Το Ford Fiesta δεν πέθανε, ολοκληρώνει ένα κύκλο μισού αιώνα

Το μικρό της Ford δεν θα βρίσκεται στις εκθέσεις από την επόμενη χρονιά και αυτό δείχνει πολλά για το μέλλον της αυτοκίνησης.

Θα έπρεπε να το είχαμε καταλάβει από όταν είδαμε και πάλι στο όνομα Puma δίπλα στο μπλε οβάλ. Όσοι δεν ενηλικιωθήκαμε πρόσφατα, το θυμόμαστε σαν εκείνο το παιχνιδιάρικο μικρό κουπέ με το κοφτερό στήσιμο και τον κινητήρα των 1,7 λίτρων με το μοτοσικλετάδικο μπλόκ με την επίστρωση Nikasil στους κυλίνδρους. Η εμπλοκή της Yamaha στη σχεδίαση, αλλά και κατασκευή αυτού του κινητήρα αφού αυτή πέρναγε την επίστρωση, χάρισε ένα από τα πιο ζωηρά και εύστροφα μοτέρ που έχουν φορεθεί σε αυτοκίνητα για κοινούς θνητούς. 

Το μέλλον αποδείχθηκε λιγότερο ενδιαφέρον και τα μικρά κουπέ σαν το Puma, το Tigra, το CRX κλπ κατέληξαν αναμνήσεις και στοιβαγμένα τροπέτα στη Θηβών να περιμένουν τους όποιος εναπομείναντες μερακλήδες ή την πρέσα. Η αναγέννηση του Puma σαν ένα compact crossover SUV, αν και μάλλον το compact αρκεί σε μια εποχή που όλα σχεδόν είναι crossover SUV, περισσότερο λειτούργησε σαν υπενθύμιση ότι η προηγούμενη 20ετία είναι μια πάρα πολύ μακρινή εποχή, παρά έφερε στο νέο μοντέλο κάποιο κύρος από την κληρονομιά του. Κι αυτό γιατί το Puma SUV είναι ένα πραγματικά εξαιρετικό αυτοκίνητο που τα κάνει όλα, ίσως καλύτερο συνολικά σαν πακέτο κι από το Puma του τότε, αλλά και από το Fiesta του οποίου θεωρητικά είναι η premium εκδοχή. 

 

 

Ειρωνικό έτσι; Το νέο Puma που έκανε το μνημόσυνο των μικρών κουπέ που είχαν ήδη πεθάνει, σκότωσε και το Fiesta τελικά σε ένα twist που αν δεν μιλούσαμε για αυτοκίνητα, αλλά για ανθρώπους, θα μπορούσε να είναι μεσαιωνικός θρύλος. Η Ford άφησε να διαρρεύσει, γιατί τέτοιοι θάνατοι δεν προαναγγέλονται, ότι από το νέο έτος το Fiesta θα σταματήσει να παράγεται. Κάπως έτσι μπαίνουν τίτλοι τέλους για ένα κεφάλαιο της ευρωπαϊκής Ford, και πιο συγκεκριμένα της γερμανικής με έδρα τη Κολωνία, μετά από 46 ολόκληρα χρόνια. 

Το Fiesta δεν έγραψε μόνο μια μεγάλη πορεία στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, αλλά κατάφερε να ξεπεράσει σε βίο το Escort σαν brandname, το οποίο ήταν χωρίς υπερβολή ο ουσιαστικός διάδοχος του Model T για την ευρωπαϊκή Ford. Στις χώρες του ευρωπαϊκού νότου υπήρξε από πρώτο αυτοκίνητο, μέχρι οικογενειακό και από αγωνιστικό, μέχρι επαγγελματικό, ακόμα και με τον ασθμαίνοντα κινητήρα των 950 κυβικών. 

 

 

Όλα αυτά όμως ανήκουν στο παρελθόν και η Ford κλήθηκε να ορίσει τη μοίρα του Fiesta, θα το κάνει SUV ή θα το σκοτώσει; Μάρκες όπως η Peugeot, suvoποίησαν τα ήδη υπάρχοντα brand name τους, το νέο 408 είναι το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα. Άλλες προχωρούν σε νέα ονόματα όπως η VW με τη σειρά ID. Και οι δύο πρακτικές θέλουν να φτάσουν στον ίδιο στόχο, αλλά από διαφορετική οδό. Το θέμα είναι ο εξηλεκτρισμός της γκάμας τους και όσες εταιρείες βγάζουν νέα μοντέλα θεωρούν ότι θα κρατήσουν για περισσότερο στη ζωή το παρελθόν τους πουλώντας σε παραδοσιακούς πελάτες. Από την άλλη ο εξηλεκτρισμός και η μετατροπή των SUV, παραδοσιακών μοντέλων, λειαίνει το έδαφος για το μέλλον. 

Το θέμα είναι ότι και οι δύο πρακτικές έχουν μια μικρή άρνηση για το μέλλον. Η Ford φαίνεται ότι το κατάλαβε με το Puma που δεν κέρδισε τίποτα με την ανάσταση του brand name του. Ίσα-ίσα που έφερε σύγχυση και κάποιος πιτσιρικάς που είχε το ζωηρό κουπέ με τον 1,7 και έψαχνε το πρώτο του οικογενειακό στο νέο SUV με το mHEV σύστημα, μάλλον ένιωθε ότι τον ειρωνεύονται, είναι σαν ένα στενό χαμηλοκάβαλο τζιν για έναν 40άρη. 

Η συνέχεια του Fiesta σε ένα σχήμα και μία τιμή που δεν θα θύμιζε σε τίποτα τα Fiesta των προηγούμενων γενιών θα ήταν μόνο ένα κακό μαρκετίστικο τρικ. To Fiesta πέθανε και δεν το σκότωσαν, όπως πέθανε και ο Σκαραβαίος, όπως πέθανε και το 2CV. Και για να βάλουμε ένα ακόμα ιστορικό μοντέλο της Ford σε λογοπαίγνιο κλείνοντας, sic transit gloria mundi.

 

 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved