«Τρόφιμα Αγάπης»: Η ΑΒ Βασιλόπουλος φροντίζει να μην πάει τίποτα χαμένο

Πριν ξεκινήσουμε, θα σε ρωτήσουμε κάτι: Έχεις σκεφτεί ποτέ πόσα τρόφιμα χάνονται καθημερινά; Πόσα λήγουν και καταλήγουν στα σκουπίδια, την ώρα που χιλιάδες οικογένειες δυσκολεύονται να καλύψουν βασικές ανάγκες; Η ΑΒ Βασιλόπουλος το γνωρίζει καλά -και μέσα από τα «Τρόφιμα Αγάπης» αποφάσισε να αλλάξει αυτή την πραγματικότητα.

Στόχος της δεν είναι απλώς να μειώσει τη σπατάλη, αλλά να δημιουργήσει έναν κύκλο προσφοράς που συνδέει παραγωγή, εμπόριο και κοινωνία. Τα τρόφιμα συλλέγονται από τα καταστήματα της ΑΒ, ελέγχονται και αποστέλλονται στην Τράπεζα Τροφίμων, από όπου διανέμονται σε περισσότερους από 250 κοινωφελείς φορείς σε όλη τη χώρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι το μοναδικό πρόγραμμα στην Ελλάδα που περιλαμβάνει και φρέσκα προϊόντα, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τη θρεπτική αξία της προσφοράς.

Κάπως έτσι, για να μιλήσουμε με απλά μαθηματικά, μόνο το 2024, η ΑΒ Βασιλόπουλος δώρισε πάνω από 18 εκατομμύρια γεύματα, καλύπτοντας τις ανάγκες 250 φορέων που στηρίζουν πάνω από 123.000 συνανθρώπους μας. Κάλυψε, σαν να λέμε, το 90% των αναγκών τους. «Αυτή η συνεργασία καταπολεμά τη μάστιγα της σπατάλης και μετατρέπει τον περίσσιο υλικό πλούτο σε πηγή ζωής… η ανέχεια και η φτώχεια ντύνεται με αξιοπρέπεια», όπως εξηγεί και η αδελφή Άννα από το Ι. Μ. Τιμίου Σταυρού (Γηροκομείο).

Και έχει δίκιο γιατί το πρόγραμμα, πέρα του ότι φροντίζει για τους συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη, φροντίζει και για το περιβάλλον. Βλέπεις, τα τρόφιμα που διαφορετικά θα κατέληγαν σε ΧΥΤΑ, τώρα, αποκτούν δεύτερη ζωή. Και η αξιοποίησή τους από την ΑΒ Βασιλόπουλος, συμβάλλει και στη μείωση των εκπομπών CO₂. Με λίγα λόγια, λοιπόν, έχουμε ένα ζωντανό παράδειγμα κυκλικής οικονομίας μπροστά στα μάτια μας.

 

ab1

 

Κρατάει χρόνια αυτό το… όραμα

Το ωραίο στην όλη φάση είναι ότι βλέποντας μία εταιρεία, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος που μετράει πάνω από 85 χρόνια παρουσίας, να κάνει ό,τι μπορεί για μην χάνεται τίποτα, γινόμαστε και εμείς λίγο καλύτεροι. Και βασικά, μαθαίνουμε τι σημαίνει να κάνεις ό,τι μπορείς για να «χτίσεις» το αύριο που ονειρεύεσαι, όπως κάνει και η συγκεκριμένη εταιρεία από day one.

Γιατί, βλέπεις, η φροντίδα, η προσφορά και η βιωσιμότητα δεν είναι καινούργιες λέξεις για την ΑΒ Βασιλόπουλος, αφού, λίγο-πολύ, συνοψίζουν το όραμά της ήδη από το 1995. Από τότε, δηλαδή, που ιδρύθηκε η Τράπεζα Τροφίμων από τον Γεράσιμο Βασιλόπουλο και ξεκίνησαν οι πρώτες δωρεές από τις αποθήκες της προς κοινωφελείς φορείς. Μερικά χρόνια μετά, το 2013 η δράση αυτή επεκτάθηκε και στα καταστήματα της εταιρείας, σε συνεργασία με την οργάνωση «Μπορούμε».

Έκτοτε, άρχισαν να προστίθενται περισσότεροι φορείς, να προσφέρονται περισσότερα γεμάτα πιάτα, με αποτέλεσμα, σήμερα, 12 χρόνια μετά, να μπορούμε να μιλάμε για «ένα τραπέζι γεμάτο για όλους» και να λέμε πως τίποτα δεν πάει χαμένο, ούτε πιάτο, ούτε μερίδα, χάρη στο πρόγραμμα «Τρόφιμα Αγάπης».

 

ab1

 

Στην προσφορά δεν υπάρχει ημερομηνία λήξης

Σε μια εποχή, λοιπόν, όπου τίποτα δεν περισσεύει, η ΑΒ Βασιλόπουλος φροντίζει να μην χάνεται τίποτα -ούτε τρόφιμα, ούτε η ευκαιρία να σταθεί δίπλα σε όσους το χρειάζονται. Με το πρόγραμμα «Τρόφιμα Αγάπης», δίνει ζωή σε προϊόντα που είναι απολύτως ασφαλή για κατανάλωση αλλά κοντά στην ημερομηνία λήξης τους ή με μικρές φθορές στη συσκευασία, μετατρέποντάς τα σε γεύματα, στήριξη και ελπίδα για χιλιάδες οικογένειες σε όλη την Ελλάδα.

Περισσότερο από μια δράση κοινωνικής ευθύνης, τα «Τρόφιμα Αγάπης» αποτελούν μια πρωτοβουλία που ενώνει ανθρώπους, περιορίζει τη σπατάλη τροφίμων και προστατεύει το περιβάλλον. Ένα ζωντανό παράδειγμα του πώς η προσφορά και η βιωσιμότητα μπορούν να συνυπάρχουν -και να κάνουν τη διαφορά εκεί όπου πραγματικά μετράει: Στο καθημερινό τραπέζι κάθε νοικοκυριού.

Αν έπρεπε, λοιπόν, να κρατήσουμε ένα πράγμα από όσα είπαμε, αυτό θα ήταν ότι τελικά, μπορούμε να αλλάξουμε πολλά σε αυτόν τον κόσμο, αρκεί να μην ξεχνάμε ποτέ το όνειρο με το οποίο ξεκινήσαμε. Και η ΑΒ Βασιλόπουλος είναι το παράδειγμα που ψάχναμε, αφού φροντίζοντας να μην χαθεί τίποτα, προσφέρει τρόφιμα σε όσους το έχουν ανάγκη, μέσα από το πρόγραμμα «Τρόφιμα Αγάπης».

Περισσότερα για τα «Τρόφιμα Αγάπης» εδώ



©2016-2025 Ratpack.gr - All rights reserved