Γιατί η McLaren Artura είναι το σημαντικότερο supercar της δεκαετίας

Σχεδιασμένη από λευκό χαρτί, η Artura έχει βαλθεί να αποδείξει ότι τα οικολογικά αυτοκίνητα δεν είναι απαραίτητα βαρετά.

Όλα πάνω της είναι τόσο νέα που το μόνο που θυμίζει McLaren είναι οι επιδόσεις της. Αξίζει να αναφερθούμε πρώτα σε αυτές γιατί μπορούν να αλλάξουν μια για πάντα τα στερεότυπα που αφορούν τα υβριδικά. Πιάνει τα 100 χαω από στάση σε μόλις 3 δευτερόλεπτα, ενώ στα 200 σε μόλις 8 και τα 300 σε 21,5. Σκεφτείτε λίγο τον χρόνο που χρειάζεται για να πιάσει τα 300 και μόλις το χωνέψετε συνεχίζουμε.

Ψάχνοντας την «πηγή του κακού» για αυτές τις επιδόσεις, συναντάμε τον ολοκαίνουργιο κινητήρα. Είναι πολύ μικρότερος από αυτόν που αντικαθιστά, μόλις 6 κύλινδροι και 3000 κυβικά, αλλά έχει άσσους στο μανίκι του. Μια μπαταρία ιόντων λιθίου και χωρητικότητας 7,4 kWh επιτρέπει στον ηλεκτροκινητήρα να συμβάλει με 94 ίππους στη συνολική ιπποδύναμη των 671 ίππων

Ως κλασικό plug-in υβριδικό μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για 30 χιλιόμετρα, ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου φτάνει στο πάρα πολύ εντυπωσιακό 5,6 λ/100 χλμ. Με τις εκπομπές CO² να φτάνουν τα 129 γρ/χλμ μπορείτε να κάνετε ακόμα και ξερογκαζιές χωρίς τύψεις απέναντι στο περιβάλλον.

Το σασί μπορεί να σχεδιάστηκε από την αρχή και να είναι εντελώς καινούργιο, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν ενστερνίζεται τις παραδοσιακές αρχές της εταιρείας. Για κάποιους μπορεί το ανθρακονημάτινο πλαίσιο να είναι εξωτικότητα, αλλά για τη McLaren είναι μια παράδοση 40 ετών. Ήταν η πρώτη που το χρησιμοποίησε σε αγωνιστικό μονοθέσιο το 1981 και ήταν επίσης η πρώτη που το χρησιμοποίησε σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής με την μυθική F1 του 1993. Το νέο πλαίσιο είναι πιο ενισχυμένο και προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια στους επιβάτες σχηματίζοντας έναν πολύ πιο ανθεκτικό κλωβό γύρω τους. Η έμφαση στην ασφάλεια υποδηλώνεται και από την ενισχυμένη προστασία τόσο του ρεζερβουάρ καυσίμου, όσο και του χώρου που φιλοξενεί τη μπαταρία. 

Εκεί που δόθηκε έμφαση, κάτι που δεν το περίμενε κανείς από ένα αυτοκίνητο επιδόσεων, είναι στο ηλεκτρολογικό υλικό της Artura. Η καλωδίωση έχει περιοριστεί στο ελάχιστο και μιλάμε για ένα σχεδόν πλήρως ψηφιοποιημένο περιβάλλον. Αυτό θα επιτρέπει στον τυχερό κάτοχο να κατεβάζει updates για το αυτοκίνητό. Επίσης επέτρεψε και την τοποθέτηση ενός τεχνολογικά προηγμένου συστήματος infotainment που μέχρι τώρα είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε μόνο σε αυτοκίνητα τύπου Tesla ή σε κάποια υπερπολυτελή σεντάν. Μέσα από την εντυπωσιακή οθόνη ο οδηγός ελέγχει σχεδόν κάθε λειτουργία του αυτοκινήτου από την εκκίνηση μέχρι τον κλιματισμό, σχεδόν εξαφανίζοντας κάθε είδουε διακόπτες και κουμπάκια. Ο λόγος που η οθόνη τοποθετήθηκε σε κάθετο προσανατολισμό αντί για τον συνήθη οριζόντιο είναι για να πιάνει λιγότερο χώρο και να μην τραβάει πολύ τα μάτια από τον δρόμο.

Έτσι ο οδηγός θα μένει απερίσπαστος σε αυτό που ξέρει να κάνει καλά μια McLaren, την οδήγηση. Ακόμα και ο πίνακας οργάνων είναι όσο πιο μινιμαλιστικός γίνεται και περιστρέφεται μαζί με το τιμόνι για ακόμα πιο compact αίσθηση.

Τα εξωτερικά χαρακτηριστικά της Artura θυμίζουν κάτι από την ταυτότητα των προηγούμενων McLaren, αλλά δεν μοιράζονται κανένα κωδικό από τον κατάλογο των ανταλλακτικών. Ο λόγος που αποπνέει αυτή την οικειότητα δεν είναι άλλος από την ίδια τεχνική που ακολουθήθηκε στον σχεδιασμό της. Ο αέρας και ο καπνός της αεροδυναμικής σήραγγας έδωσε για ακόμα μία φορά το καλούπι της κατασκευής της και μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι έκανε πολύ καλή δουλειά.

Με τιμή που ξεκινάει από 185.000 λίρες στην Αγγλία σίγουρα δεν είναι ένα φθηνό αυτοκίνητο, αν και σχέση με την τιμή της P1 είναι ευκαιρία. Η προσπάθεια όμως που καταβλήθηκε ώστε να αποδειχθεί ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν έχει πεθάνει ακόμα είναι άξια προσοχής και σεβασμού. 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved