Όταν ο Tim Burton «εγκατέλειψε» τον Batman

Τι συνέβη στη Warner Bros και αποφάσισαν να δώσουν το «Batman Forever» στον Joel Schumacher;

Στην κινηματογραφική βιομηχανία μπορείς να περιμένεις ότι υπάρχουν δημιουργικές διαφορές και χάσμα απόψεων μεταξύ σκηνοθέτη και παραγωγής, ένα γεγονός που συχνά-πυκνά οδηγεί σε διακοπή συνεργασίας και αλλαγή εντελώς στο εκάστοτε project που αναμένεται στον κινηματογράφο. Κάτι τέτοιο ωστόσο δεν ήταν το ζήτημα όσον αφορά την αποπομπή του Tim Burton από το franchise του Batman στα mid 90’s αλλά ένας εξωγενής παράγοντας που για πολλούς σήμερα ακούγεται αστείο. Και ο λόγος είναι το πασίγνωστο fast food franchise, τα McDonald’sΠώς συνδέεται τώρα μια αλυσίδα fast food με τον Batman;

 

 

Και όμως γίνεται

Πολλά χρόνια πριν εμφανιστεί ο Christopher Nolan εξυψώνοντας τον Batman με την τριλογία του «Dark Knight», ήταν ο Tim Burton αυτός που τον έβγαλε από τη ναφθαλίνη και το 1989 κλείνοντας τα αφτιά σε όλους όσους δεν ενέκριναν τον κωμικό τότε, Michael Keaton, παρέδωσε στην 7η Τέχνη τον εικονικότερο Batman που έχουμε δει μέχρι σήμερα.

 

 

Η πρώτη ταινία εξελίχθηκε σε τεράστια επιτυχία, το κοινό αγάπησε ξανά τον μασκοφόρο εκδικητή της Gotham, υποκλινόμενο στη σκοτεινή ατμόσφαιρα του χαρακτήρα αλλά και γενικότερα της ταινίας, γεγονός που το έκανε να διαφέρει από το κωμικό show των 60’s με πρωταγωνιστή τον Adam West.

Η τρομερή επιτυχία της πρώτης ταινίας με τον Joker του Jack Nicholson και την Vicky Vale της Kim Basinger, έφερε και δεύτερο, ακόμα πιο dark φιλμ (Batman Returns), με μεγάλο κακό τον Πιγκουίνο του Danny De Vito. Οι κριτικές απογείωσαν το σίκουελ ωστόσο το κοινό φάνηκε να προτιμάει το πρώτο επεισόδιο, παρόλο που και αυτό είχε μεγάλη εισπρακτική επιτυχία.

 

 

Τι ήταν όμως αυτό που ενόχλησε την Warner Bros. αναγκάζοντας τον Burton να αποχωρήσει την ώρα που εκείνος είχε ήδη σκεφτεί πώς θα ολοκληρώσει την τριλογία;

 

Το καναρίνι δεν είναι Chicken McNugget

Τα McDonald’s εκτός από brand με βαρύ όνομα τρέχουν διαρκώς μεγάλες καμπάνιες και μεγάλο τμήμα μάρκετινγκ εκμεταλλευόμενοι την κάθε ευκαιρία (όπως και όλες οι σοβαρές εταιρίες άλλωστε) προκειμένου να πουλήσουν ακόμα περισσότερο τα προϊόντα τους. Επομένως στην περίοδο εκείνη, το σίκουελ του Batman έμοιαζε και ήταν μια μεγάλη ευκαιρία για να διαφημιστεί το brand και έφερε όλους τους ήρωες του φιλμ να διαφημίζονται με τα τότε Happy Meals (σ.σ. τα γεύματα για παιδιά) όπως μπορείς να δεις στην παρακάτω διαφήμιση.

 

 

Δυστυχώς για το μάρκετινγκ των McDonald’s δεν είχαν λογαριάσει στον σκοτεινό τόνο της ταινίας αλλά και σε κάποιες σκηνές που προκάλεσαν αντιδράσεις. Κατά τη διάρκεια του φιλμ, η Catwoman ως γατούλα που είναι αρπάζει ένα πουλάκι από ένα κλουβί και αρχίζει να το μασάει, ενώ ο Πιγκουίνος λίγο πριν το φινάλε του, εμφανίζεται να πετάει μαύρο υγρό από το στόμα του.

Αυτά τα δύο σκηνικά σε συνδυασμό με τον σκοτεινό χαρακτήρα της ταινίας, έκανε αρκετό κόσμο να μην αφήσει τα παιδιά του να παρακολουθήσουν την ταινία με τα McDonald’s να κάνουν έντονα παράπονα στη Warner για το ύφος της ταινίας. Επόμενη κίνηση της εταιρίας φέρει τα δικαιώματα του ήρωα ήταν να αλλάξει στρατηγική και να επιλέξει έναν πιο light χαρακτήρα για τις ταινίες που έπονταν.

 

 

Το τρίτο κεφάλαιο του franchise ονομάστηκε «Batman Forever» και με τον Joel Schumacher στη σκηνοθετική καρέκλα, απέκτησε πιο ελαφρύ χαρακτήρα από αυτόν που είχε και ακόμα και αν στηρίχτηκε στο όραμα του Tim Burton, το φιλμ απεδείχθη «λίγο» ενώ το επόμενο φιλμ, «Batman and Robin» ήταν η κύκνειο άσμα του πιο διάσημου ήρωα όλων των εποχών. Ακόμα και σήμερα σαν μυστήριο πλανάται ποια θα ήταν η τύχη του Ανθρώπου-Νυχτερίδα αν ο Tim Burton δεν είχε φύγει από το franchise.

Ευτυχώς μια δεκαετία περίπου αργότερα (2005), ήρθε ο Christopher Nolan για να αποδείξει σε όλους ότι ο Batman χωρίς σκοτεινό χαρακτήρα, απλά δεν είναι Batman.

 

 


©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved