Η ιστορία της Mercedes 500 SL AMG είναι μια ιστορία επαναπατρισμού της SL

Οι SL των ‘80s ήταν πολύ αμερικάνικες και μόνο η AMG μπορούσε να τις σώσει, μια διάσωση που γέννησε συμπτωματικά ένα άλλο μύθο.

Στην ταινία ύμνο στο ανδρικό στυλ, στο American Gigolo, o Richard Gere εκτός από μια εντυπωσιακότατη γκαρνταρόμπα, έχει και ένα εξίσου εντυπωσιακό αυτοκίνητο. Η μαύρη Mercedes SL που οδηγούσε, ήταν η επιτομή των αξιών που πρέσβευε η γερμανική φίρμα και κανένα μοντέλο της δεν κατάφερε να την ξεπεράσει. Οι αρμονικές γραμμές της διθέσιας καρότσας και η απαράμιλλη ποιότητα κατασκευής ήταν ένας συνδυασμός που δεν είχε ξαναγίνει και δεν ξανάγινε. Το μοναδικό της μειονέκτημα; Ήταν πολύ αμερικάνικη.

Πολλά χρόνια πριν τα SUV, η αμερικάνικη αγορά ήταν ανέκαθεν το ιερό δισκοπότηρο των ευρωπαϊκών εργοστασίων και αυτή η γενιά της SL σχεδιάστηκε με μοναδικό γνώμονα το πώς θα κατακτήσει την Αμερική και όχι το πώς θα πουλήσει κι εκεί. Αυτό όπως πολύ εύκολα μπορεί να φανταστεί κάποιος μεταφράστηκε σε μία SL που απομακρύνθηκε ακόμα περισσότερο από τις ρίζες της 300SL.  

 

 

Η σπορ συμπεριφορά θυσιάστηκε στον βωμό της άνεσης με αμερικανικά κριτήρια και το τελικό αποτέλεσμα ήταν ένα διθέσιο κάμπριο που δεν ενέπνεε τη σπορ συμπεριφορά. Η θυσία έπιασε τόπο και η SL ξεπούλησε στην Αμερική, όμως κάτι πλήγωνε των εγωισμό των Γερμανών. Τη λύση ήρθε να δώσει η AMG την οποία τώρα ξέρουμε ως το συνοδευτικό των κορυφαίων εκδόσεων των μοντέλων της γερμανικής εταιρείας, αλλά τότε ήταν ακόμα μόνο το τμήμα που προετοίμαζε τα αγωνιστικά της αυτοκίνητα. Οι εκδόσεις AMG για τους αγοραστές ήταν κάτι άγνωστο, μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Η 500 SL AMG ήταν μία από τις πρώτες διερευνητικές βολές της Mercedes για μια αρκετά πιο σπορ έκδοση κάποιου μοντέλου της. Ήταν μία έκδοση που δεν εξήχθη ποτέ στην Αμερική, άρα δεν έχει τα κλασικά στρογγυλά φώτα και τους ογκώδεις προφυλακτήρες της αμερικανικής έκδοσης, ήταν μια περιορισμένης παραγωγής και αμιγώς γερμανικής νοοτροπίας έκδοση. 

 

 

Η ανάρτηση χαμήλωσε και σκλήρηνε με τη βοήθεια της Bilstein, η ιπποδύναμη έφτασε τους 280 ίππους και η τελική τα 250χαω. Η AMG ενίσχυσε ακόμα τα φρένα και τα ζαντολάστιχα, ενώ ειδικό γι’αυτή ήταν και το 5άρι μηχανικό κιβώτιο της Getrag. Όλα αυτά ήταν η μαγιά για τα μοντέλα της AMG που ακολούθησαν, μέχρι τις υβριδικές του σήμερα με τα 800+ άλογα και φυσικά το hypercar AMG One με απευθείας τεχνολογία από τη F1.