεν έχει κανένα μαγειρικό skill και φλερτάρει κάθε φορά με την τροφική δηλητηρίαση και άλλος πιστεύει ότι ένας άντρας παλιάς κοπής δεν επιτρέπεται να πιάνει κατσαρολικά στα χέρια του. 

Όποιος κι αν είναι ο λόγος που σε κρατάει εκτός της κουζίνας, εμείς δεν θα κρίνουμε, αλλά θα σου προτείνουμε τρόπους να έχεις τουλάχιστον μια υγιεινή διατροφή. Ναι, ακούγεται δύσκολο, αλλά υπάρχει τρόπος να το καταφέρεις. Οι παρακάτω συμβουλές θα σε βοηθήσουν ακόμα και να κάνεις τα πρώτα σου δειλά βήματα στην κουζίνα ακόμα κι αν έχεις ελάχιστο χρόνο ή δεν ξέρεις να ξεχωρίζεις τον βραστήρα από τη φριτέζα.

 

 

Ένα meal kit είναι μια καλή αρχή

Οκ μπορεί να μην έχεις χρόνο να φτιάξεις και να δέσεις μια σάλτσα από την αρχή ή σιγοψήσεις ένα κομμάτι κρέας μέχρι να είναι τρυφερό και γευστικό, όμως σίγουρα ξέρεις πώς να ζεστάνεις ένα φαγητό. Τα meal kits είναι μια καλή λύση για κάποιον που κάνει τα πρώτα του βήματα στην κουζίνα καθώς τα περισσότερα υλικά είναι προμαγειρεμένα και το μόνο που θέλουν είναι ένα τελευταίο ζέσταμα και στήσιμο. Το πλεονέκτημα με τα meal kits είναι ότι είναι σαν φρεσκομαγειρεμένο φαγητό χωρίς συντηρητικά και μπορείς να ελέγξεις εύκολα τη διατροφική αξία αυτών που τρως.

 

 

Μάθε περισσότερα για τη διατροφική αξία των τροφών

Σε γενικές γραμμές μπορείς να νομίζεις ότι αν κόψεις εντελώς τα λιπαρά και στραφείς προς μια δίαιτα που βασίζεται μόνο σε φρούτα και λαχανικά, αλλά θα έχεις κάνει ένα μεγάλο λάθος. Το κλειδί σε μια σωστή διατροφή είναι η ισορροπία μεταξύ των διατροφικών ομάδων κι αν δεν έχεις κάποιο συγκεκριμένο πρόβλημα που να απαιτεί ειδική διατροφή, τα λιπαρά πρέπει να βρίσκονται σε μια σωστή ποσότητα. 

Από την άλλη τα φρούτα είναι πολύ καλά, αλλά όταν εξαρτάσαι υπερβολικά από αυτά οδηγείσαι μοιραία στην υπερκατανάλωση ζάχαρης. Τότε δεν έχει καμία σημασία αν τρως τη ζάχαρη με τη μορφή μιας πάστας ή πορτοκαλιών. 

Για να έχεις μια σωστή ορμονική ισορροπία πρέπει να φορντίσεις να τρως μια καλή αναλογία λιπαρών, καλών υδατανθράκων και πρωτεΐνης. 

 

 

Τα εστιατόρια έχουν μεγάλα μενού, κάνε τις σωστές επιλογές

Δεν μιλάμε για εκείνα τα εστιατόρια που έχουν ολόκληρο το μενού, αλλά και τη φιλοσοφία του μαγαζιού, ταγμένο σε έναν αυστηρά υγιεινό τρόπο ζωής. Σχεδόν κάθε εστιατόριο, πλέον ακόμα και τα fast food, έχει υποκύψει στην προσθήκη υγιεινών επιλογών. 

Ακόμα κι αν δεν προχωρήσεις σε κάποια τέτοια επιλογή, υπάρχει τρόπος να κάνεις καλύτερη την επιλογή σου. Στο φαγητό έξω δύο είναι οι μεγαλύτεροι εχθροί σου, το αλάτι και το υδατάνθρακας. Σε κάθε πιάτο που παραγγέλνεις μπορείς να ζητήσεις να παραλείψουν οποιαδήποτε πηγή υδατάνθρακα όπως το ψωμί και τα ζυμαρικά και να τα αντικαταστήσεις με βραστά χόρτα ή μια σαλάτα. Το ίδιο μπορείς να κάνεις και με το αλάτι ζητώντας να σου βάλουν λιγότερο ή ακόμα και καθόλου και να το αλατίσεις εσύ όσο θες όταν έρθει στο τραπέζι το πιάτο.

 

 

Εκτός από τα meal kits, υπάρχουν κι άλλες λύσεις

Στα κατεψυγμένα του supermarket δεν θα βρεις μόνο πίτσες και πατάτες τηγανιτές, αλλά και καλές επιλογές. Τα κατεψυγμένα λαχανικά που είναι ήδη πλυμένα και κομμένα είναι μια πανεύκολη λύση για ένα υγιεινό γεύμα στα γρήγορα χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Εκεί μπορείς να βρεις ακόμα και έτοιμα γεύματα που δεν έχουν περίσσεια αλατιού και συντηρητικών. Το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να διαβάζεις προσεκτικά τις ετικέτες των προϊόντων ώστε να αποφύγεις τις κακοτοπιές.  



10 SHARES