Λίγα αυτοκίνητα έχουν κερδίσει την καθολική εκτίμηση που απολαμβάνει η Mercedes-Benz 300 SL “Gullwing”. Ήταν —και παραμένει— ένας αληθινός θρύλος του κόσμου της αυτοκίνησης· μια μηχανή που έφερε για πρώτη φορά στην άσφαλτο τεχνολογία πραγματικών αγωνιστικών αυτοκινήτων, όπως το χωροδικτύωμα πλαισίου (space frame chassis) και τον ψεκασμό καυσίμου. Κάθε ένα από τα 1.400 κομμάτια που κατασκευάστηκαν είναι ένα αριστούργημα μηχανικής και διαχρονικής κομψότητας. Και η ιστορία τπυ συγκεκριμένου μοντέλου, είναι μια ιστορία ταχύτητας και διατήρησης στο χρόνο.
Ολοκληρώθηκε στο θρυλικό εργοστάσιο Sindelfingen στις 29 Απριλίου 1955, και προοριζόταν για τη ζωτικής σημασίας αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών. Έφυγε από το εργοστάσιο με φινίρισμα σε DB534 Feuerwehrrot, δηλαδή «Κόκκινο Πυροσβεστικού Οχήματος», και ήταν εξοπλισμένη με τους ιδιαίτερα επιθυμητούς τροχούς Rudge. Παρόλο που η Mercedes-Benz είχε επίσημα σταματήσει τις εργοστασιακές της αγωνιστικές δραστηριότητες μετά την τραγωδία του Le Mans το 1955, το αγωνιστικό πνεύμα της 300 SL ήταν πολύ δυνατό για να περιοριστεί.
Στα χέρια ιδιωτών οδηγών, η Gullwing μετατράπηκε σε μια τρομερή δύναμη στους αγώνες SCCA της Αμερικής. Αυτό το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν ένα από εκείνα τα «θηρία». Διανεμήθηκε στην Ουάσιγκτον, DC, και ο Charles “Chuck” Wallace το οδήγησε σε πολλές νίκες το 1956, πριν το αποκτήσει ο Leonard “Chick” Butscher το 1957, ο οποίος συνέχισε να το αγωνίζεται σε διοργανώσεις της Ανατολικής Ακτής. Δεν ήταν ένα αυτοκίνητο-βιτρίνας· ήταν ένας αποδεδειγμένος νικητής. Αυτό που κάνει αυτή τη συγκεκριμένη Gullwing τόσο συγκλονιστική είναι η ιστορία της αυθεντικότητάς της, που αποκαλύφθηκε μέσα από σχολαστική «δικανική» έρευνα από τους πρόσφατους ιδιοκτήτες της. Ένας συλλέκτης από το Ηνωμένο Βασίλειο αγόρασε το αυτοκίνητο το 2023 και, υποπτευόμενος ότι κρύβει ένα μυστικό παρελθόν, ανέθεσε στον ειδικό του μοντέλου Martin Cushway μια εις βάθος εξέταση. Αυτό που βρήκαν ήταν εκπληκτικό. Οι ειδικοί επιβεβαιώνουν ότι το αυτοκίνητο διατηρεί ακόμη τον αρχικό του κινητήρα, το αμάξωμα, τον πίσω άξονα και ακόμη και τους πείρους του συστήματος διεύθυνσης.
Επιπλέον, κάτω από ένα μεταγενέστερο στρώμα ασημί βαφής, βρέθηκε και προσεκτικά διατηρήθηκε το αρχικό κόκκινο Fire Engine Red. Το εσωτερικό, με το αυθεντικό μαύρο δέρμα και τη γέμιση από τρίχα αλόγου, φέρει φθορές που ταιριάζουν απόλυτα με τις φωτογραφίες της εποχής των αγώνων του. Η έρευνα αποκάλυψε ακόμη και σημεία με μόλυβδο στο καπό, κατάλοιπα από τους δερμάτινους ιμάντες αγώνων που κάποτε φορούσε, καθώς και ίχνη από πρόσθετα όργανα στο ταμπλό.