Oι 4 συμβουλές για τη ζωή που ΔΕΝ πρέπει να ακούσεις
11 SHARES

Μάθε να ξεχωρίζεις τις τοξικές συμβουλές και να ακολουθείς μόνο τις εποικοδομητικές.

Κάθε φορά που βρίσκεσαι μπροστά σε ένα δύσκολο σταυροδρόμι, μία γνώμη ή μία συμβουλή θα τη ζητήσεις. Είναι ανθρώπινο και φυσιολογικό, όσο κι αν βασίζεσαι στις δικές σου δυνάμεις και εμπιστεύεσαι την κρίση σου. Ακόμα κι αν δεν τη ζητήσεις σίγουρα θα βρεθεί κάποιος να σου τη δώσει, η γλώσσα του σώματος θα δώσει το σήμα στους γύρω σου ότι χρειάζεσαι κάποιου είδους κατεύθυνση. Θα ακούσεις συμβουλές από φίλους και από «φίλους». Οι σκάρτες συμβουλές δεν θα έρθουν μόνο από τους «φίλους» με δόλιο σκοπό, μερικές φορές ακόμα και οι πιο κοντινοί και αγαπημένοι μας μπορεί να μας πουν κάτι λάθος είτε από άγνοια της κατάστασης είτε επειδή δεν μας διάβασαν σωστά. Αν μάθεις να φιλτράρεις κάθε συμβουλή που ακούς θα έχεις κάνει ένα μεγάλο βήμα για την θωράκιση του εαυτού σου από την τοξικότητα.

 

 

Όταν προβληματίζεσαι για το αν πρέπει να φύγεις από μία δουλειά ή όχι θα ακούσεις πολλές φορές το κλασικό «κάτσε εκεί που είσαι». Ο φόβος και η εργασιακή επισφάλεια είναι αναμφισβήτητο γεγονός, ειδικά σε μία περίοδο με υψηλή ανεργία, μεγάλο ανταγωνισμό και χωρίς λεφτόδεντρα στους δρόμους. Όμως μερικές φορές πρέπει απλά να ξέρεις να φεύγεις και να ρισκάρεις. Μπορεί να φας τα μούτρα σου, αλλά κανείς δεν πέτυχε με την πρώτη. 

Κάθε φορά που θα βρεθείς σε μία περίοδο παρατεταμένου στρες και θα προσπαθήσεις να ηρεμήσεις με κάποιον, οποιονδήποτε τρόπο θα ακουστεί από κάπου η παραίνεση «το άγχος είναι δημιουργικό». Ναι για κάποιους μπορεί να είναι κινητήριος μοχλός για να προλάβουν ένα deadline, για να κατεβάσουν μία πιο ρηξικέλευθη ιδέα ή να γίνουν πιο παραγωγικοί, αλλά αυτό δεν είναι πανάκεια και δεν ισχύει καθολικά. Για τους περισσότερους το άγχος είναι ανασταλτικός παράγοντας παραγωγικότητας και δημιουργίας και αυτό είναι το λιγότερο. Το παρατεταμένο άγχος μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε σοβαρά προβλήματα υγείας. Ψυχοσωματικά, αυτοάνοσα, ψυχολογικά κλπ, προβλήματα μπορεί να προκύψουν. Κάποια από αυτά αφήνουν μόνιμα σημάδια, γίνονται χρόνιες παθήσεις και σου μένουν ακόμα και αν το άγχος που τα προκάλεσε έχει πλέον εκλείψει. Είναι προτιμότερο να αντιμετωπίζεις το άγχος και τις γενεσιουργές του αιτίες παρά να το αφήνεις έτσι.

 

 

Πολλές φορές θα βρεθείς στη θέση του αδικημένου και μερικές από αυτές θα κρατήσει πολύ. Αν αυτοί που σε φέρνουν σε αυτή τη θέση καταλάβουν ότι το κάνεις πολύ εύκολο γι’αυτούς και δεν αντιδράς,  το φαινόμενο θα ενταθεί και θα λάβει χρόνιες και διαρκείς διαστάσεις. Το χειρότερο που μπορείς να κάνεις είναι να ακούσεις το «μην ασχοληθείς». Να ασχοληθείς και με το παραπάνω γιατί δεν είσαι ο σάκος του μποξ για κανέναν. Οριοθέτησε το δίκιο σου και υπερασπίσου το.

Στο μεσοδιάστημα μεταξύ της αρχικής γνωριμίας και του σοβαρού δεσμού είναι σε πολλές περιπτώσεις η ζώνη του λυκόφωτος. Δεν είσαι σίγουρος αν είσαι έτοιμος για το επόμενο βήμα ή να το πας πιο χαλαρά και να δεις μήπως πρέπει να ξεκόψεις. Στο σταυροδρόμι αυτό θα ακούσεις τα πάντα, «φύγε» και «συνέχισε» εναλλάσσονται συνέχεια. Εδώ μιλάμε για τη ζωή σου βέβαια και μία απόφαση που θα την καθορίσει σε μεγάλο βαθμό είτε βραχυπρόθεσμα είτε σε μεγάλο χρονικό ορίζοντα. Κλείσε αυτιά και μάτια και απέκλεισε όλες τις φωνές που προσπαθούν να σε πατρονάρουν. Όποια κι αν είναι η απόφασή σου, θα πρέπει να είναι προϊόν της δικής σου σκέψης. Στην πραγματικότητα αν υπάρχει ένα πρόσωπο που μπορεί να έχει γνώμη πάνω σε αυτό δεν είναι άλλο από εκείνη. Στο κάτω-κάτω για το κοινό σας μέλλον μιλάμε. 

 



11 SHARES