Τι θα γινόταν στην Ελλάδα αν τις Κυριακές απαγόρευαν τα αυτοκίνητα;

Η Γερμανία σκέφτεται λόγω κρίσης καυσίμων να το εφαρμόσει, εμείς θα το κάναμε;

Το μέτρο που προτείνουν στη Γερμανία ακούγεται κάπως ακραίο και μας θυμίζει άλλες, πιο σκοτεινές εποχές της δεκαετίας του ΄70.

Οι τιμές των καυσίμων αυξάνονται διαρκώς ενώ η ουκρανική κρίση βαθαίνει χωρίς ορατό «φως στο τούνελ». Η Ευρώπη βιώνει μία ανεπανάληπτη κρίση που ίσως της κοστίσει πολλά από τα προνόμια της στο μέλλον. Ένα από αυτά ίσως να είναι και η κυκλοφορία των αυτοκινήτων τις Κυριακές.

Στη Γερμανία, για οικονομία στα καύσιμα κάποιοι προτείνουν την επαναφορά ενός μέτρου που εφαρμόστηκε στην πετρελαϊκή κρίση του 1973: να απαγορευθεί η χρήση Ι.Χ. αυτοκινήτου τις Κυριακές. Μπορεί να ακούγεται ακραίο αλλά όμως είναι μία από τις λύσεις που βλέπουν οι Γερμανοί. Εμείς όμως αναρωτιόμαστε αν αυτό το μέτρο θα μπορούσε ποτέ να εφαρμοστεί στην Ελλάδα του σήμερα.

 

 
 

Μπορεί ο Έλληνας να περιοριστεί; Η άποψη μας είναι πως σίγουρα μπορεί και ίσως να του έκανε και καλό κάτι τέτοιο.

Την αρχή έκανε η υπουργός Περιβάλλοντος της Βάδης-Βυρτεμβέργης Τέκλα Βάλκερ. «Γιατί να μην καθιερώσουμε όρια ταχύτητας ή και μια «Κυριακή χωρίς αυτοκίνητο» όπως είχε γίνει στη δεκαετία του '70; Σαν ιδέα μοιάζει ιδανική μια και ταυτόχρονα μπορεί να γίνει και μία οικολογική λύση. Πώς όμως θα μπορούσε να δεχτεί ο Έλληνας κάτι τέτοιο; Να του στερήσεις την Κυριακάτική βόλτα με το αυτοκίνητο; Ιεροσυλία!

Την εποχή εκείνη το μέτρο αποδείχθηκε αποτελεσματικό και συνέβαλε στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων» δήλωσε προ ημερών η υπουργός από το Κόμμα των Πρασίνων, μιλώντας στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (DPA). Δεν είναι τυχαίο όμως πως όσοι πρότειναν το μέτρο αυτό είναι από κόμμα που στηρίζει την οικολογία.

 

 
 

Σε ένα κρατίδιο που «φιλοξενεί» μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Mercedes-Benz και η Porsche, η πρόταση αυτή δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη. Σίγουρα όλοι οι Γερμανοί βιομήχανοι θα θορυβήθηκαν με αυτό το νέο.

Τότε στη Γερμανία είχε γίνει το έλα να δεις με την απαγόρευση του αυτοκινήτου. Όσοι παρέβαιναν την απαγόρευση τιμωρούνταν με πρόστιμο 500 γερμανικών μάρκων. Παράλληλα, για τις εργάσιμες ημέρες είχε επιβληθεί γενικό όριο ταχύτητας 100 χλμ. την ώρα στους αυτοκινητοδρόμους και 80 χλμ. σε εθνικές οδούς, το οποίο παρέμεινε σε ισχύ επί έξι ολόκληρους μήνες.

Αν κάποιος αποφασίσει στην Ελλάδα να κάνει το ίδιο σίγουρα θα έχουν τεράστιες αντιδράσεις, αυτό είναι το μόνο σίγουρο και το λογικό. Από την άλλη όμως ίσως πρέπει να το σκεφτούμε από την άποψη, όχι μόνο της οικονομίας στο καύσιμο, αλλά και στην καλυτέρευση της ατμόσφαιρας στην Αθήνα. Μήπως τελικά δεν είναι και τόσο κακή ιδέα;



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved