8 συμβουλές για καθαρό δέρμα χωρίς ακμή

Το να πλένεις το πρόσωπό σου είναι ένα καλό πρώτο βήμα, αλλά χρειάζονται κι άλλα.

Η ακμή είναι για τους περισσότερους μια ακόμα δυσάρεστη ανάμνηση από την εφηβεία μας, όμως για κάποιους είναι ακόμα ένα πρόβλημα που δεν έχει να κάνει τόσο με την εμφάνιση, όσο με την ψυχολογία αυτής και το έλλειμμα αυτοπεποίθησης που προκαλεί. Ακόμα κι αν δεν υπάρχει κάποιο ορμονικό ή δερματολογικό πρόβλημα που την προκαλεί, υπάρχει πάντα η πιθανότητα να εμφανιστεί, ακόμα και με τη μορφή ενός ή δύο σπυριών. Αυτές οι περιπτώσεις είναι και οι πιο εύκολα αντιμετωπίσημες, είναι σχετικά εύκολο να εντοπιστεί η αιτία που τις πυροδοτεί και να προσαρμόσεις την καθημερινή σου ρουτίνα. Στη συνέχεια θα δούμε μερικές συμβουλές για να απαλλαγείς οριστικά από τα ενοχλητικά σπυράκια.

Όπως είπαμε, ο καθαρισμός του προσώπου σου είναι το Α και το Ω, αλλά δεν τον κάνεις σωστά, είναι δώρο άδωρο. Φρόντισε τα προϊόντα που έχεις διαλέξει να είναι κατάλληλα για τον τύπο του δερματός σου, πχ για λιπαρό, κανονικό ή ξηρό δέρμα. Τα καθαριστικά προϊόντα πρέπει να είναι ήπιας δράσης για να μην πυροδοτούν κάποια δερματική αντίδραση. Στην περίπτωση που ξυρίζεσαι διάλεξε έναν αφρό για ευαίσθητες επιδερμίδες και το ίδιο πρέπει να φροντίσεις και για το after shave σου. 

Η άσκηση και το γυμναστήριο κάνει καλό στο σώμα σου, αλλά ίσως όχι και τόσο καλό στο πρόσωπό σου. Καλό είναι να κάνεις ντους αμέσως μετά την άσκηση, ειδικά αν έχεις ιδρώσει ή έχεις έρθει σε επαφή με πολλές επιφάνειες στον χώρο της άσκησης. Αν δεν έχεις αυτή τη δυνατότητα, τότε μερικά μαντηλάκια καθαρισμού προσώπου θα σε βοηθήσουν, ίσως και λίγη ενυδατική στο τέλος.

 

 

Αλλάζεις κάθε μέρα εσώρουχο, κάθε δύο μέρες μπλούζα, αλλά με τη μαξιλαροθήκη και τις πετσέτες είσαι το ίδιο επιμελής; Μην χρησιμοποιείς πάνω από μία εβδομάδα τα παραπάνω υφασμάτινα αντικείμενα γιατί είναι τρομεροί συσσωρευτές ρύπων. Μια μαξιλαροθήκη μετά από δέκα νύχτες χρήσης δεν είναι πιο καθαρή από το σφουγγαράκι της κουζίνας. Για τον ίδιο λόγο πρέπει να πλένεις πολύ σχολαστικά μετά από κάθε χρήση τα ρούχα και τις πετσέτες του γυμναστηρίου.  

Η ενυδάτωση δεν προέρχεται μόνο από το νερό που πίνεις, που είναι και η σημαντικότερη πηγή ενυδάτωσης, αλλά ούτε και τα προϊόντα περιποίησης είναι αρκετά. Χάρη στα κλιματιστικά και τους αφυγραντήρες μπορείς να ελέγχεις τα επίπεδα της υγρασίας ώστε να μην ξεραίνεται το πρόσωπό σου κατά τη διάρκεια του ύπνου. Αν ξυπνάς το πρωί με αίσθημα «τραβήγματος» στο δέρμα, είναι ένα σημάδι ξηρού περιβάλλοντος ύπνου.  

Είναι πολύ απλό, αλλά μάλλον το πιο δύσκολο να το καταφέρεις. Σταμάτα να ακουμπάς το πρόσωπό σου. Όσες φορές και να πλένεις τα χέρια σου, όσες φορές και να τα απολυμαίνεις, ακόμα κι αν προσέχεις και δεν ακουμπάς βρώμικες επιφάνειες, τα χέρια σου πιάνουν συνέχεια, χειρολαβές, πόμολα, το κινητό σου κλπ. Καλό είναι να πλένεις συχνά και σχολαστικά τα χέρια σου, ακόμα καλύτερο να τα κρατάς μακριά από το πρόσωπό σου.  

 

 

Το είμαστε ό,τι τρώμε ισχύει στο ακέραιο για την υγεία και την εμφάνιση του δερματός μας. Δεν είναι δύσκολο να παρατηρήσεις αν εμφανίζονται σπυράκια μετά από κατανάλωση συγκεκριμένων τροφών που δεν αντέχει το δέρμα σου. Όμως πέρα από τις όποιες παραξενιές του δέρματός σου, μόνο καλό θα του κάνεις αν περιορίσεις δραστικά τις επεξεργασμένες τροφές. Αλκοόλ και γαλακτοκομικά είναι άλλοι δύο συνήθεις ύποπτοι για δερματικές αντιδράσεις και μειώνοντας την κατανάλωσή τους μπορείς να δεις αν όντως φταίνε αυτοί. Σε κάθε περίπτωση αυτή είναι μια καλή ευκαιρία να πούμε και πάλι πόσο σημαντικό είναι πίνεις νερό.  

Ο ύπνος δεν τρέφει μόνο τα παιδιά, αλλά και το δέρμα του προσώπου σου. Κατά τη διάρκεια ενός 8ωρου ύπνου το οργανισμός σου φροντίζει μεταξύ άλλων ακόμα και για την υγεία του δέρματός σου. Όταν κοιμάσαι τα επίπεδα της κορτιζόλης πέφτουν από μόνα τους και αυτό είναι ένα ακόμα φυσικό στάδιο αναδόμησης του δέρματος. 

Επειδή όμως δεν μπορείς να κοιμάσαι συνέχεια, η κορτιζόλη είναι σε ευθεία συνάρτηση με τα επίπεδα του στρες. Πέρα από όλα τα άλλα το άγχος καταστρέφει και το δέρμα σου, οπότε η συμβουλή κάτσε και χαλάρωσε είναι ζωτικής σημασία ακόμα και για την ακμή.  

 

 



1 SHARES