Σε μια εποχή όπου όλοι κυνηγάνε Bugatti Chiron, 911 και άλλα φανταχτερά «βιντεοκλιπάτα» supercars, ο αληθινός συλλέκτης κοιτάζει αλλού. Κοιτάζει πίσω και συγκεκριμένα προς το 1948. Στο όραμα ενός τύπου που ήθελε να αλλάξει την αυτοκινητοβιομηχανία και τελικά κατέληξε να πολεμάει... FBI, SEC και τους μεγαλοκαρχαρίες της GM. Ο Preston Tucker δεν έφτιαξε απλώς ένα αυτοκίνητο, αλλά έναν πραγματικό μύθο. Και ο Francis Ford Coppola φρόντισε να τον βάλει στο σινεμά και στο γκαράζ του.
Ο Francis Ford Coppola θα είναι πάντα σπουδαίος ακόμα και στις αποτυχίες του
Μιλάμε φυσικά για το Tucker 48, το αυτοκίνητο-πρωταγωνιστή του φιλμ Tucker: The Man and His Dream του 1988 με τον Jeff Bridges. Ένα μοναδικό κομμάτι της προσωπικότητας του Coppola, βαμμένο στο εμβληματικό «Waltz Blue», που ετοιμάζεται να πιάσει… αστρονομικά ποσά.
Το αυτοκίνητο που πλήρωσε το τίμημα
Ο Tucker δεν ήταν απλώς ένας ωραίος τύπος με ιδέες. Ήταν ο Elon Musk των 40s με καπέλο fedora και πιστόλι στο ντουλαπάκι. Το Tucker 48 είχε χαρακτηριστικά που σήμερα τα θεωρούμε στάνταρ: ζώνες ασφαλείας, παρμπρίζ που εκτοξευόταν σε περίπτωση πρόσκρουσης, περιστρεφόμενο εμπρόσθιο φανάρι που στρίβει με το τιμόνι, και μηχανή από ελικόπτερο Bell 47. Ναι, ελικόπτερο.
H RX-7 από το «Tokyo Drift» τρέχει πιο γρήγορα (και ακριβά) από Ferrari
Αλλά, όπως κάθε πρωτοπόρος, έπαιξε με τη φωτιά. Χωρίς τραπεζικά δάνεια, με πωλήσεις μετοχών πριν υπάρξει αυτοκίνητο, και με τους Big Three (GM-Ford-Chrysler) να τον έχουν στο στόχαστρο, η αυτοκρατορία κατέρρευσε προτού καν χτιστεί. Το FBI, η SEC, και η Γερουσία μπήκαν στη μέση, και το όνειρο τέλειωσε προτού ξεκινήσει.
Τελικά, κυκλοφόρησαν μονάχα 50 Tucker 48 και το συγκεκριμένο (No. 1014) ήταν εκείνο που διαλύθηκε και ξαναμονταρίστηκε για τις ανάγκες των γυρισμάτων, πριν καταλήξει στο σπίτι του σκηνοθέτη του The Godfather. Μιλάμε για ιερό δισκοπότηρο, όχι για collector’s item.
Από το σινεμά στο σφυρί
Αυτό τον Αύγουστο, λοιπόν, το Gooding & Christie’s θα το βγάλει στο σφυρί στο Pebble Beach, το πιο premium σημείο συνάντησης κάθε σοβαρού car aficionado.
Pagani Huayra Codalunga Speedster: Η εποχή των 60s θα μας γοητεύει πάντα
Αυτό δεν είναι αυτοκίνητο. Είναι πολιτική, σινεμά και βενζίνη σε 4 τροχούς με τιμή εκκίνησης; 1.5 έως 2 εκατομμύρια δολάρια. Ή αλλιώς, ένα Tucker 48 για κάθε 4,5 Ferrari Testarossa που νομίζουν ότι είναι συλλεκτικές. Η απόδειξη, στο παρακάτω άλμπουμ: