Σε μια εποχή που ο ρόλος του άντρα συνεχώς εξελίσσεται, η Παγκόσμια Ημέρα Άντρα είναι μια αφορμή να γιορτάσουμε όχι απλώς εικόνες και στερεότυπα, αλλά πραγματικά στοιχεία χαρακτήρα που εμπνέουν. Ο σύγχρονος άντρας δεν ορίζεται από τη δύναμή του ή την εμφάνιση του· ορίζεται από τις αξίες, τον τρόπο που φέρεται στους γύρω του, την ενσυναίσθησή του και τον σεβασμό που δείχνει. Και αυτά τα στοιχεία μπορούμε να τα δούμε καθαρά σε πολλούς Έλληνες επωνύμους, που μέσα από τη δημόσια παρουσία τους δείχνουν ότι το να είσαι άντρας σήμερα σημαίνει, πάνω απ’ όλα, να είσαι άνθρωπος.
Η ευγένεια του Γιώργου Καράβα

Η ευγένεια, όταν είναι αυθεντική, δεν περιορίζεται σε καλούς τρόπους· είναι στάση ζωής. Ο Γιώργος Καράβας έχει καταφέρει, μέσα από τη δημόσια παρουσία του, να εκπέμπει αυτήν ακριβώς τη φυσική, αβίαστη ευγένεια που δεν επιβάλλεται και δεν επιδεικνύεται, αλλά απλώς υπάρχει. Είναι ο τρόπος που ακούει, που χαμογελά, που δίνει χώρο στους γύρω του και που μιλάει χωρίς βιασύνη, χωρίς υπερβολές. Πρόκειται για έναν συνδυασμό ηρεμίας και σεβασμού, που κάνει τους άλλους να νιώθουν άνετα και ασφαλείς, ακόμη κι όταν βρίσκονται υπό πίεση ή άγχος.
Γιώργος Καράβας: Η απόδειξη ότι η αρρενωπότητα σημαίνει (και) σεβασμός
Σε μια εποχή όπου η ένταση, η φασαρία και η ανάγκη να ξεχωρίσεις συχνά επισκιάζουν τη λεπτότητα, η παρουσία του λειτουργεί σαν υπενθύμιση ότι η αληθινή δύναμη κρύβεται στη διακριτικότητα. Η ευγένεια, για εκείνον, μοιάζει να είναι προέκταση του χαρακτήρα του: μια γείωση, μια σταθερότητα και μια συναισθηματική ωριμότητα. Άντρες σαν τον Καράβα δείχνουν ότι η ευγένεια δεν είναι αδυναμία· είναι επιλογή. Και μάλιστα, μια επιλογή που έχει απίστευτη επιρροή στους γύρω τους. Γιατί ο κόσμος χρειάζεται περισσότερους ανθρώπους που να μπορούν να συνδυάζουν τη σιγουριά με τον σεβασμό και ο Γιώργος Καράβας αποτελεί ένα απτό παράδειγμα αυτής της ισορροπίας.
Ο Γιώργος Καράβας ήταν ξεκάθαρα ο πρωταγωνιστής του «Exathlon»
Το πείσμα του Μανόλο Καραλή

Το πείσμα, όταν συναντά την αποφασιστικότητα, μπορεί να γίνει κινητήριος δύναμη ζωής. Ο Μανόλο Καραλής, μέσα από τη διαδρομή και τη δημόσια εικόνα του, εκπροσωπεί ακριβώς αυτό το είδος θετικού πείσματος: όχι την τυφλή επιμονή, αλλά την ακλόνητη αίσθηση ότι τα όρια μπορούν να μετακινηθούν όταν το μυαλό και η καρδιά συνεργάζονται. Το πείσμα του μοιάζει να είναι ο χώρος μέσα στον οποίο καλλιεργείται η αντοχή, η υπομονή και η ικανότητα να συνεχίζει, ακόμη και όταν ο δρόμος γίνεται ανηφορικός.
Από "influencers", θέλουμε superstars σαν τον Εμμανουήλ Καραλή
Αυτό το πείσμα δεν έχει σκληράδα· έχει επίγνωση. Είναι η πίστη ότι κάθε στόχος αξίζει το χρόνο και την ενέργεια που του δίνεις, αρκεί να σε εκφράζει. Είναι η διαρκής αναμέτρηση με τον εαυτό σου, όχι με τους άλλους. Σε μια κοινωνία που συχνά εκπαιδεύει τους ανθρώπους να παραιτούνται εύκολα, ο Καραλής δείχνει ότι η πρόοδος προϋποθέτει επιμονή, συνέπεια και προσωπική ευθύνη. Το πείσμα του λειτουργεί σαν υπενθύμιση ότι τα όνειρα δεν υλοποιούνται από τύχη, αλλά από εκείνους που αρνούνται να τα εγκαταλείψουν. Και κάπως έτσι, η δική του επιμονή γίνεται πηγή έμπνευσης: μια ζωντανή απόδειξη ότι όταν πιστεύεις στη διαδρομή σου, δεν υπάρχει εμπόδιο που να μην μπορείς να αντιμετωπίσεις.
Η δημιουργικότητα του Σωτήρη Τσαφούλια

Η δημιουργικότητα, στην πιο ουσιαστική της μορφή, δεν αφορά μόνο την παραγωγή ιδεών· αφορά τη δυνατότητα να βλέπεις τον κόσμο μέσα από ένα διαφορετικό, προσωπικό πρίσμα. Ο Σωτήρης Τσαφούλιας αποτελεί μια από αυτές τις σπάνιες περιπτώσεις ανθρώπων που καταφέρνουν να μετατρέπουν την παρατήρηση σε αφήγηση και τη φαντασία σε εμπειρία. Η δημιουργικότητά του -όπως την αντιλαμβάνεται ο κόσμος μέσα από τα έργα του- μοιάζει να πηγάζει από μια διαρκή ανησυχία, μια ανάγκη να κατανοήσει το ανθρώπινο συναίσθημα και να το μεταφέρει με τρόπο που αγγίζει.
Ο Σωτήρης Τσαφούλιας είπε τη μεγαλύτερη αλήθεια για το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη
Δεν πρόκειται για επιφανειακή έμπνευση· είναι βαθιά, μελετημένη, σχεδόν εμμονική. Είναι η δημιουργικότητα ενός ανθρώπου που αφουγκράζεται τη λεπτομέρεια, που δίνει σημασία σε όσα οι περισσότεροι προσπερνούν, που χτίζει ατμόσφαιρα, χαρακτήρες, συγκρούσεις. Και στο τέλος, τα ενώνει όλα σε κάτι που κάνει τον θεατή να νιώθει, όχι απλώς να παρακολουθεί. Το στοιχείο αυτό γίνεται παράδειγμα για τον σύγχρονο άντρα: ότι η δημιουργικότητα δεν είναι προνόμιο καλλιτεχνών, αλλά εσωτερική δύναμη που μπορεί να καθοδηγήσει οποιαδήποτε ζωή. Ότι το να σκέφτεσαι «αλλιώς» δεν είναι ιδιοτροπία, είναι τρόπος εξέλιξης.
Και ο Τσαφούλιας αποδεικνύει πως όταν επιτρέπεις στη φαντασία να συναντήσει την πειθαρχία, τότε γεννιέται έργο, έμπνευση και νόημα.
Ο ρομαντισμός του Μάνου Βακούση

Ο ρομαντισμός είναι μια έννοια που συχνά παρεξηγείται, όμως στον Μάνο Βακούση αποτυπώνεται ως μια ήρεμη, ώριμη ευαισθησία που φαίνεται να καθοδηγεί την έκφρασή του. Ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζει τον λόγο, το συναίσθημα και την ανθρώπινη επαφή δείχνει έναν άνθρωπο που δεν φοβάται να αναδείξει το ευάλωτο κομμάτι του, που κατανοεί ότι ο ρομαντισμός δεν είναι υπερβολή αλλά αλήθεια. Είναι η ικανότητα να βλέπεις την ομορφιά σε μικρές στιγμές, να εκτιμάς τη λεπτότητα στη συμπεριφορά και να αφήνεσαι να νιώσεις χωρίς άμυνα.
Ο Μάνος Βακούσης βρήκε το Έτερο Εγώ του σε έναν στωικό τηλεοπτικό ήρωα
Ο ρομαντισμός του -όπως τον αντιλαμβάνεται το κοινό από τη δημόσια εικόνα του- δεν είναι θεατρικός, αλλά καθημερινός. Είναι το πώς στέκεται απέναντι στους άλλους με ενδιαφέρον, το πώς μεταφέρει συναίσθημα μέσα από τη φωνή και την παρουσία του, το πώς αφήνει χώρο για τις σιωπές. Δείχνει ότι ο άντρας που παραμένει σε επαφή με τη συναισθηματική του πλευρά δεν χάνει δύναμη, κερδίζει βάθος.
Σε μια εποχή που ο κυνισμός συχνά μοιάζει να κυριαρχεί, το παράδειγμά του λειτουργεί σαν ανάσα. Θυμίζει πως ο ρομαντισμός δεν είναι παλιομοδίτικος· είναι αναγκαίος. Είναι η γέφυρα που συνδέει τους ανθρώπους σε βαθύτερο επίπεδο. Και γι’ αυτό, ο Βακούσης γίνεται σημείο αναφοράς για όσους θέλουν να ζουν πιο συναισθηματικά, πιο αληθινά.
Ο κοινωνικός πολιτισμός του Γεράσιμου Σκιαδαρέση

Ο κοινωνικός πολιτισμός δεν ήταν ποτέ κάτι απλό. Είναι μια συνολικότερη στάση που αντικατοπτρίζει σεβασμό, ευγένεια, ενσυναίσθηση και ήθος. Ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, μέσα από την παρουσία του στον δημόσιο χώρο, αφήνει την εντύπωση ενός ανθρώπου που αντιλαμβάνεται βαθιά αυτή τη διάσταση της κοινωνικής συμπεριφοράς. Ο τρόπος που επικοινωνεί, η σταθερή του ηρεμία και η ευγένεια που αποπνέει αποτελούν στοιχεία ενός ανθρώπου που ξέρει να σέβεται και να ακούει. Όλα, βασικά χαρακτηριστικά για να μπορέσεις να αποτυπώσεις τις θέσεις σου για τα κοινά.
Γεράσιμος Σκιαδαρέσης: «Ήθελα ο ρόλος του Παντελίδη να μισηθεί πολύ»
Αυτός ο κοινωνικός πολιτισμός είναι το πλέγμα που κρατά τις ανθρώπινες σχέσεις υγιείς. Είναι η ικανότητα να συνυπάρχεις χωρίς να επιβάλλεσαι, να αφήνεις χώρο, να νοιάζεσαι για το πώς νιώθει ο άλλος, ακόμη κι αν δεν το λέει. Είναι η ποιότητα που λείπει συχνά σε έναν κόσμο που τρέχει γρήγορα και μιλάει δυνατά. Ο Σκιαδαρέσης δείχνει ότι το να είσαι πραγματικά «καλλιεργημένος» δεν αφορά μόνο τη γνώση, αλλά τη συμπεριφορά. Είναι ένας άντρας που προβάλλει την αξία του σεβασμού μέσα από τη φυσικότητά του. Το παράδειγμά του λειτουργεί ως υπενθύμιση ότι ένας κόσμος με περισσότερη ευγένεια, περισσότερη κατανόηση και περισσότερη αξιοπρέπεια δεν είναι ουτοπία, αλλά ξεκινά από τον τρόπο που φερόμαστε καθημερινά.
Το αν θα συμφωνήσεις με τις θέσεις του είναι μια άλλη ιστορία. Αλλά με τον τρόπο που σε πλησιάζει για να στις διατυπώσει, θα σε κερδίσει από την πρώτη στιγμή.
Η αδελφική αφοσίωση του Χρήστου Κούτρα και του Γιάννη Ντσούνου

Ίσως το καλύτερο παράδειγμα που πηγάζει από τους δύο δημοσιογράφους και παρουσιαστές. Δεν περιορίζεται -προφανώς- στους δεσμούς αίματος. Αφορά τη χημεία, τη συνεργασία, την αμοιβαία εμπιστοσύνη. Στην περίπτωση των Χρήστου Κούτρα και Γιάννη Ντσούνου, αυτή η αφοσίωση φαίνεται στη συνέπεια της κοινής τους πορείας και στον τρόπο που αλληλοσυμπληρώνονται στον δημόσιο λόγο. Υπάρχει μια διακριτική, αλλά σταθερή αίσθηση ότι ο ένας αναγνωρίζει και τιμά τα όρια, τις δυνάμεις και τις ανάγκες του άλλου.
Οι «Αταίριαστοι» δίδαξαν ξανά το χιούμορ στην ελληνική τηλεόραση
Η αδελφική τους σχέση, όπως τη βλέπει το κοινό, λειτουργεί υπενθυμιστικά: Οι άντρες δεν χρειάζεται να είναι ανταγωνιστικοί για να ξεχωρίζουν. Μπορούν να συνεργάζονται, να στηρίζουν ο ένας τον άλλον, να δημιουργούν χωρίς να προσπαθούν να υπερισχύσουν. Μπορούν να χτίζουν κάτι μεγαλύτερο από το άθροισμα των ατομικών τους ικανοτήτων. Η σταθερότητα και ο σεβασμός μεταξύ τους δείχνουν ότι η αφοσίωση είναι επιλογή και όχι τυχαίο γεγονός.
Σε έναν κόσμο όπου η συνεργασία συχνά υποτιμάται, το παράδειγμά τους υπενθυμίζει ότι οι ισχυρότεροι δεσμοί δημιουργούνται όταν υπάρχει κοινό όραμα και αληθινή εμπιστοσύνη. Και αυτό το είδος αφοσίωσης είναι πολύτιμο. Τόσο στα επαγγελματικά όσο και στις προσωπικές σχέσεις.
Η ευθύτητα του Γιάννη Μπέζου
Gossip-Tv/NDP
Η ευθύτητα είναι ένα χαρακτηριστικό που σπανίζει και όταν υπάρχει σε ισορροπία, μπορεί να γίνει αρετή. Ο Γιάννης Μπέζος, μέσα από τη δημόσια παρουσία του και τις θέσεις του, έχει συνδεθεί με μια μορφή καθαρής, άμεσης έκφρασης που δεν μασάει τα λόγια της αλλά ούτε και προσβάλλει. Πρόκειται για μια ευθύτητα που δεν έχει ως στόχο να σοκάρει, αλλά να ξεκαθαρίσει. Να τοποθετήσει όρια και να κάνει διακριτή τη σκέψη του.
Σε έναν κόσμο όπου η διπλωματική αοριστία συχνά κυριαρχεί, η παρουσία ανθρώπων σαν τον Γιάννη Μπέζο λειτουργεί απελευθερωτικά. Υπενθυμίζει πως το να είσαι ειλικρινής δεν είναι πρόκληση, είναι στάση ζωής. Όταν η ευθύτητα συνοδεύεται από εμπειρία, καλλιέργεια και συναισθηματική ωριμότητα, τότε γίνεται εργαλείο που χτίζει και δεν γκρεμίζει. Η ευθύτητα αυτή δείχνει επίσης μια βαθιά αυτογνωσία. Είναι η γνώση του τι πιστεύεις, γιατί το πιστεύεις και πώς το εκφράζεις.
Η αλήθεια του Γιάννη Μπέζου θα δυσαρεστεί πάντα αρκετό κόσμο
Κι αυτή η σταθερότητα γίνεται παράδειγμα για τον σύγχρονο άντρα που θέλει να επικοινωνεί καθαρά, χωρίς υπεκφυγές, χωρίς αντιφάσεις. Ο Γιάννης Μπέζος θυμίζει ότι η αλήθεια μπορεί να ειπωθεί με τρόπο που θα παραμένει ανθρώπινος και θα ξεχωρίσει, λέγοντας τα πράγματα ως έχουν. Είτε αρέσει σε κάποιους, είτε όχι.
Ο αυτοσεβασμός του Βλαδίμηρου Κυριακίδη

Ο αυτοσεβασμός είναι από τα πιο θεμελιώδη χαρακτηριστικά για έναν άνθρωπο και ταυτόχρονα από τα πιο παρεξηγημένα. Στη δημόσια εικόνα του Βλαδίμηρου Κυριακίδη, ο αυτοσεβασμός φαίνεται μέσα από τη σταθερότητα, την ηρεμία και τον τρόπο που αντιμετωπίζει τον εαυτό του και τους άλλους. Δεν είναι η αμυντική στάση κάποιου που θέλει να προστατεύσει τον εγωισμό του· είναι η υγιής επίγνωση της προσωπικής του αξίας.
Ο δυσκολότερος ρόλος του Βλαδίμηρου Κυριακίδη είναι εκείνος της ίδιας του της ζωής
Ο αυτοσεβασμός αυτός εκφράζεται μέσα από την αξιοπρέπεια, τη συνέπεια, τη σοβαρότητα και την απλότητα. Φαίνεται στην επιλογή του να μιλάει όταν έχει κάτι ουσιαστικό να πει και να σιωπά όταν χρειάζεται. Φαίνεται στο πώς στέκεται, πώς συνεργάζεται, πώς αντιλαμβάνεται τον ρόλο του απέναντι στους άλλους. Είναι η σιωπηλή, αλλά σταθερή δήλωση ότι κάθε άνθρωπος αξίζει να τον αντιμετωπίζουν με σεβασμό και ότι το πρώτο βήμα γι’ αυτό είναι να τον αντιμετωπίζει ο ίδιος έτσι. Σε μια εποχή που συχνά ταυτίζει την αξία με την εξωτερική εικόνα ή την επιτυχία, η παρουσία ανθρώπων με ενσώματο αυτοσεβασμό είναι πολύτιμη.
Ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης, κεντρικό πρόσωπο στο φετινό αφιέρωμα, λειτουργεί ως υπενθύμιση πως όταν ξέρεις ποιος είσαι, δεν έχεις ανάγκη να αποδείξεις τίποτα σε κανέναν. Κι αυτό, τελικά, είναι η μεγαλύτερη μορφή ελευθερίας.
