Το Hollywood παίζει ξανά corporate Game of Thrones, μόνο που αυτή τη φορά, ο δράκος δεν είναι CGI αλλά το Netflix. Τη Δευτέρα, μια συνδρομήτρια του HBO Max από το Λας Βέγκας αποφάσισε ότι δεν της αρέσει καθόλου η ιδέα να αγοράσει το Netflix τα assets της Warner Bros. Discovery -πού να ήξερε ότι έρχεται και άλλη προσφορά από την Paramount- και είπε να το πάει δικαστικά. Ναι, καλά διάβασες: ένας απλός χρήστης πάει να σταματήσει μια συμφωνία 82,7 δισεκατομμυρίων.
Τι θα συμβεί με το HBO μετά το deal-μαμούθ με το Netflix;
Η αγωγή της Michelle Fendelander υποστηρίζει ότι αν το Netflix καταπιεί τη Warner Bros. Discovery, μαζί με το Burbank lot, το HBO και το HBO Max, τότε ο ανταγωνισμός στο streaming θα μειωθεί, οι τιμές θα ανέβουν, και οι υπηρεσίες θα χειροτερέψουν. Με άλλα λόγια: λιγότερο content, περισσότερα λεφτά κάθε μήνα. Η κλασική συνταγή του 2025.
Το Netflix, από την άλλη, απάντησε όπως απαντά πάντα το Netflix: Ότι η αγωγή είναι «αβάσιμη» και ότι απλώς κάποιοι δικηγόροι είδαν φως και μπήκαν. Αν ολοκληρωθεί το deal, ο streamer θα αποκτήσει πρόσβαση σε μερικές από τις πιο βαριές IP του πλανήτη: Batman, Harry Potter, Game of Thrones. Ουσιαστικά, ολόκληρη η παιδική και ενήλικη ψυχή σου σε ένα κουτί.
Και το Netflix, φυσικά, το παρουσιάζει σαν win-win για όλους: «Περισσότερες επιλογές για καταναλωτές, περισσότερες ευκαιρίες για δημιουργούς, περισσότερη αξία για τους μετόχους» είπε ο Co-CEO Greg Peters. Αλλά η Fendelander, η οποία btw δεν έχει υπάρξει ποτέ Netflix subscriber, βλέπει αλλιώς την ιστορία. Και δεν είναι μόνη: αρκετοί αναλυτές φοβούνται ότι όταν ένας γίγαντας αγοράζει έναν αντίπαλο, το αποτέλεσμα είναι σχεδόν πάντα το ίδιο. Λιγότερη ποικιλία. Λιγότερη δημιουργικότητα. Πιο πολλά sequels, reboots και spin-offs. Και φυσικά, πιο ακριβά subscription plans.
Netflix εναντίον Paramount: Θεατές στο reboot του σινεμά;
Για να μην ξεχνιόμαστε, οι streamers ανεβάζουν τιμές εδώ και χρόνια σταθερά, οπότε κανείς δεν θα εκπλαγεί αν συνεχίσουν. Το αν θα γίνει τελικά η συμφωνία; Άγνωστο. Το Netflix το θεωρεί σχεδόν δεδομένο, αλλά τη Δευτέρα η Paramount πετάχτηκε στο τραπέζι και είπε «και τώρα, η δική μας προσφορά».
Το μόνο βέβαιο είναι ότι το streaming πλέον δεν είναι ψυχαγωγία. Είναι πόλεμος. Και το 2025 θα παίξει μπάλα με πολύ πιο βαριά όπλα απ’ ό,τι νομίζαμε.