H Mercedes Vision One-Eleven είναι πολλά περισσότερα από ένα homage στην C111

Το χρώμα, η χαμηλή σιλουέτα και οι gullwing πόρτες είναι στοιχεία παρμένα απευθείας από το εντυπωσιακό concept car, αλλά το πιο σημαντικό είναι το πνεύμα καινοτομίας που κληρονόμησε αυτούσιο.

Ήταν το 1969 όταν η Mercedes παρουσίασε το C111 σαν μία σπουδή για το πώς θα έπρεπε να μοιάζουν τα αυτοκίνητα στα χρόνια που θα ακολουθούσαν. Εκείνο το concept car ήταν μια πλατφόρμα πάνω στην οποία οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν ό,τι ιδέα είχαν, Από την αεροδυναμική, μέχρι τη χρήση βάνκελ κινητήρα και τη χρήση συνθετικών υλικών, η C111 που δεν έμοιαζε σε τίποτα με τις συντηρητικές Mercedes της εποχής. Μπορεί ο κινητήρας βάνκελ να μην απέκτησε ποτέ τον mainstream χαρακτήρα όσων πίστεψαν τότε σε αυτόν, αλλά μια σειρά από καινοτομίες πέρασαν σταδιακά στα αυτοκίνητα παραγωγής σε βάθος ετών, ακόμα και δεκαετίων.

Γιατί η Mercedes AMG One είναι μια F1 με πινακίδες κυκλοφορίας

Το πρωτοποριακό αυτό πνεύμα θέλησε να αναβιώσει η Mercedes με την Vision One-Eleven που δεν θέλει να την αποκαλούμε ρετρό επειδή φέρνει κάπως στην C111. H οποιαδήποτε ομοιότητα με το concept car του 1969 θέλει να υπονοείται όπως όταν βλέπεις έναν πατέρα με τον γιο του ψάχνοντας στοιχεία από το DNA που πέρασαν από γενιά σε γενιά. Εκεί που η C111 είχε έναν κεντρικά τοποθετημένο κινητήρα, η Vision One-Eleven δεν έχει τίποτα. Για την ακρίβεια έχει μία άσκηση για το πώς θα αρχίσουν να σχεδιάζονται τα πλαίσια στο μέλλον χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους τον χώρο που καταλάμβαναν μέχρι πρότινος οι κινητήρες εσωτερικής καύσης. 

 

 

Με τους 4 ηλεκτροκινητήρες ενσωματωμένους στους τροχούς, ναι μεν απελευθερώνεται χώρος, αλλά στα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχει αξιοποιηθεί στο έπακρο γιατί η σχεδίασή τους ξεκινάει από αυτό την ύπαρξη αυτού του κενού. Μοιάζει λίγο με την ιστορία των πρώτων αυτοκινήτων που ήταν σαν άμαξες χωρίς άλογα, γιατί ακριβώς ο σχειδασμός τους είχε ξεκινήσει από τις άμαξες. 

Η SL που ξεκίνησε την ιστορία της AMG

Στη νέα αρχιτεκτονική που φέρνει το concept car της Mercedes δεν μιλάμε πια δύο, ένα ή δυόμιση όγκους. Αλλα για μια εξέλιξη του σχήματος που ξεκίνησε με την AMG One και άλλα αεροδυναμικά οχήματα σε σχήμα «δάκρυ». Το νέο αυτό σχήμα η Mercedes το ονομάζει μία επιφάνεια, αντί για έναν όγκο. 

 

 

Πράγματι μοιάζει με ένα αυτοκινητάκι Hot Wheels με όλα τα στοιχεία του αυτοκινήτου να μπαίνουν κάτω από αυτή την επιφάνεια, από τις μπαταρίες και τον χώρο αποσκευών, μέχρι τις θέσεις των επιβαινόντων. Με αφορμή το πέρασμα στην ηλεκτροκίνηση και την ανάγκη σχημάτων που είναι πιο αποδοτικά μέσα από την αεροδυναμική, υπάρχει ήδη δηλωμένη η πρόθεση των αυτοκινητοβιομηχανιών για απεξάρτηση από τα SUV. Σχήματα σαν τη Vision One-Eleven δεν είναι μόνο μια άσκηση επίδειξης των τεχνολογικών δυνατοτήτων των Γερμανών, αλλά και μία προσπάθεια να αλλάξει σχήμα το αυτοκίνητο του μέλλοντος.  



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved