Ξέρετε τι λείπει από τα σημερινά games; Το storytelling. Οκ, δεν συμβαίνει σε όλα τα παιχνίδια που έχουν κυκλοφορήσει, αλλά ότι η πλειοψηφία των παιχνιδιών σήμερα «πάσχει» στο κομμάτι του σεναρίου, είναι μια αδιαμφισβήτητη αλήθεια που παραδέχεται πολύ κόσμος – από παίκτες μέχρι συνάδελφοι δημοσιογράφοι που γνωρίζω και ασχολούνται εξ’ ολοκλήρου με το gaming.
Κάτι που δεν συνέβη με το πρώτο Masquerade
Δεν χρειαζόταν να ήσουν goth τύπος για να παίξεις το Vampire: The Masquerade – Bloodlines. Κυκλοφόρησε το 2004 από την Troika Games και ουσιαστικά σε έβαζε στον κόσμο του World of Darkness. Τι είναι το World of Darkness; Σκέψου το Dungeons & Dragons που έπαιζαν τα πιτσιρίκια στο Stranger Things, αλλά με πλάσματα της νύχτας. Σύγχρονη εποχή, όπου βαμπίρ και λυκάνθρωποι είναι χωρισμένοι σε Οίκους με ξεχωριστές δυνάμεις ο καθένας και προσπαθούν να κρύψουν την ύπαρξής τους από τους ανθρώπους. Αυτό το υλικό πήραν οι άνθρωποι της Troika Games και κυκλοφόρησαν ένα από τα πιο ατμοσφαιρικά παιχνίδια που κυκλοφόρησαν ποτέ. Χειρίζεσαι έναν άντρα ή μια γυναίκα που πέφτει θύμα δαγκώματος από βαμπίρ, μεταμορφώνεται και πρέπει να συμφιλιωθεί με τη νέα του ζωή, ενώ ταυτόχρονα να αντιμετωπίσει μια απειλή βιβλικών προδιαγραφών. Ακούγεται απλό, ακούγεται ενδεχομένως βαρετό, αλλά είναι τόσο μελετημένο και στη λεπτομέρεια, που ο κόσμος λίγο έλειψε να πετάξει βεγγαλικά όταν ανακοινώθηκε ένα δεύτερο παιχνίδι.
Το RPG στα καλύτερά του
Και μπορεί τα RPG σήμερα να έχουν πάρει άλλη τροπή και να έχουν δείξει άλλη δυναμική, αλλά πίσω στο 2004 υπήρχαν κάποια βασικά πράγματα που κέρδιζαν τον κόσμο. Οι λεπτομέρειες. Ένας διάλογος με έναν NPC, οι διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους εξελίσσεται ένα side quest ή ακόμα και τα creepy αντικείμενα που συναντάει κανείς στο παιχνίδι. Το backstory ενός χαρακτήρα, το voice acting και σίγουρα η μουσική. Όλα αυτά υπάρχουν παντού, αλλά όταν η λεπτομέρεια μπαίνει στο παιχνίδι, φαίνεται ποια είναι η διαφορά. Η Troika Games έδωσε πόνο και αυτό φάνηκε από το πρώτο μέχρι το τελευταίο σημείο του παιχνιδιού.
Ευκαιρία για το μέλλον
Ο δεύτερος τίτλος πέρασε διά πυρός και σιδήρου. Η παραγωγή του παιχνιδιού ξεκίνησε το 2019, πήρε πολλές καθυστερήσεις και το πρώτο στούντιο βγήκε από τον χάρτη όταν απομακρύνθηκαν οι άνθρωποι που θα έγραφαν το σενάριο και τελικά έπεσε στα χέρια του The Chinese Room. To σενάριο άλλαξε σε σχέση με το αρχικό στόρι και -τελικά- το παιχνίδι θα κυκλοφορήσει στις 21 Οκτωβρίου – εκτός και αν γίνει κάποια αποκάλυψη. Τι σημαίνει αυτό; Ότι έχει να γεμίσει πολύ μεγάλα παπούτσια. Ότι πρέπει να μεταδώσει την ατμόσφαιρα που μετέδωσε το πρώτο παιχνίδι (και ακόμα καλύτερη) και ότι αν τα γραφικά έχουν τον πρώτο λόγο, το storytelling πρέπει να έχει απαραιτήτως τον δεύτερο.
Λίγες ημέρες απομένουν οπότε θα μάθουμε όλοι. Τα reviews που έχουμε διαβάσει μέχρι στιγμής μας βρίσκουν κάπου στη μέση, αλλά η εμπειρία του καθενός είναι πάντα διαφορετική. Και παρότι πρέπει να έχουμε ως γνώμονα το μέλλον, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να ξεχνάμε ποιοι ήταν οι λόγοι που οδήγησαν σε ένα δεύτερο παιχνίδι.
Και ξεκινούσαν με ένα βίντεο σαν το παρακάτω.