Η Ferrari δε σταματά ποτέ να επαναπροσδιορίζει τον εαυτό της. Εβδομήντα έξι χρόνια μετά την ιστορική της νίκη στις 24 Ώρες του Le Mans το 1949, με τον Luigi Chinetti πίσω από το τιμόνι της 166 MM barchetta, το Μαρανελό επιστρέφει με ένα δημιούργημα που δεν πατά στην άσφαλτο αλλά στο μέλλον. Το Ferrari F76 Digital Hypercar είναι το πρώτο ψηφιακό αυτοκίνητο στην ιστορία της εταιρείας και αποτελεί μια γέφυρα ανάμεσα στην παράδοση και την τεχνητή νοημοσύνη.
Το όνομα F76 δεν είναι τυχαίο. «F» για Ferrari και «76» για τα χρόνια που μεσολάβησαν από εκείνη την πρώτη νίκη στο Le Mans, ένα σημείο-σταθμό για την ταυτότητα της μάρκας. Δημιουργημένο από το Ferrari Styling Centre, το F76 εντυπωσιάζει με τη ριζοσπαστική του αρχιτεκτονική: ένα διπλό αμάξωμα που χωρίζει τον χώρο του οδηγού από εκείνον του συνοδηγού, μετατρέποντας στην ουσία το σώμα του αυτοκινήτου σε πτέρυγα. Από πίσω, μια δεύτερη, τεράστια αεροτομή ενώνεται με δύο «ουρές» που θυμίζουν περισσότερο αεροσκάφος παρά supercar.

Η σχεδίαση δεν έγινε στο χέρι, αλλά στον αλγόριθμο. Η Ferrari χρησιμοποίησε γενετικούς αλγορίθμους και μαθηματική βελτιστοποίηση για να δημιουργήσει την πιο αποδοτική μορφή, ένα υβρίδιο ανθρώπινης έμπνευσης και υπολογιστικής ακρίβειας. Το αποτέλεσμα δεν είναι ένα αυτοκίνητο για τον δρόμο, αλλά ένα συλλεκτικό ψηφιακό αντικείμενο.
Ferrari 12Cilindri Spider: Το V12 που γράφει ξανά τους κανόνες του αντρικού ονείρου
Κάθε F76 πωλήθηκε ως NFT, στο πλαίσιο του προγράμματος Hyperclub, μέσα από αποκλειστικά drops που κράτησαν τρία χρόνια. Ουσιαστικά, η Ferrari δημιούργησε μια νέα κατηγορία για τους συλλέκτες της: μια εμπειρία που δεν περιορίζεται στα μέταλλα και στους κυλίνδρους, αλλά επεκτείνεται στο metaverse.

Η F76 είναι κάτι παραπάνω από ένα πείραμα design, είναι ένα statement. Μια απόδειξη ότι η Ferrari, ενώ τιμά την ιστορία της, δε φοβάται να οδηγήσει πρώτη στο επόμενο επίπεδο. Εκεί όπου ο θρύλος του Le Mans συναντά την τεχνητή νοημοσύνη και η έννοια του «hypercar» γίνεται πλέον hyperdigital.