pexels Γιατί τα ναυπηγεία αδυνατούν να καλύψουν τη ζήτηση στα superyachts

Είναι κάπως παρήγορο που αντιμετωπίζουμε τα ίδια προβλήματα με τους δισεκατομμυριούχους.

Η πιο παράξενη είδηση των τελευταίων ημερών ήταν σίγουρα αυτή για το νέο superyacht του Jeff Bezos και το παρθενικό του ταξίδι που αναμένεται προσεχώς. Δεν είναι τόσο τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του, αυτό είναι μάλλον κάτι το αναμενόμενο για το «κότερο» του πιο πλούσιου ανθρώπου στον κόσμο, αλλά μια παράπλευρη απώλεια της ναυπήγησής του δείχνει ότι όλα τελικά έχουν μια τιμή σε αυτή τη ζωή. 

Προκειμένου να βγει στα ανοιχτά, από τον χώρο στη ναυπήγησής του, θα ξεμονταριστεί μια ιστορική γέφυρα στο Ρότερνταμ και θα ξαναμονταριστεί μετά τον παρθενικό πλου του superyacht. Το σκάφος είναι τόσο μεγάλο και ο Jeff Bezos έχει τόσα λεφτά, που αυτό δεν είναι πρόβλημα κι ας έχουν εξοργιστεί οι μόνιμοι κάτοικοι της πόλης που ετοιμάζονται να πετάξουν κλούβια αυγά στο νεότευκτο σκάφος. Αυτό το ευτράπελο ήταν και αφορμή για να μάθουμε ότι υπάρχει θέμα με τα superyachts, είναι λιγότερα τα διαθέσιμα προς πώληση σε σχέση με τους υποψήφιους αγοραστές.

 

 

Όχι, τα superyachts δεν πρόκειται να ξεπεράσουν σε πωλήσεις τα αυτοκίνητα πόλης, όμως τα τελευταία δύο χρόνια δημιουργήθηκε μια απότομη στρέβλωση στην αγορά. Όλοι ξέρουμε ότι μέσα στην πανδημία οι πλούσιοι έγιναν πολύ πιο πλούσιοι. Οι 500 πιο πλούσιοι άνθρωποι του κόσμου συσσώρευσαν αθροιστικά πάνω από 1 τρισεκατομμύριο δολάρια και ένα superyacht ξαφνικά έγινε πολύ ελκυστική ιδέα, ταυτόχρονα σε πολλούς από αυτούς.  

Σύμφωνα με μια έκθεση από το Vessels Value, το 2021 πωλήθηκαν 887 superyachts, αυτό σημαίνει αύξηση 77% σε σχέση με το 2020 και σχεδόν 100% σε σχέση με το 2019. Όμως υπάρχει και κάτι πιο εντυπωσιακό στην έκθεση αυτή, το νούμερο αυτό είναι μόνο ένα κλάσμα της πραγματικής ζήτησης και αν τα ναυπηγεία μπορούσαν να ανταποκριθούν, οι πωλήσεις θα ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακές.

Ένα superyacht για να ναυπηγηθεί χρειάζεται αρκετά εργασιών και η πανδημία έκανε ακόμα πιο δύσκολη τη δουλειά των ναυπηγείων. Οι υπερπλούσιοι ήθελαν να αποκτήσουν εδώ και τώρα το σκάφος των ονείρων τους και αυτό οδήγησε πολλούς στην αγορά μεταχειρισμένων. Αλλά ούτε αυτό ήταν αρκετό.

 

 

Ιστορικά η αγορά θαλαμηγού θεωρείται ως μια από τις χειρότερες επενδύσεις που μπορεί να κάνει κάποιος, ανεξάρτητα από την οικονομική του επιφάνεια. Ένα ρητό λέει ότι σε δύο στιγμές χαίρεται κάποιος με τη θαλαμηγό του, τη στιγμή που την αγοράζει και τη στιγμή που την πουλάει. Η πτώση της αξίας των θαλαμηγών είναι ταχύτατη και το κόστος συντήρησής της ανέρχεται περίπου στο 10% της αρχικής της αξίας για κάθε έτος. Η αύξηση όμως της ζήτησης οδήγησε σε μια άνοδο στην τιμή των μεταχειρισμένων της τάξης του 8%.

Για πρώτη φορά στα χρονικά είναι όντως επένδυση να έχεις πολυτελή θαλαμηγό. Κάποιος που αγόρασε ένα superyacht το 2020 μπορεί να το πουλήσει σήμερα και να βγάλει ένα τσουβάλι λεφτά και η κατάσταση αυτή δεν έχει σημάδια κόπωσης ακόμα. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι οι υπερπλούσιοι θα συνεχίσουν να συσσωρεύουν χρήμα και η αγορά των superyachts θα συνεχίσει να φουσκώνει. Το μόνο που μένει είναι να δούμε αν το φούσκωμα θα αποδειχθεί φούσκα που θα σκάσει. 

 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved