pexels Τι συμβαίνει στο αυτοκίνητό μας με τον καύσωνα;

Όλα όσα πρέπει να προσέξουμε και όλα όσα πρέπει να κάνουμε.

Ποιος αγάπησε τον καύσωνα; Κανείς. Ακόμη και οι καλοκαιράκηδες, πονάμε. Δεν έχουμε ονειρευτεί έτσι το καλοκαίρι. Το ονειρευόμαστε σε μια παραλία, με καφέ, κοκτέιλ, τσιπουράκι και ήλιος να καίει το κορμί μας. Όχι σε μια Αθήνα που είναι καμίνι. Όπως και να ‘χει, δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά παρά να παλέψουμε.

Το αυτοκίνητό μας, όμως, θα την παλέψει; Υπάρχουν πράγματα που πρέπει να προσέξουμε αναφορικά με τον συνδυασμό καύσωνα και αυτοκίνητο. Όπως για παράδειγμα το παρμπρίζ. Όταν το χτυπάει ο ήλιος, το παρμπρίζ και τα υπόλοιπα κρύσταλλα του αυτοκινήτου συντελούν στο να αυξάνεται η θερμοκρασία στο εσωτερικό του ακόμα και πάνω από τους 60 βαθμούς Κελσίου. Σε αυτή την κατάσταση τόσο το παρμπρίζ όσο και τα πλαστικά επηρεάζονται και παραμορφώνονται από τη ζέστη, με αποτέλεσμα να υπάρχει η πιθανότητα να εμφανιστούν ρωγμές. Συνεπώς, η τοποθέτηση ενός καλύμματος ηλιοπροστασίας στο παρμπρίζ συμβάλλει στη μείωση της θερμοκρασίας στο εσωτερικό τού οχήματος.

 

 

Την ίδια στιγμή τα ελαστικά επηρεάζονται και αυτά από την αυξημένη εξωτερική θερμοκρασία. Χρειάζεται προσεκτικός οπτικός έλεγχος για να διαπιστώσουμε εάν υπάρχει κάποια αστοχία που μπορεί να προκαλέσει την απότομη απώλεια αέρα. Φροντίζουμε να έχουμε τη σωστή πίεση, όπως προτείνεται από τον κατασκευαστή ελαστικών για το καλοκαίρι.

Αυτά είναι τα 3 σημεία που δεν πρέπει να αφήνεις πράγματα στο αυτοκίνητο

Αναφορικά με τα υγρά του αυτοκινήτου χρειάζεται έλεγχος σε τακτά χρονικά διαστήματα. Η στάθμη του ψυκτικού υγρού του κινητήρα και των λαδιών πρέπει να είναι πάντα στη σωστή ποσότητα. Εάν το αυτοκίνητό μας διαθέτει κλιματισμό, πρέπει να θυμόμαστε ότι το σύστημα ψύξης του κινητήρα λειτουργεί πιο απαιτητικά και αυξάνεται η πιθανότητα υπερθέρμανσης εάν η στάθμη των υγρών δεν είναι αυτή που πρέπει.

 

 

Τέλος όταν οδηγούμε κατά τη διάρκεια ενός κύματος καύσωνα, παρακολουθούμε την ένδειξη θερμοκρασίας στο ταμπλό. Εάν ο κινητήρας υπερθερμανθεί, ο αντίστοιχος δείκτης ή η ψηφιακή ένδειξη στον πίνακα οργάνων θα μπει στη κόκκινη περιοχή του μετρητή. Η κανονική θερμοκρασία του κινητήρα είναι περίπου 90 βαθμοί Κελσίου και δεν πρέπει υπερβαίνει τους 100 βαθμούς Κελσίου.

Εάν έχουμε ένδειξη υπερθέρμανσής του σταματάμε αμέσως το αυτοκίνητο σε ασφαλές μέρος στην άκρη του δρόμου και περιμένουμε να κρυώσει ο κινητήρας. Δεν συνεχίζουμε την πορεία μας επειδή ενδέχεται να προκαλέσουμε ζημιά σε αυτόν ή να προκληθεί φωτιά από πιθανή διαρροή λαδιού.



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved