Οι κανόνες Euro 7 μπορεί να φέρουν το τέλος του βενζινοκινητήρα πολύ πιο γρήγορα

Για παράδειγμα ένα VW Polo εξοπλισμένο με την απαιτούμενη τεχνολογία θα κοστίζει 5.000€ παραπάνω και είναι αμφίβολο αν αξίζει το ρίσκο.

Το παράδειγμα έδωσε το αφεντικό της VW, Thomas Schäfer, σχολιάζοντας τις αλλαγές που πρέπει να περιμένουμε με την έλευση των κανόνων Euro 7. Αυτές έρχονται, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, την 1η Ιουλίου του 2025 και δεν είναι μια απλή μείωση εκπομπών καυσαερίων. Οι εκτιμήσεις της Κομισιόν για το «καπέλο» που θα έχουν τα νέα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα ήταν αρχικά γύρω στα 300€, ένα ποσό το οποίο αναπροσάρμοσε στα 150€. 

 

 

Αλλά δεν πρέπει να μας ξεγελά αυτή η έκπτωση του 50%, η αύξηση θα είναι πολύ μεγαλύτερη και αναμένεται να πλήξει θανάσιμα την κατηγορία Β ή supermini, δηλαδή αυτή των Polo, Yaris, 208 κλπ. Ήδη το Fiesta μας άφησε χρόνους, το 208 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, ενώ το Polo παίζεται αν θα έχει επόμενη γενιά, με δεδομένη την ανάπτυξη της γκάμας I.D. της VW. 

To τέλος ενός σημαντικού αυτοκινήτου μετά από μισό αιώνα ζωής 

Εκτός από τεχνολογία που θα περιορίζει τα καυσαέρια (υβριδικό σύστημα), οι κανόνες Euro 7 φέρνουν και πιο αυστηρούς κανόνες ασφαλείας με την αύξηση να φτάνει τις 5.000€. Είναι άλλο πράγμα μια αύξηση 5.000 σε ένα αυτοκίνητο των 80.000 και άλλο σε ένα των 20.000,  κάτι που όπως υπογραμμίζει το αφεντικό της VW μπορεί να φέρει το τέλος της παραγωγής βενζινοκίνητων Polo. Τα τελευταία χρόνια έχουμε γίνει μάρτυρες της εξαφάνισης της κατηγορίας των mini ή κατηγορίας Α και τώρα έρχεται η σειρά της δημοφιλούς Β.

 

 

Ο εξηλεκτρισμός των αυτοκινήτων δεν αλλάζει μόνο τους κινητήρες, αλλά και τα ίδια τα αυτοκίνητα ανασυντάσωστας τις γκάμες των εταιρειών. Μέχρι να αποσβεστεί το κόστος εξέλιξης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, απόκτηση ενός νέου αυτοκινήτου θα καταστεί μια ολοένα και πιο δύσκολη υπόθεση με συμπίεση των μικρότερων κατηγοριών. 

Από την άλλη η ανάπυξη της μικροκινητικότητας με πατίνια, ποδήλατα και microcars πιέζουν από την άλλη πλευρά τα μικρά αυτοκίνητα που μάθαμε να αγαπάμε. Από τη μία πατίνι κι από την άλλη Tesla δηλαδή κι ένα χάσμα που μοιάζει για την ώρα αγεφύρωτο.