To Oldsmobile Toronado ήταν τόσο μπροστά από την εποχή του που τα έκανε όλα ανάποδα

Ο Βασιλιάς της Υποστροφής είχε ένα 7λιτρο V8 να κινεί μόνο τους μπροστινούς τροχούς.

Στις αρχές του ‘60 η προσθιοκίνηση ήταν μια ιδέα που ερχόταν από το μέλλον με κυριότερα παραδείγματα μικρά γαλλικά αυτοκίνητα και κάτι δίχρονα από την Ανατολική Γερμανία, αλλά όλοι έβλεπαν τα ασύγκριτα πλεονεκτήματά για μια σειρά από λόγους, από την ευκολία στο κράτημα μέχρι την οικονομία που επιτυγχάνεται στην κατασκευή. Στα μέσα της δεκαετίας ήταν σχεδόν σίγουρο ότι οι Αμερικανοί θα δοκίμαζαν σε κάποια φάση την τύχη τους στην εν λόγω διάταξη, αν και δεν ήταν εντελώς σίγουροι για το τι ακριβώς ήθελαν να κάνουν.

 

 

Εκτός από την αποτελεσματική αντιμετώπιση της υπερστροφής, η προσθιοκίνητη διάταξη επιτρέπει καλύτερη εκμετάλλευση των χώρων και του μήκους του αυτοκινήτου, αρετές που δεν θα μπορούσαν να γοητεύσουν και πολύ το αμερικανικό κοινό εκείνης της εποχής που δεν κοίταζε τίποτα μικρότερο από τα 5 μέτρα. Το Τοronado της Oldsmobile ήταν μια τέτοια ιδιαιτερότητα, μια άσκηση του σχεδιαστικού τμήματος της εταιρείας. Πώς θα ήταν ένα αμερικάνικο προσθιοκίνητο αυτοκίνητο χωρίς να αξιοποιεί κανένα από τα πλεονεκτήματά του;

Σε μία μοντέρνα καρότσα ενός μεγάλου κουπέ μπήκε ένας κλασικός 7λιτρος V8 απόδοσης 380 ίππων και το μόνο που έλειπε ήταν ο άξονας μετάδοσης και το διαφορικό πίσω. Τελικά το concept car άρεσε τόσο πολύ στα αφεντικά της εταιρείας που αποφάσισαν να το βγάλουν στην παραγωγή χωρίς να προϋπήρχε κάποια τέτοια πρόθεση και έτσι εξηγείται γιατί δείχνει τόσο φουτουριστικό ακόμα και σήμερα. Βέβαια όλα τα άλλα ήταν εντελώς λάθος.

 

 

Η κτηνώδης ιπποδύναμη πάλευε με το βαρύ αμάξωμα που ξεπερνούσε του δύο τόνους, το αυτόματο κιβώτιο των 3 σχέσεων ήταν το μοναδικό που μπορούσε να περάσει τη ροπή στους μπροστινούς τροχούς, αλλά δεν το έκανε και πολύ καλά, ενώ εκείνη την εποχή ο κανόνας των ταμπούρων για τα φρένα και των 4 τροχών, έκανε το Toronado συνώνυμο του πλαδαρού και ανέμπνευστου αυτοκινήτου.

Όλα αυτά όμως δεν αποτέλεσαν εμπόδιο για να χτιστεί ο cult μύθος του μεγάλου αμερικάνικου κουπέ. Σαν πειραματόζωο άνοιξε νέους δρόμους στο αμερικάνικο design και βοήθησε πάρα πολύ στο cab forward design που απομάκρυνε τους Αμερικανούς από το ανοικονόμητο σχεδιασμό και άρχισε να γεφυρώνει το χάσμα με την Ευρώπη. Τα SUV θα ερχόντουσαν πολλά χρόνια αργότερα… 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved