Böhmerland: Η αναβίωση μιας ξεχασμένης τσεχοσλοβάκικης μοτοσικλέτας

Μια ευκαιρία να θυμηθούμε πόσο δαιμόνιους μηχανικούς και οραματιστές έβγαλε αυτή η χώρα της κεντρικής Ευρώπης.

Αν υπάρχει μία και μόνο αδικία στην ιστορία της αυτοκίνησης και των μοτοσικλετών, αυτή δεν θα ήταν άλλη από την ιστορία της Τσεχοσλοβακίας. H άνθιση της Skoda τα τελευταία χρόνια, χωρίς να την υποτιμούμε καθόλου, είναι μόνο ένα πολύ μικρό κεφάλαιο σε όσα έχουν προσφέρει οι Τσεχοσλοβάκοι μηχανικοί, όσο καιρό υπήρχε η χώρα. Δυστυχώς τα λάθη της εποχής του υπαρκτού σοσιαλισμού, αλλά και η γερμανική κατοχή κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου έχουν θάψει κάτω από τη λήθη της ιστορίας τα επιτεύγματα μιας βιομηχανικής παράδοσης που ξεπερνά και την ιστορία της ίδιας της αυτοκίνησης. Μια παράδοση που όχι μόνο ξεκίνησε τον 19ο αιώνα, αλλά έδωσε τα φώτα της και σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, από την VW μέχρι τη Mercedes. Αλλά ας αφήσουμε τις ιστορικές αδικίες και ας δούμε πώς θα μπορούσαν να διορθωθούν.

 

 

Η μόδα της αναβίωσης ξεχασμένων εταιρειών σε συνδυασμό με την αγάπη για κάθε τι νοσταλγικό, έφερε το όνομα της Böhmerland στο τραπέζι. Στους περισσότερους δεν λέει και πολλά το όνομά της, αλλά στο σύντομο χρονικό διάστημα που μεγαλούργησε, από το 1924, μέχρι την έναρξη του Β’ ΠΠ, η σχεδιάστική της ταυτότητα ήταν τόσο μπροστά από την εποχή της, που βρήκε τον δρόμο της στις mainstream μοτοσικλέτες πολλές δεκαετίες αργότερα. Οι χυτές ζάντες χωρίς ακτίνες είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό τους γνώρισμα, αλλά έχουν κι άλλα όπως το σωληνωτό κλειστό πλαίσιο που αγκαλιάζει τον κινητήρα. 

 

 

Αυτά τα στοιχεία δεν θα μπορούσαν να λείπουν από το Concept 21. η όλη κατασκευή είναι γύρω από έναν μονοκύλινδρο κινητήρα 600 κυβικών, ο οποίος με τη βοήθεια κομπρέσορα, αποδίδει σχεδόν 50 ίππους. Η μοτοσικλέτα σε προκαλεί να τη χαζεύεις για ώρα ενώ κάθε φορά που τη βλέπεις ανακαλύπτεις και μια νέα λεπτομέρεια από τον μηχανισμό της αλυσίδας που κινεί τον κομπρέσορα, μέχρι τα εναλλακτικά συστήματα ανάρτησης και στους δύο τροχούς. Ειδικά η πίσω ανάρτηση διατηρεί το hardtail στυλ των παλιών πλαισίων, αλλά δεν έχει κρυφή ανάρτηση στο στυλ  των softail. Αλλά ουσιαστικά έχει ενώσει το μοχλικό της ανάρτησης με το ψαλίδι κι έτσι διατηρείται και στο μάτι το παραδοσιακά μακρύ μεταξόνιο των μοτοσικλετών των Böhmerland, χωρίς να μοιάζει με αυτοκινήτου. 

Στα σχέδια της αναβιωμένης Böhmerland, πίσω από τα οποία βρίσκεται μια πρωτοποριακή εταιρεία 3D printing, υπάρχει και μια ηλεκτρική έκδοση μόλις φτιαχτεί η πρώτη βενζινοκίνητη παρτίδα, κάτι που δείχνει ότι η αναβίωση της τσεχοσλοβάκικης εταιρείας είναι ένα όραμα που έχει μακρόπνοο ορίζοντα.