Γιατί τα προϊόντα γίνονται όλο και μικρότερα;

Σε λίγο θα ανοίξεις το σακουλάκι με τα πατατάκια και θα έχει πέντε μετρημένα πατατάκια.

Μικρότερα προϊόντα στην ίδια τιμή; Είναι κάτι σύνηθες που μπορεί να συμβεί, καθώς ο πληθωρισμός έχει φέρει μια σειρά από αλλαγές σε όλα τα επίπεδα της ζωής μας. Αυτή η πρακτική ονομάζεται shrinkflation και ουσιαστικά είναι ότι αγοράζουμε ένα προϊόν σε μικρότερη συσκευασία από ότι ήταν παρελθοντικά. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το ζήτημα εδώ είναι ότι πληρώνεις το ίδιο, ενώ μειώνεται η συσκευασία. Σε λίγο θα παίρνεις μια μπίρα και θα πίνεις δύο γουλιές, βέβαια σε συμφέρει αυτό αν θες να μειώσεις το αλκοόλ.

«Συρρίκνωση» συσκευασίας

Ένα από τα φαινόμενα είναι η «συρρίκνωση» η μείωση του μεγέθους ή της ποσότητας ενός προϊόντος που έχουν την ίδια τιμή. Ουσιαστικά αυτό σημαίνει λιγότερο προϊόν και περισσότερα χρήματα. Μπορεί να συμβαίνει ακόμη και σε χαρτί υγείας είτε σε ένα σακουλάκι πατατάκια, πρόκειται για πρακτική που συμβαίνει κυρίως σε περιόδους πληθωρισμού και εμφανίζεται στα καταστήματα σε όλο τον κόσμο. Για παράδειγμα, ένα γαλλικό σούπερ μάρκετ είχε βάλει αυτοκόλλητα σε προϊόντα για να προειδοποιήσει τους καταναλωτές όταν το περιεχόμενο ενός πακέτου έχει μειωθεί χωρίς την αντίστοιχη μείωση της τιμής.

Και έτσι απλά το ελαιόλαδο μετατρέπεται σε είδος πολυτελείας

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν σχετικοί αναλυτές, οι καταναλωτές δεν βλέπουν πάντα τις αλλαγές αμέσως, συχνά είναι σταδιακές. Για παράδειγμα, ένα αγαπημένο ποτό που μπορεί να κυκλοφορούσε σε ένα μπουκάλι 340 ml ένα χρόνο νωρίτερα, μπορεί τώρα να προσφέρεται στην ίδια τιμή, αλλά να έχει μειωθεί σε 280 ml. Ακόμη και αν η «συρρίκνωση» αντιστοιχεί σε μεγάλο βαθμό με τον πληθωρισμό, οι καταναλωτές συνήθως δεν βλέπουν τα μεγέθη των προϊόντων να ανακάμπτουν ακόμη και μετά την υποχώρηση των οικονομικών προβλημάτων. 

Τα “Τρίγωνα Πανοράματος” ψηφίστηκαν δεύτερο καλύτερο γλυκό στον κόσμο

Αντίθετα, συχνά επικρατεί το νέο «φαινόμενο». Τα πατατάκια, για παράδειγμα, συνέχισαν να μειώνονται εν μέσω πληθωρισμού. Σε άλλες περιπτώσεις, μία εταιρεία με σνακ ανταποκρίθηκε σε αυτή την αλλαγή και κυκλοφόρησε τελικά μεγάλο μέγεθος αλλά με ένα νέο όνομα - «Party Size». Επίσης, το ρολό τουαλέτας λέγεται ότι συρρικνώνεται εδώ και δεκαετίες. 

Την επόμενη φορά ρίξε μια ματιά όχι μόνο στις τιμές, αλλά και στο περιεχόμενο των προϊόντων.

 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved