ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΙΑΚΟΣ | INTIME NEWS Σε άλλα νέα ο κόσμος δεν βλέπει καλυτέρευση στις αλλαγές τιμών των σούπερ μάρκετ

Και η μείωση στις τιμές θα ισχύει εκ περιτροπής έως το τέλος του έτους.

Οι καταναλωτές επιστρέφουν από τα σούπερ-μάρκετ με την ίδια εντύπωση: δεν βλέπουν μείωση τιμών. Παρόλο που η κυβέρνηση ανακοίνωσε πως θα μειωθούν οι τιμές σε πάνω από 2.000 κωδικούς προϊόντων, η πραγματικότητα στα ράφια δεν το επιβεβαιώνει.

Πιο συγκεκριμένα, η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας ενημέρωσε ότι η πρωτοβουλία αφορά προϊόντα με επώνυμες ετικέτες αλλά και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας των αλυσίδων. Ωστόσο, παραδέχεται ότι η μείωση δεν θα είναι ομοιόμορφη ή άμεση: οι κωδικοί θα επιμεριστούν και θα ενεργοποιηθούν «διακεκομμένα» μέχρι το τέλος του έτους — δηλαδή, δεν θα ισχύουν όλοι ταυτόχρονα. Από την πλευρά τους, καταναλωτές δηλώνουν πως «δεν είδα καμία διαφορά», είτε στο λάδι, είτε στα τρόφιμα, είτε σε άλλα βασικά προϊόντα. Υπάρχει εντύπωση πως η εξαγγελία αφορά σε μεγάλο ποσοστό προϊόντα που δεν θεωρούνται είδη πρώτης ανάγκης: για παράδειγμα, στη λίστα των κωδικών που θα μειωθούν αναφέρονται παγωτά, λάμπες, ακόμη και σκου­πές και «καβουροδαγκάνες».

 

 

Η συνολική εικόνα δείχνει πως:

  • οι καταναλωτές περιμένουν μείωση τιμών, αλλά δεν τη βλέπουν προς το παρόν,
  • η εφαρμογή της μείωσης είναι σταδιακή και δεν αφορά άμεσα όλα τα καταστήματα ή όλους τους κωδικούς,
  • και τέλος, πολλοί από τους κωδικούς που εντάχθηκαν στην πρωτοβουλία δεν είναι «βασικά» είδη, με αποτέλεσμα να έχει μικρότερη απήχηση στην καθημερινή αγοραστική εμπειρία.

Αυτό ενισχύει την αίσθηση ότι, παρά τις εξαγγελίες, για τον μέσο καταναλωτή η οικονομική επιβάρυνση παραμένει. Οι μισθοί δεν ακολουθούν τον ρυθμό της ακρίβειας και η δυνατότητα «να γεμίσει ένα καλάθι» μειώνεται – κάτι που επισημαίνουν οι ίδιοι οι καταναλωτές.

Για να γίνει πράγματι αισθητή η μείωση, χρειάζεται να εφαρμοστεί ευρέως και άμεσα η μείωση τιμών στους κωδικούς που όντως αγοράζει ο κόσμος – τρόφιμα πρώτης ανάγκης, απορρυπαντικά, αλλαντικά – και όχι να περιοριστεί σε δευτερεύοντα προϊόντα. Μέχρι τότε, οι πελάτες συνεχίζουν να βλέπουν τις τιμές «στο ίδιο» και να περιμένουν.

 



©2016-2025 Ratpack.gr - All rights reserved