Όλα όσα έμαθαν η θάλασσα και οι αντιξοότητες της στον Alex Thompson

Ο κάτοχος του παγκόσμιου ρεκόρ ταχύτητας με ιστιοφόρο, εξηγεί γιατί ένας άντρας πρέπει να ζήσει την εμπειρία της θάλασσας.

«Ο πατέρας μου ήταν οδηγός ελικοπτέρου. Τα Σαββατοκύριακα πετούσαμε με το ελικόπτερο και πηγαίναμε σε κάποιο νησί και κατασκηνώναμε. Ήθελα κι εγώ να γίνω πιλότος αλλά η όραση μου ήταν χάλια από μικρός. Μου είπαν στο νοσοκομείο πως δεν θα μπορούσα να οδηγήσω ούτε βάρκα με την τύφλα που με έδερνε. Κι όμως...κάτι ξέρω από βάρκες πλέον».

«Δεν είχα ποτέ καλούς φίλους. Πήγα σε 11 διαφορετικά σχολεία στη ζωή μου. Όταν παίζω squash δεν είναι πως απλά ιδρώνω, φεύγω με μελανιές και μώλωπες. Μετά το σχολείο δούλευα 6 μήνες σε ΜακΝτόναλντς πακετάροντας καλαμάκια. Αυτός ήταν και ο λόγος που έκανα ότι έκανα».

«Είναι το πιο εύκολο πράγμα να γίνεις ναυτικός. Να ασχοληθείς με τη θάλασσα. Υπάρχουν χιλιάδες ναυτικοί όμιλοι. Το πιο εύκολο είναι να βρεις μία αγγελία με βάρκες ή σκάφη που ζητάνε πλήρωμα. Απλά να είσαι σίγουρος ότι το θέλεις πολύ. Είναι δύσκολη φάση όταν τα πράγματα πάνε στραβά εκεί έξω στο νερό».

«Δεν ξέρω αν πιστεύω στη μαγεία ή τη μεταφυσική αλλά η δίδυμη αδερφή μου είχε δει πολλά κακά όνειρα όταν άσχημα πράγματα γινόντουσαν στη θάλασσα».

 

«Δεν τράκαρα με ένα Γαλλικό ψαράδικο. Αυτοί τράκαραν πάνω μου. Μου πήρε τρία χρόνια να φτιάξω αυτό το σκαρί για τους αγώνες και τρεις μέρες πριν από τον αγώνα έπεσαν πάνω μου. Η καρίνα έσπασε κι έπρεπε να εγκαταλείψουμε το σκάφος. Είμασταν κάπου μεταξύ Αφρικής και Ανταρκτικής, 2.000 μίλια από την κοντινότερη στεριά. Είμασταν πάνω σε μία σωστική λέμβο που δεν μπορούσες να δεις πιο πέρα από τα 300 μέτρα, σε νερά με θερμοκρασία 1ο C. Ευτυχώς ένας άλλος ανταγωνιστής με είδε και μας έσωσε. Είμασταν στο σκάφος του για τρεις ώρες και το κατάρτι του έπεσε. Πόσο γκαντέμης; Αυτή ήταν μία πολύ κακή μέρα για μένα, για όλους».

«Οι αστροναύτες έχουν την αίσθηση πώς η Γη είναι μικροσκοπική, οι ναυτικοί το αντίθετο. Στη θάλασσα όλα φαίνονται γιγαντιαία».

«Η καλύτερη συμβουλή που μου έχουν δώσει;  ''Για να τερματίσεις πρώτος πρέπει πρώτα να τερματίσεις''».

«Το μεγάλο στοίχημα είναι στο Vendee Globe Race του 2016. Η πιο δύσκολη διαδρομή του κόσμου. Στο Έβερεστ έχουν ανέβει γύρω στα 3.000 άτομα, τον αγώνα του Vendee τον έχουν τελειώσει μόνο 100 άνθρωποι. Για να γυρίσεις τον κόσμο με το σκάφος πρώτα βγαίνεις από τη Γαλλία, στρίβεις αριστερά και φτάνεις στον πάτο της Γης, στην Ανταρκτική, αριστερά προς Αμερική και μετά πίσω στη Γαλλία.

«Πουθενά στον κόσμο δεν είσαι περισσότερο συνδεμένος με τη θνησιμότητα σου όσο είσαι στον Νότιο Ωκεανό. Εκεί δεν υπάρχει τίποτα. Ούτε εμπορικά πλοία, ούτε ψαράδικα, αεροπλάνα ή ελικόπτερα. Αν είσαι 1.000 μίλια από την Αυστραλία θα κάνουν να σε βρουν περίπου τρεις μέρες. Είναι ένα πολύ επικίνδυνο μέρος».

 

«Είμαι ναύτης οπότε είναι αυτονόητο να μου αρέσει το πιοτό. Προσπαθώ όμως να μην πίνω μέσα στη βδομάδα, μόνο το Σαββατοκύριακο. Έχω μία παραδοσιακή παμπ που πηγαίνω, λέγεται The Fighting Cock δεν δέχονται κάρτες και έχουν φρέσκα αυγά».

«Υπάρχουν τόσα πράγματα στη θάλασσα που εύχομαι κάθε άντρας να μπορέσει κάποτε να ζήσει. Να βλέπεις τον ουρανό τη νύχτα καθώς είσαι στη μέση του ωκεανού. Είναι απίστευτο πόσα πολλά πράγματα μπορείς να δεις εκείνη την ώρα που δεν υπάρχει ούτε το παραμικρό φως, παρά μόνο τα αστέρια. Να φας χαστούκι από ένα ιπτάμενο ψάρι. Ή να βλέπεις τα δελφίνια να παίζουν κάτω από την κουπαστή και να αφήνουν σύννεφα από φωσφορισμό στο νερό».

 

Δες το παρακάτω άλμπουμ για να δεις φωτογραφίες απο το πανάκριβο σκάφος της Hugo Boss που κοστίζει 7.7 εκατομμύρια δολάρια:



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved