Ας το σκεφτούμε λογικά: Το σούπερ μάρκετ θα έπρεπε να θεωρείται ακριβό άθλημα; Κανονικά όχι, αφού η αλήθεια είναι ότι ουσιαστικά καλύπτουμε τη διατροφή μας και την καθαριότητά μας, δηλαδή τις καθημερινές μας ανάγκες. Και αυτό είναι η αλήθεια, το σούπερ μάρκετ είναι κάτι βασικό για την καθημερινότητά μας και όταν οι τιμές του στα βασικά αγαθά εκτοξεύονται, δεν είναι απλή υπόθεση.
Τι θα γίνει με την ακρίβεια;
Όλα ανεβαίνουν, ενώ οι ανάγκες μένουν το ίδιο. Γάλα και καθαριστικά έπαιρνες πριν, το ίδιο κάνεις και τώρα. Δεν άλλαξαν οι ανάγκες μας, αλλά άλλαξαν τα ίδια τα προϊόντα με την άλλοτε ευχάριστη βόλτα στο σούπερ μάρκετ να έχει μετατραπεί σε εφιάλτη. Όσπρια, γαλακτοκομικά ακόμη και το εμφιαλωμένο νερό έχουν φτάσει να θεωρούνται προϊόντα πολυτελείας. Μάλιστα, ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι ακόμη και οι ιδιωτικές ετικέτες έχουν γίνει ακριβότερες. Και αυτό φυσικά πηγαίνει για όλα τα προϊόντα, όπως είναι τα δημητριακά, οι σοκολάτες που οι τελευταίες οριακά κοστίζουν τρία ευρώ και όλα τα υπόλοιπα προϊόντα.
Τα ενοίκια είναι στα ύψη, το σούπερ μάρκετ είναι επίσης στα ύψη και όλα τα άλλα παραμένουν σταθερά.
Θα έπρεπε κάποιος να είναι εκτός πραγματικότητας για να μην βλέπει πόσο δύσκολη έχει γίνει η πραγματικότητα σήμερα. Όταν η φέτα θεωρείται είδος πολυτελείας σήμερα κάτι δεν πάει καλά και ας σκεφτούμε δεν μιλάμε μόνο για μονοπρόσωπα νοικοκυριά, αλλά και για οικογένειες.
Πώς μπορούν δύο άνθρωποι με έναν κανονικό μισθό να ανταπεξέλθουν σε αυτές τις δυσκολίες; Δεν θα επεκταθώ σε περαιτέρω προβληματισμούς, αλλά όταν οι συνθήκες είναι τόσο δυσμενείς, οι αλλαγές είναι αναπόφευκτες.
Ας σκεφτούμε τα παιδιά που μεγαλώνουν και πόσα χρειάζονται στη διατροφή τους. Δεν είναι καθόλου απλά τα πράγματα.
Οι αιτίες; (Έχουν σημασία;)
Η ενεργειακή κρίση, η άνοδος του κόστους μεταφορών και πρώτων υλών, αλλά και η γενικότερη πληθωριστική τάση έχουν συμβάλει στην εκτόξευση των τιμών. Ακόμη και προϊόντα που θεωρούνταν «οικονομικά» έχουν πλέον ακριβύνει, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να περιορίζουν τις αγορές τους και να αναζητούν συνεχώς προσφορές ή φθηνότερες εναλλακτικές.
Πάρος, 15ευρη σαλάτα και εξτραπαρθένο χαράτσι
Η κατάσταση αυτή έχει κοινωνικές και οικονομικές προεκτάσεις: Οι χαμηλόμισθοι και οι συνταξιούχοι δυσκολεύονται ιδιαίτερα να καλύψουν τις ανάγκες τους, ενώ η μεσαία τάξη βλέπει την αγοραστική της δύναμη να συρρικνώνεται. Παράλληλα, η συνεχής αύξηση των τιμών τροφοδοτεί ένα κλίμα ανασφάλειας και δυσαρέσκειας στην κοινωνία.
Η ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ δεν είναι απλώς οικονομικό ζήτημα, αλλά μια πρόκληση που αγγίζει την καθημερινότητα όλων μας και επηρεάζει άμεσα την ποιότητα ζωής.