Πώς το Lotus Biscoff έγινε η νέα Dubai chocolate και προκαλεί χαμούλη στο διαδίκτυο;

Καραμελωμένο μπισκότο; Από εμάς είναι “ναι”.

Ξέχνα τα παλιά trends με σοκολάτες από το Ντουμπάι και γλυκά υπερπαραγωγές με φύλλο χρυσού. Από τις αρχές του 2025, η νέα γλυκιά μανία που έχει κατακλύσει ζαχαροπλαστεία και social media σε όλο τον κόσμο ακούει στο όνομα Lotus Biscoff. Το χαρακτηριστικό μπισκότο με τη γεύσης καραμέλας και κανέλας έχει γίνει το νέο «must» συστατικό σε πάστες, τούρτες, παγωτά και κάθε πιθανή εκδοχή γλυκού. Είναι το viral της χρονιάς και η ιστορία του έχει πιο πολύ βάθος απ’ όσο φαντάζεσαι.

Η ιστορία του Lotus ξεκινά το 1932, στο μικρό βελγικό χωριό Lembeke. Εκεί, ο αρτοποιός Jan Boone αποφάσισε να φτιάξει ένα τραγανό, λεπτό μπισκότο με πλούσια, καραμελένια γεύση και άρωμα μπαχαρικών. Εμπνεύστηκε από τα speculoos, τα χριστουγεννιάτικα μπισκότα που φτιάχνονταν στην Ολλανδία και το Βέλγιο με κανέλα, μοσχοκάρυδο, γαρύφαλλο και τζίντζερ.

Μόνο που υπήρχε ένα μικρό πρόβλημα: τα μπαχαρικά εκείνη την εποχή ήταν πανάκριβα. Οι Βέλγοι αρτοποιοί λοιπόν έφτιαξαν τη δική τους πιο «λιτή» εκδοχή χωρίς τα ακριβά spices, αλλά με πλούσια καραμέλα και βούτυρο. Έτσι γεννήθηκε το Speculoos, που στα φλαμανδικά σημαίνει «χωρίς μπαχαρικά». Το Lotus δεν ήταν απλώς ένα μπισκότο, ήταν παράδοση. Κάθε Δεκέμβρη, στη γιορτή του Sinterklaas (την βελγική εκδοχή του Άγιου Βασίλη), τα παιδιά άφηναν τα παπούτσια τους έξω από την πόρτα και το πρωί τα έβρισκαν γεμάτα μπισκότα και μανταρίνια. Από εκεί και μετά, το μπισκότο έγινε μέρος της καθημερινότητας: σερβιριζόταν μαζί με τον καφέ σε κάθε καφέ της χώρας.

 

 

Κι έτσι δημιουργήθηκε το έθιμο που έκανε το Lotus παγκόσμιο brand: το μπισκότο του καφέ.

Από το Speculoos στο Biscoff

Τα χρόνια πέρασαν, και το μπισκότο άρχισε να ταξιδεύει. Το 1986, η εταιρεία αποφάσισε να κάνει το προϊόν πιο διεθνές και πιο εύκολο στην προφορά για όσους δεν μιλούσαν φλαμανδικά. Έτσι, γεννήθηκε το όνομα Biscoff, ένας συνδυασμός των λέξεων biscuit και coffee.

Dubai chocolate, matcha και κινόα: Η σκοτεινή πλευρά των διατροφικών τάσεων

Το rebranding ολοκληρώθηκε το 2020, όταν ο Jan Boone Jr., εγγονός του ιδρυτή και νυν CEO της Lotus Bakeries, αποφάσισε να αφαιρέσει εντελώς το όνομα speculoos από τη συσκευασία. Στο Βέλγιο και την Ολλανδία έγινε χαμός, οι παραδοσιακοί θεώρησαν ότι χάθηκε η ταυτότητα του αγαπημένου τους μπισκότου. Όμως ο υπόλοιπος κόσμος δεν φάνηκε να έχει ενστάσεις. Το Lotus Biscoff ήταν ήδη αναπόσπαστο κομμάτι του απογευματινού καφέ, και σύντομα θα γινόταν κάτι πολύ παραπάνω.

Η εποχή του TikTok και η Biscoff mania

Κάπου ανάμεσα στα viral croissants, τα matcha lattes και τα cruffins, το TikTok βρήκε το επόμενο μεγάλο του φετίχ: το Biscoff. Μια κουταλιά από το Lotus Biscoff spread (μια αλοιφή που θυμίζει φυστικοβούτυρο, αλλά με γεύση καραμέλας και μπισκότου) έγινε η βάση για κάθε πιθανή συνταγή: cheesecakes, tiramisù, milkshakes, lattes, pancakes, brownies.

 

 

Το hashtag #biscoff έχει ξεπεράσει τα 5 δισεκατομμύρια views στο TikTok, ενώ εκατοντάδες χρήστες ανεβάζουν καθημερινά τα δικά τους “biscoff creations”. Οπτικά, το μπισκότο έχει όλα όσα χρειάζεται ένα social media trend: ένα μονοχρωματικό, ζεστό καφέ χρώμα, μια βουτυρένια υφή και μια nostalgic, comfort γεύση που θυμίζει παιδική ηλικία.

Η Lotus Bakeries, φυσικά, δεν άφησε το κύμα να περάσει ανεκμετάλλευτο. Επένδυσε σε digital marketing καμπάνιες που τόνιζαν τη «μαγική στιγμή του καφέ με Lotus» και συνεργάστηκε με influencers και brands ζαχαροπλαστικής σε όλο τον κόσμο.

Η επέλαση στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα, η Biscoff-mania έφτασε λίγο αργότερα, αλλά ήρθε για να μείνει. Από τα πρώτα ζαχαροπλαστεία που αγκάλιασαν το trend ήταν boutique pastry shops και gelaterie στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, όπου το Lotus μπήκε σε πάστες, κορμούς, cheesecakes και παγωτά. Πλέον, δύσκολα θα βρεις βιτρίνα χωρίς έστω ένα γλυκό με Biscoff.

Ακόμα και τα σούπερ μάρκετ μπήκαν στο παιχνίδι: το Lotus Biscoff spread, τα crunchy biscuits και τα look-alike προϊόντα έχουν γίνει καθημερινή συνήθεια. Δεν είναι υπερβολή να πεις πως το Lotus έχει αντικαταστήσει τη Nutella σε αρκετά ψυγεία και ράφια κουζίνας.

Και κάπου εδώ έρχεται και η dark side του trend:  το spread, όσο απολαυστικό κι αν είναι, περιέχει αρκετή ζάχαρη και φυτικά έλαια. Οπότε ναι το “με μέτρο” είναι απαραίτητο, όσο κι αν ο αλγόριθμος σου δείχνει συνεχώς άλλον έναν biscoff latte να ρέει σε slow motion.

 

 

Γιατί όλοι τρελάθηκαν με το Biscoff;

Το Biscoff έχει ένα μυστικό: παίζει με τη νοσταλγία. Δεν είναι ένα περίπλοκο ή εκλεπτυσμένο γλυκό,  είναι comfort food. Μυρίζει καραμέλα, καφέ και κάτι από Χριστούγεννα. Είναι το γλυκό που σε κάνει να νιώθεις σαν παιδί, αλλά ταυτόχρονα δείχνει «σοφιστικέ» στο Instagram σου. Ένα είδος γλυκού middle ground που ενώνει τις γενιές: ο καφές της μαμάς και το TikTok του 20χρονου γιου στο ίδιο τραπέζι.

Το επόμενο κεφάλαιο

Η Lotus Bakeries, βλέποντας τη δυναμική, σχεδιάζει νέα προϊόντα για το 2025: παγωτά με Biscoff, έτοιμα γλυκά στο ψυγείο και  συνεργασίες με αλυσίδες καφέ. Αν κάτι είναι σίγουρο, είναι πως το Biscoff δεν είναι απλώς trend. Είναι το επόμενο μεγάλο brand στη γλυκιά κουλτούρα της εποχής των social media.

Ο κύκλος του virality μπορεί να είναι μικρός, αλλά όσο υπάρχει TikTok, καφές και craving για κάτι γλυκό αλλά όχι σοκολατένιο, το Lotus Biscoff θα παραμένει στην κορυφή. Η Dubai chocolate μπορεί να ήταν μια φάση, το Biscoff, όμως, ήρθε για να μείνει.



©2016-2025 Ratpack.gr - All rights reserved