Pexels Η Αυτοκρατορία των Κρυπτονομισμάτων αντεπιτίθεται

Το κρυφό ατού στο τσεπάκι των crypto εταιριών λέγεται Hollywood. Και μεσάζοντες; Οι ίδιοι οι celebrities.

Μπορεί στην Ελλάδα να μην το έχουμε νιώσει τόσο στο πετσί μας, ωστόσο τα κρυπτονομίσματα είναι μια μόδα που στο εξωτερικό έχει τρομακτικές δυνατότητες και υποστηρικτές. Το γεγονός ότι τόσοι διάσημοι επιχειρηματίες και celebrities δείχνουν κρυφή αδυναμία στο Bitcoin και τα υπόλοιπα «ξαδέρφια» του, δεν θέλει και πολύ για να παρακινήσει και πολύ τον υπόλοιπο κόσμο προς αυτή την κατεύθυνση. Και μόνο το γεγονός ότι μέσω κρυπτονομισμάτων γλιτώνεις κρατικούς ελέγχους και μεταφέρεις με άνεση χρήματα από και προς το εξωτερικό, είναι μια κατάσταση που έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον πολλών, ενώ ταυτόχρονα ξεκίνησε πόλεμο με τράπεζες και κυβερνήσεις (βλ. Κίνα).

 

 

Σε αυτό το διάστημα που βρισκόμαστε τα κρυπτονομίσματα έχουν αποδοχή μεν, αλλά όχι καθολική (κάθε άλλο μάλιστα) με αποτέλεσμα ο περισσότερος κόσμος να δείχνει διστακτικός στο να κάνει το μεγάλο βήμα και να επενδύσει στο Bitcoin ή τα Altcoins. Το γεγονός ότι ο «βασιλιάς του κρυπτονομίσματος» (σ.σ. Bitcoin) είδε την τιμή του να κατρακυλάει μόλις με ένα «τιτίβισμα» του Elon Musk, επιβεβαίωσε τον σκεπτικισμό γύρω από την αξία και τη ρευστότητα που εντοπίζεται γύρω του. Όπως έχει ειπωθεί άλλωστε, «αν κάνεις τον Θεό να ματώσει, ο κόσμος θα σταματήσει να πιστεύει σε αυτόν».

 

 

Όταν το ίντερνετ στηρίχθηκε στη διαφήμιση

Στις αρχές των 90’s, ένας εκκολαπτόμενος τομέας τεχνολογίας ξεπετάχτηκε από το πουθενά, ψάχνοντας μια δίοδο και ένα ραφάκι στη βιβλιοθήκη αναγκών του καθημερινού ανθρώπου. Τότε ήταν ένα δίκτυο που θα μπορούσε μέσω σύνδεσης από την τηλεφωνική γραμμή να σε συνδέει σε ένα ιδεατό μέρος, όπου ηλεκτρονικοί υπολογιστές ανά τον κόσμο μπορούν να βρίσκονται σε μεγάλο εύρος επικοινωνίας, να ανταλλάζουν μηνύματα  ή να κοιτάζουν διάφορες υπηρεσίες. Αυτό ήταν το ίντερνετ ή διαδίκτυο όπως έγινε γνωστό το 1989.

Σε μια εποχή όμως που ακόμα ο κόσμος δεν μπορούσε να αφουγκραστεί τις τεράστιες δυνατότητές του και τη δραματική επιρροή που θα ασκούσε στη ζωή μας, χρειάζονταν τα κατάλληλα «εργαλεία» προκειμένου να δημιουργηθεί η ανάγκη στον κόσμο να επιθυμήσει την πληροφορία μέσω διαδικτύου και όχι αγοράζοντας εφημερίδες, περιοδικά ή τηλεφωνώντας.

Και η λύση σε τέτοιες περιπτώσεις είναι μονόδρομος: Διαφήμιση. Και η τότε μεγάλη εταιρία διαδικτύου και επικοινωνίας, ComputerServe κυκλοφόρησε την πρώτη της διαφήμιση για το ίντερνετ στην τηλεόραση:

«Φέρνουμε εκατοντάδες online υπηρεσίες, σαν ένα γεμάτο σετ εγκυκλοπαιδειών, αλλά και νέα από το AP (Associated Press). Ένα μεγάλο βοήθημα για τις επενδύσεις, τις κινήσεις στην τράπεζα, online κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων και αγορών εμπορικού περιεχομένου…». Αυτό ήταν τότε. Σήμερα όλα τα παραπάνω φαίνονται αρκετά μακρινά λόγω της άμεσης επιρροής του ίντερνετ στην καθημερινότητά μας.

 

 

Επόμενο βήμα: Η εμπιστοσύνη

Για να επιστρέψουμε στο σήμερα, τα κρυπτονομίσματα αντιμετωπίζουν μεγάλο κύμα αμφισβήτησης λόγω της ευμετάβλητης κατάστασης της αξίας τους. Ο μόνος τρόπος να δυναμώσουν τα «χαρτιά» τους είναι να πείσουν τον κόσμο ότι η συμμετοχή σε αυτά δεν είναι σαν το χρηματιστήριο όπου οι μετοχές ανεβοκατεβαίνουν με μανία αλλά λόγω των πολλών εννοιών, καταλήγουν να μην ξέρουν τι κινήσεις κάνουν, κυρίως όμως ότι δεν είναι τόσο μεγάλο ρίσκο. Και για να το καταφέρουν αυτό αποφάσισαν να κάνουν ό,τι έκανε και η ComputerServe στις αρχές του ’90. Να διαφημιστούν.

Αυτή τη στιγμή λοιπόν εταιρίες που δραστηριοποιούνται με κρυπτονομίσματα όμως οι FTX, Robinhood, PayPal, Coin Cloud ή CoinFlip ξεκίνησαν συνεργασίες με μεγάλα ονόματα στο χώρο των celebrities και του Hollywood, όπως ο Spike Lee, o Neil Patrick Harris ή το ζεύγος Tom Brady- Gisele Bündchen.

«Οι άνθρωποι διστάζουν μπροστά στο άγνωστο, οπότε το να συνεργάζεσαι με ανθρώπους που εμπνέουν και όπως και με άλλα αντίστοιχα ινστιτούτα, όπως ο Tom Brady ή ο Stephen Curry, να νιώσουν πιο άνετα με μια κίνηση-ρίσκο», αναφέρει η COO της FTX, Sina Nader η οποία ήρθε σε συμφωνία με αρκετούς celebrities και αθλητές προς αυτή την κατεύθυνση.

 

 

Υπάρχει όμως και άλλο

Αναμφίβολα η διαφήμιση μέσω των celebrities του χώρου είναι ένα σημαντικό κομμάτι, υπάρχει όμως και ένας άλλος δρόμος που σταδιακά μπορεί να αλλάξει την άποψη του κόσμου. Με τις εταιρίες διασκέδασης να βλέπουν τα κρυπτονομίσματα ως ευκαιρία για έξτρα χρήμα, δίνουν χώρο για τέτοιου είδους διαφημίσεις ή δίνουν τη δυνατότητα σε πελάτες να πληρώσουν το αντίτιμο μέσω αυτών. Για παράδειγμα ο CEO της AMC Theatres, Adam Aron έχει συναινέσει μέχρι το τέλος του χρόνου οι πελάτες να μπορούν να αγοράζουν εισιτήρια ή τρόφιμα για τις προβολές χρησιμοποιώντας Bitcoin, Ethereum ή LiteCoin μέχρι το τέλος του χρόνου.

Ακόμα κανείς δεν ξέρει πώς θα καταλήξει η «αντεπίθεση» των κρυπτονομισμάτων ωστόσο φαίνεται πως είναι ένας τομέας κομμένος και ραμμένος για το χώρο της διασκέδασης. Εκεί όπου brand ambassadors θα μπορέσουν να «λυγίσουν» τις αντιστάσεις του διστακτικού κοινού, ενώ η διαφήμιση δείχνει ξεκάθαρη προτίμηση προς αυτή την κατεύθυνση. Με λίγα λόγια οι εταιρίες των crypto παίζουν το επόμενο μεγάλο χαρτί τους για ανάκτηση της εμπιστοσύνης του κοινού και ακόμα και αν «ματώσουν» οικονομικά, ενδέχεται μόλις να ανακάλυπταν αυτή τη δίοδο που έψαχναν καιρό προς τις ανάγκες του κοινού.

 



4 SHARES