Η VW βγάζει την πρίζα από τη SEAT και αυτό είναι μάλλον καλό για τους Ισπανούς

Η Cupra θα συνεχίσει την αυτοκινητιστική ισπανική παράδοση με τη μικροκινητικότητα να βρίσκει το πρώτο της brand με έτοιμη, φτασμένη υπεραξία.

Η είδηση είχε αρχίσει να κυκλοφορεί εδώ και μήνες. Η κάποτε σπορ φίρμα του Group VAG, η Alfa Romeo από την Ιβηρική, δεν τα πήγαινε και τόσο καλά στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται. Έτσι κι αλλιώς οι πωλήσεις των σπορ αυτοκινήτων σώζονται μόνο μέσα από τη μετάλλαξή τους σαν SUV, αλλά και αυτό είναι ένα κόλπο με κοντά ποδάρια. Η σπορ ταυτότητα της SEAT είχε βασιστεί σε hot hatchbacks, μία κατηγορία που εδώ και χρόνια περνάει κρίση που έχει δημιουργήσει προβληματισμούς ακόμα και για το μέλλον του αυτοκινήτου που έφτιαξε την κατηγορία, του Golf GTI

 

 

To brand της Cupra ήρθε να τονώσει τις αναιμικές επιδόσεις, στις πωλήσεις, των Ισπανών σαν ένα άλλο M Division ή AMG, αλλά το έκανε με τρόπο που τελικά κανιβάλισε το μητρικό brand. Το πρόβλημα είχε βαθύτερες ρίζες και δεν έχει να κάνει μόνο με τη μόδα των SUV και των ηλεκτρικών. Η αποτυχία της SEAT, ειδικά αν τη βάλουμε απέναντι στην τρομερή επιτυχία της ομόσταυλης Skoda, θυμίζει την αποτυχία της Lancia. Όπως και η ιταλική πολυτελής φίρμα είχε εσωτερικό ανταγωνισμό από την πιο σπορ Alfa, έτσι και η SEAT είχε από τη μία να ανταγωνιστεί την πιο vfm Skoda, αλλά και τα πολύ πιο σπορ S και RS μοντέλα της Audi για όποιον ζητούσε και μπορούσε να αγοράσει το κάτι παραπάνω. O μέσος όρος τελικά αποδείχθηκε μετριότητα που δεν δικαιολογούσε ούτε τα λεφτά, αλλά ούτε και το hype του. Το τράβηγμα της πρίζας ανακοινώθηκε από τα πιο επίσημα χείλη, από τον CEO  του ομίλου, Thomas Schäfer. 

Όταν η Ford αποφάσισε να «σκοτώσει» το Fiesta 

Το όνομά ωστόσο δεν θα εξαφανιστεί, ούτε θα περιμένει την ανάσταση όπως την περιμένει η Lancia, θα αλλάξει ρόλο. Με τα όποια λάθη και αδυναμίες που αναπτύχθηκαν τα τελευταία χρόνια, SEAT μπορεί να μην έγινε η ισπανική Alfa Romeo που ήθελε, αλλά πέτυχε κάτι πολύ σημαντικότερο σαν brand name που άλλες εταιρείες δεν μπορούν να το πιάσουν με τίποτα, ακόμα και με πωλήσεις, είναι συνώνυμο του νεανικού καταναλωτικού κοινού. Αν θυμηθούμε για πόσους ήταν το πρώτο τους αυτοκίνητο ένα Ibiza (μεταχειρισμένο ή καινούργιο) και για πόσους ακόμα το Leon το πρώτο τους «κανονικό» αυτοκίνητο, τελικά αποδεικνύεται ότι η SEAT θα μπορούσε να τα καταφέρει σε αυτό το κοινό ακόμα και χωρίς τον θρυλικό 20VT κάτω από το καπό στα πραγματικά γρήγορα μοντελα της.   

 

 

Το ισπανικό αρκτικόλεξο που σε τίποτα δεν θυμίζει πια το αμαρτωλό φρανκικό παρελθόν του, τότε που ο κυνικός Ανιέλι έκανε δουλειές με την ίδια ευκολία τόσο με την ΕΣΣΔ, όσο και με τους εχθρούς της, είναι έτοιμο να βρει τις ρίζες που άπλωσε με το πρώτο Ibiza, εκείνο στο οποίο είχε βάλει το θαυματουργό χεράκι της η Porsche. Καλώς ήρθατε στην εποχή της μικροκινητικότητας. 

Κάτι παρόμοιο μάλλον συμβαίνει και με το VW Polo

Η SEAT θα αναμένεται να αναλάβει σκούτερ, πατίνια και κάθε άλλη μορφή ηλεκτροκίνησης που ίσως και να μην χρειάζεται κάποια άδεια οδήγησης. Σε μια εποχή που τα οχήματα γίνονται gadget και μέθοδοι κοινωνικοποίησης, το έργο που αναλαμβάνουν οι Ισπανοί δεν είναι και τόσο παράξενο, το θέμα είναι ποια brand θα τολμήσουν να τους ακολουθήσουν κάνοντας έγκαιρα το switch.   

 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved