Γιατί ο David Cronenberg πιστεύει πως το σύγχρονο σινεμά δεν αξίζει;

Ο διάσημος σκηνοθέτης εξηγεί τους λόγους που ισχύει το «κάθε πέρσι και καλύτερα» για τον κινηματογράφο.

Ο David Cronenberg είναι ένας από τους σημαντικότερους δημιουργούς στην ιστορία του κινηματογράφου. Ο Καναδός σκηνοθέτης είναι διάσημος για τις πρωτοποριακές του προσπάθειες και τη συμβολή του στη διάδοση της επιστημονικής φαντασίας και του τρόμου στον κινηματογράφο. Δοξασμένος ως ο μάστορας του body horror, χωρίς αυτόν, το Hollywood θα ήταν Πολύ φτωχότερο.

David Carradine: Ο Σαολίν που δεν ήξερε Kung Fu

Συγκεκριμένα, οι ταινίες του Cronenberg εξερευνούν την έντονη σωματική μεταμόρφωση, τις λοιμώξεις και την τεχνολογία, καθώς εξετάζουν την αλληλεπίδραση της εμμονής με το φυσιολογικό. Χωρίς το πρωτοποριακό του έργο, θα μπορούσατε να πείτε αντίο σε μεταγενέστερα αριστουργήματα τέχνης, όπως ο Τιτάνας της Julia Ducournau και ακόμη και ο Μαύρος Κύκνος του Darren Aronofsky.

 

 
 

Οι πιο γνωστές ταινίες τρόμου του Cronenberg περιλαμβάνουν το Shivers του 1975, το Scanners του 1981, το Videodrome του 1983 και φυσικά το έργο του 1986 The Fly, το οποίο βασίστηκε στο μυθιστόρημα και την ταινία του 1950 με το ίδιο όνομα. Έκτοτε, ο Cronenberg έχει απομακρυνθεί από αυτό που κάποτε θεωρούνταν μια αυστηρή δόση επιστημονικής φαντασίας/τρόμου και μας έδωσε άλλα σύγχρονα κλασικά έργα, όπως το A History of Violence και το Eastern Promises, δύο περίπλοκες έρευνες της σχέσης της ανθρωπότητας με τη βία που τον είδαν να συνεργάζεται με τον Vigo Mortensen λαμβάνοντας παγκόσμια αναγνώριση.

Ο Cronenberg μπήκε ξανά στο παιχνίδι με την ανακοίνωση της νέας του ταινίας, Crimes Of The Future που έκανε πρεμιέρα στις Κάννες. Φημολογήθηκε ότι ο σκηνοθέτης είχε αναγκαστεί να συνταξιοδοτηθεί λόγω έλλειψης χρηματοδότησης, αλλά ανεξάρτητα από το τι προκάλεσε τη μακρά απουσία του, επέστρεψε με μια από τις πιο πολυσυζητημένες ταινίες της χρονιάς.

 

 
 

Όπως ήταν αναμενόμενο, η ταινία έγινε πρωτοσέλιδο όταν αρκετοί άνθρωποι βγήκαν από το θέατρο μέσα στα πέντε πρώτα λεπτά. Σύμφωνα με τον Cronenberg, αυτή ήταν μία αναμενόμενη αντίδραση. Σε συνέντευξή του πριν στις Κάννες, είπε: «Είπα ότι κάποιοι άνθρωποι στην πόλη θα αποχωρήσουν και το Twitter τρελάθηκε και ο κόσμος είπε «δεν θέλουμε να δούμε μια ταινία όπου ο σκηνοθέτης πιστεύει ότι θα φύγουμε». Ήξερα πως δεν θα αποχωρίσουν όλοι από την αίθουσα. Το κοινό στις Κάννες είναι ένα πολύ περίεργο κοινό. Δεν είναι κανονικό κοινό».

Συνέχισε λέγοντας: «Πολλοί άνθρωποι είναι εκεί μόνο για το κύρος ή για το κόκκινο χαλί. Και δεν είναι καν σινεφίλ. Δεν ξέρουν τις ταινίες μου. Έτσι, μπορεί να είναι απομακρυσμένοι, ενώ ένα κανονικό κοινό δεν θα είχε κανένα πρόβλημα με την ταινία. Ποιος ξέρει λοιπόν; Αλλά σίγουρα πολλοί άνθρωποι αποχώρησαν όταν δείξαμε το Crash».

 

 
 

Ωστόσο, αυτή δεν ήταν η γενική συναίνεση. Πολλοί από αυτούς που έμειναν στο θέατρο χειροκρότησαν την ταινία ένα εξάλεπτο standing ovation, κάνοντάς μας ενθουσιασμένους για τη γενική κυκλοφορία της ταινίας.

Όταν εμφανίστηκε στο Φεστιβάλ Βενετίας το 2018, ο Cronenberg συζήτησε το μέλλον του κινηματογράφου και έδωσε μερικές βαθιές σκέψεις για την κατεύθυνση που πηγαίνει, χρησιμοποιώντας τον κινηματογράφο ως παράδειγμα πρόσφατων εξελίξεων. Είπε: «Είχαμε ένα πάνελ εδώ, μιλούσα με τον Σπάικ Λι και μερικούς άλλους συναδέλφους στον κινηματογράφο για τη νοσταλγία που υπάρχει για τις παλιές μέρες του κινηματογράφου όπου θα είχες μια κοινότητα να προσκυνούσε στην εκκλησία του κινηματογράφου και μια κοινή εμπειρία. ίσως εν μέρει θρησκευτικός».



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved