8 συμβουλές για να αντέξεις τον καύσωνα χωρίς aircondition

O ανεμιστήρας είναι βασικό εργαλείο, αλλά πρέπει να τον χρησιμοποιείς σωστά.

O υδράργυρος είναι σαν την ηλικία, μόλις δείξει 35, όλα αρχίζουν να γίνονται πιο δύσκολα. Ζούμε και επίσημα στην εποχή του καύσωνα που έτσι όπως πάει το πράγμα ξεκινάει από τα μέσα του Ιουνίου και με μερικές σκόρπιες δροσερές στιγμές, μας πάει έτσι μέχρι να πάρουμε άδεια τον Αύγουστο, που και τότε ζέστη έχει, αλλά τότε δεν μας νοιάζει κι όλας. Στη μάχη αυτή για την επιβίωση, το aircondition είναι το βασικό όπλο και στήριγμα που μας βγάζει όρθιους από το Καθαρτήριο του Δάντη.

Δυστυχώς όμως το aircondition είναι κάτι που δεν το έχουν όλοι σε σπίτια και χώρους εργασίας, κάποιοι είναι ακόμα πιο άτυχοι και πρέπει να βρίσκονται έξω στο λιοπύρι την ώρα που λιώνει η άσφαλτος, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πέσουμε αμαχητί. Πάμε να δούμε μερικές συμβουλές για το πώς θα την παλέψουμε χωρίς aircondition.

 

 

Ανεμιστήρας με σωστή χρήση

Ο παλιός καλός και τίμιος ανεμιστήρας είναι ακόμα εδώ για να σε σώσει, αλλά για να πάρεις το μέγιστο των κλιματιστικών δυνατοτήτων του, πρέπει να τον συνδυάσεις με σωστή χρήση των παραθύρων. Σε γενικές γραμμές πρέπει να έχεις ανοιχτά τα παράθυρα έτσι ώστε με τη βοήθεια του ανεμιστήρα να φεύγει έξω από το σπίτι ο ζεστός αέρας και να αντικαθίσταται με πιο δροσερό. Ειδικά τις βραδινές ώρες τα παράθυρα και οι πόρτες πρέπει να είναι ορθάνοιχτα. Η μοναδική εξαίρεση στον κανόνα είναι τις πρωινές ώρες όπου κλειστά παράθυρα και παντζούρια μπορούν να κρατήσουν για λίγο ακόμα τον δροσερό νυχτερινό αέρα.

Εκμεταλλεύσου τη δύναμη του νερού

Αφού κάνεις όσα περισσότερα δροσερά ντους μπορείς, δοκίμασε να βάλεις τα πόδια σου σε μια λεκάνη με νερό όταν κάθεσαι στον υπολογιστή. Μπορείς επίσης να περάσεις μιας βρεγμένη πετσέτα γύρω από τον λαιμό σαν δροσερό κασκόλ. 

Μείνε όσο πιο χαμηλά γίνεται

Ο θερμός αέρας είναι ελαφρύτερος, άρα κατευθύνεται προς τα πάνω σε μια φυσική διαδικασία ανακύκλωσης. Αυτό σημαίνει ότι αν έχεις τη δυνατότητα, είναι προτιμότερο να διαλέξεις να κάτσεις σε έναν χαμηλότερο όροφο, ακόμα καλύτερα αν υπάρχει διαθέσιμο υπόγειο.

 

 

Κλείσε ό,τι άλλο παράγει ζέστη

Οι ηλεκτρικές συσκευές καταναλώνουν ρεύμα και απελευθερώνουν ζέστη. Άρα αν δεν υπάρχει απόλυτη ανάγκη, άφησέ τις κλειστές να κάνεις και οικονομία. Προσπάθησε να τρως φρέσκα πράγματα που δεν χρειάζονται μαγείρεμα που κάνουν κλίβανο την κουζίνα. Επίσης κράτησε κλειστές οθόνες και υπολογιστές που δεν χρειάζονται, το ίδιο και με τα φώτα.

Μην ξεχνάς τη δική σου ενυδάτωση

Ο ιδρώτας είναι ο φυσικός τρόπος που έχει το σώμα σου για να ρίχνει τη θερμοκρασία στο εξωτερικό του. Όμως αυτός ο μηχανισμός θέλει «καύσιμο» και επίσης χρειάζεσαι κάτι για να δροσίζει το μέσα σου. Το να πίνεις νερό είναι το καλύτερο πράγμα που μπορείς να κάνεις για να κρατάς το σώμα σου σε λειτουργική κατάσταση σε συνθήκες καύσωνα. Επίσης μπορείς να πίνεις και άλλα ροφήματα με ηλεκτρολύτες που έχουν ουσίες που χάνονται μέσω της εφίδρωσης. 

Υπάρχουν και ροφήματα που πρέπει να αποφεύγεις

Το ότι το αλκοόλ αφυδατώνει και πρέπει να το αποφεύγεις τις πολύ ζεστές μέρες το ξέρεις ήδη. Κράτα τις μπίρες και τις μαργαρίτες στο ψυγείο για ένα βράδυ λίγο πιο δροσερό. Δυστυχώς όμως πρέπει να αποφεύγεις και τον πολύ καφέ. Ξέρουμε ότι είναι ένα πρόσθετο βάσανο στη ζέστη το να μην έχεις το βασικό σου καύσιμο για να βγει η μέρα, όμως ο καφές είναι διουρητικός, άρα προκαλεί με τη σειρά του μια πρόσθετη αφυδάτωση που δεν τη χρειάζεσαι καθόλου σε ακραίες θερμοκρασίες.

 

 

Το σπιτικό aircondition

Είτε μπροστά, είτε πίσω από έναν ανεμιστήρα τοποθέτησε πάγο σε όποια μορφή σε βολεύει. Παγοκύστες, μπουκάλια με πάγο κλπ είναι τα πιο συνηθισμένα. Η ροή του αέρα θα παρασύρει τον παγωμένο αέρα από την επιφάνειά τους και θα τον φέρει απαλά-απαλά στο πρόσωπό σου. Από το ολότελα, καλό και το σπιτικό aircondition.

Η πρωτεΐνη δεν είναι φίλη σου

Ξέρεις ήδη ότι πρέπει να τρως μικρά γεύματα χωρίς λιπαρά για να μην προκαλείς πρόσθετη δυσφορία στον οργανισμό σου. Το ίδιο προκαλούν και τα γεύματα που είναι πλούσια σε πρωτεΐνη γιατί αυξάνουν την μεταβολική ζέστη που παράγει το σώμα σου και το ζεσταίνουν περισσότερο.



8 SHARES