H Praga ZS 800 δεν είναι μία ακόμα ρετρό μοτοσικλέτα

Απευθύνεται σε λίγους κι εκλεκτούς ενώ ταυτόχρονα τιμά μια άγνωστη παράδοση.

Η ιστορία της Praga είναι πολύ μακρινή και μόλις τους τελευταίους μήνες άρχισε να γίνεται πιο γνωστή με την αναβίωση της μάρκας στη μορφή του κατασκευαστή hypercars. Το Praga Bohema έχει προκαλέσει ήδη αίσθηση στους δρόμους και τώρα ήρθε η ώρα για το επόμενο κεφάλαιο της αναβίωσης, αυτό των δύο τροχών.

To τσέχικο hypercar που κοίταξε στα μάτια τους Ιταλούς 

Η ιστορία των δίτροχων Praga είναι ελάχιστα πιο γνωστή από αυτή των αυτοκινήτων της εταιρείας, συνεπώς αυτή η αμυδρή μνήμη έπρεπε κάπως να ξαναζωντανέψει με την απαραίτητη σύνδεση με το παρελθόν. Σε μία αντιδιαμετρική προσέγγιση, η πρώτη δίτροχη Praga της νέας εποχής δεν είναι μία εξωτική superbike 200 ίππων, ανάλογη της Bohema, αλλά μία νεορετρό μηχανή.

Το στυλ της Praga ZS 800 είναι μοναδικό και δεν μπαίνει στα καλούπια των cafe racer ή των bobber, αν και έχει στοιχεία τους. Ξεκινώντας από τα γνώριμα χαρακτηριστικά της, ο κινητήρας γύρω από τον οποίο έχει χτιστεί είναι ο δικύλινδρος αερόψυκτος που κινεί την Kawasaki W800. Στην κούρσα για τον πιο κλασικό σύγχρονο κινητήρα του είδους, οι Ιάπωνες κατάφεραν να φτιάξουν την πιο πιστή «αντιγραφή» που διατέθηκε ποτέ. 

 

 

Ο άξονας με τα κωνικά γρανάζια που κινεί τον εκκεντροφόρο και τα πιστόνια που ανεβοκατεβαίνουν μαζί, κόντρα στις νόρμες των στροφάλων των 180° και των 270°. Αυτή η κλασική αρχιτεκτονική δεν δίνει τον πιο σβέλτο κινητήρα της κατηγορίας, αλλά αυτόν με τον πιο απολαυστικό τρόπο λειτουργίας και το σύστημα με τα κωνικά γρανάζια είναι πανέμορφο.

Αυτόν τον κινητήρα αγκαλιάζει ένα χειροποίητο πλαίσιο από χρωμιομολυβδαινιούχο ατσάλι σε στυλ softail που κρύβει την πίσω ανάρτηση. Η μπροστινή ανάρτηση αντιθέτως δεν κρύβεται καθόλου και είναι σε στυλ girder με ένα υπερσύγχρονο αμορτισέρ τιτανίου του Ohlins. Αυτές οι πολύ old school πινελιές στο πλαίσιο είναι ένας φόρος τιμής στην πρώτη μοτοσικλέτα της Praga, την BD 500 του 1928.

 

 

Το μίγμα παλαιών και νέων στοιχείων είναι κάτι που ακολουθεί σαν μοτίβο όλη τη μοτοσικλέτα, όπως οι τροχοί των 18 ιντσών που είναι φτιαγμένοι από ανθρακονήματα, αλλά έχουν την κλασική πλέξη σαν ακτίνες αντί για μπράτσα. Στο κέντρο των ζαντών φωλιάζουν δύο υδραυλικά ταμπούρα με ένα απίστευτης ομορφιάς σχέδιο εξαερισμού που αγγίζει τα όρια του φετίχ. 

Τι δουλειά έχει μια Ferrari 458 Italia στα χρώματα της τσέχικης αστυνομίας;

Η κατασκευή κάθε μίας Praga ZS 800 απαιτεί τουλάχιστον 300 ώρες εργασίας στο χέρι, κάτι που εξηγεί και την τιμή της. Οι Τσέχοι ζητάνε 86.000€ για το δίτροχο νοσταλγικό του ταξίδι και κάπως έτσι διαψεύδονται οι προσδοκίες ότι θα έφτιαχναν κάτι πολύ πιο προσιτό σε σχέση με hypercars τους.  



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved