Γιατί οι γυναίκες στην Ινδία φορούν αυτή τη μάσκα;

Σε μια χώρα όπου αναφέρεται ένας βιασμός κάθε 15 λεπτά, θα υπάρχει λόγος σοβαρός.

Γενικά η  Ινδία δεν διάγει και τις καλύτερες ημέρες της ιστορίας της. Αυτά παθαίνεις όταν μπλέκονται τα μπούτια του θρησκευτικού φανατισμού με τα αντίστοιχα ενός υποτιθέμενα κοσμικού κράτους. Η χώρα γνωρίζει την άνοδο ακραία φανατικών Ινδουϊστικών ομάδων, οι οποίες έχουν αναθαρρήσει από την ημέρα που το εθνικιστικό κόμμα Bharatiya Janata (BJP), με ταγό τον πρωθυπουργό Narendra Modi, ανέβηκε στην εξουσία το καλοκαίρι του 2014. Βασικά, όπου «αναθαρρήσει», μπορείτε να αντικαταστήσετε με την πιο περιγραφική για την επικρατούσα κατάσταση λέξη, «αποθρασυνθεί». 

Για να θέσουμε έναν δείκτη στην παράνοια που επικρατεί, μπορείτε να κάνετε εικόνα το εξής: διάφοροι θρησκευτικοί εξτρεμιστές να αλωνίζουν στους δρόμους (ακόμα και των μεγαλουπόλεων) για να λιντσάρουν ή ακόμη και να σκοτώσουν εκείνους που τόλμησαν να σφάξουν ή να δοκιμάσουν λίγο από το ιερό κρέας μιας κάποιας αγελάδας. Συμβαίνει και σε πολλές περιπτώσεις δε, αρκεί μια φήμη για να επιτεθούν στον (αλλόθρησκο συνήθως) που τόλμησε να παρακούσει τις επιταγές του κυρίαρχου δόγματος. Τα τελευταία δύο χρόνια έχουν αναφερθεί τουλάχιστον 12 θάνατοι ανθρώπων που τους επιτέθηκε το εξαγριωμένο πλήθος. Το BJP θεωρεί την αγελάδα ιερή κι ως εκ τούτου είδος που πρέπει να τελεί υπό προστασία ενώ την ίδια στιγμή στο ινδικό κοινοβούλιο εξετάζεται η θέσπιση της θανατικής ποινής για τους παραβάτες. 

 

Meanwhile in India

Κι ενώ τείνουν να φέρουν το σύμπαν τούμπα για τις αγελάδες, δεν φαίνεται να έχουν τον ίδιο ζήλο απέναντι στις υποθέσεις κακοποίησης ενάντια σε γυναίκες. Στην Ινδία όπου αναφέρεται ένας βιασμός ανά 15 περίπου λεπτά, η θέσπιση μέτρων που σχετίζονται με την προάσπιση της αξιοπρέπειας αλλά και της ίδιας της φυσικής υπόστασης των γυναικών, δεν φαίνεται να αποτελεί προτεραιότητα της πολιτικής νομοθεσίας. Το δικαστικό σύστημα της χώρας δε, έρχεται να σιγοντάρει αυτήν την παράνοια, καθυστερώντας να εξετάσει για χρόνια τις πάμπολλες υποθέσεις που αφορούν σε σεξουαλικές (και όχι μόνο) επιθέσεις ενάντια σε γυναίκες. 

Ανάμεσα σε αυτό το χρονικό κενό, δηλαδή ανάμεσα στην αμεσότητα που έρχεται να αποδώσει «δικαιοσύνη» το οπλισμένο χέρι ενός φανατικού για μια αγελάδα και της αιωνιότητας που απαιτείται για να βρει ένα θύμα σεξουαλικής επίθεσης το δίκιο του, έρχεται να παρέμβει ένας 23χρονος φωτογράφος από το Δελχί.

 

 

My art comes as a form of protest. In my country Cows are more important than a woman's life with more security. (Reference: Majority of Hindus believe cow as their holy animal and they worship it though Majority of Muslims consume it as a part of their daily meal.) The debate is never ending "Whether to consume or worship it" but gaining political benefits out of it is wrong. Why not let the people decide what they want to consume. I will be photographing women from different parts of the society. I would be more than happy if you reach out to me and want to get photographed or maybe join this form of protest. #RisingBeyondJingoism #maternal #cow #women #protest #womenpower #weekend #indiarising #workingwomen #live #animals @instagram #love #laugh #mortality #standup #everydayeverywhere #indiaphotoproject #everydayindia #womenphotographers #myfeatureshoot

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Sujatro Ghosh (@sujatroghosh) στις

Ο Sujatro Ghosh, μέσα από ένα πραγματικά εμπνευσμένο πρότζεκτ που «τρέχει» εδώ και λίγο καιρό στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram, προσπαθεί να ερεθίσει τα αντανακλαστικά των συμπατριωτών του και της διεθνούς κοινότητας. Με ποιον τρόπο; Φωτογραφίζοντας γυναίκες που φορούν μια μάσκα αγελάδας και στέκονται μπροστά από δημόσια κτίρια, σε τουριστικά αξιοθέατα, σε κεντρικές λεωφόρους, μέσα στο μετρό, μέσα σε μια βάρκα ή ακόμη και μέσα στην ίδια τους την κρεβατοκάμαρα. Παντού. Γιατί παντού οι γυναίκες σε αυτή τη χώρα νιώθουν ευάλωτες κι ανυπεράσπιστες.

«Είναι μια γυναίκα κατώτερη από μια αγελάδα;», τίθεται -το όχι και τόσο ρητορικό ερώτημα- ως μια νοητή λεζάντα στις φωτογραφίες.