Οι υπερηχητικές πτήσεις για επιβάτες επιστρέφουν μετά από 20 χρόνια

Το Concorde μπορεί να σταμάτησε να πετά, όμως πολύ σύντομα θα πετάμε και πάλι με ταχύτητες που προλαβαίνουν τη διαφορά ώρας.

Την τελευταία φορά που το Concorde διέσχισε τον Ατλαντικό κανείς δεν πίστευε πως θα ξαναδούμε και πάλι στους αιθέρες κάτι αντίστοιχο. Η μάχη του ανθρώπου απέναντι στον χρόνο έμοιαζε να έληξε τότε και οι αεροπορικές μεταφορές άλλαξαν τελείως ρότα. Αντί για την ταχύτητα οι αεροπορικές εταιρίες χωρίστηκαν σε δύο τάσεις, αυτή της low cost που επίτρεψε για πρώτη φορά σε εκατομμύρια επιβάτες να ταξιδέψουν σε τιμές ΚΤΕΛ και τις άλλες που επένδυσαν στη χλιδή και τις ιπτάμενες σουίτες.

 

 

Οι αυθεντικοί jet setters όμως δεν ξέχασαν ποτέ τη γοητεία ενός ταξιδιού σε υπερηχητικές ταχύτητες και πάντα νοσταλγούσαν την εμπειρία του Concorde, όσο άβολη κι αν ήταν. Σε πολύ λίγα χρόνια η νοσταλγία θα λάβει τέλος, καθώς το Boom Supersonic με τη United ανακοίνωσαν την επιστροφή αυτού του τρόπου ταξιδιού.

 

 

Τα νέα υπηρχητικά αεροπλάνα θα προσφέρουν και πάλι την εμπειρία του ταξιδιού ανάμεσα στη ΝΥ και το Λονδίνο μέσα σε 4 ώρες. Για να το πετύχουν αυτό θα πετούν με ταχύτητα 1,7 Mach, δηλαδή 2100 χαω, σε ύψος 60.000 ποδιών που θα επιτρέπει στους μόλις 88 επιβάτες να δουν με γυμνό μάτι την καμπυλότητα της Γης.

 

 

Σε πρώτη φάση ανακοινώθηκαν 3 δρομολόγια, το Σαν Φρανσίσκο - Τόκιο σε έξι ώρες, το ΝΥ - Φρανκφούρτη σε 4 και το κλασικό ΝΥ - Λονδίνο που αναφέραμε νωρίτερα. Ανάλογα με τη ζήτηση, και μόλις κατασκευαστούν κι άλλα αεροσκάφη και ο στόλος μεγαλώσει, είναι πολύ πιθανό να δούμε κι άλλα δρομολόγια. Αυτό γιατί παρά το κόστος του εισιτηρίου, που αναμένεται λίγο πάνω από τα 6.000 δολάρια, υπάρχουν πάρα πολλοί κοσμοπολίτες που θέλουν να αξιοποιήσουν αυτή τη δυνατότητα.

 

 

Για να γίνει πραγματικότητα αυτό το μεγάλο τεχνολογικό comeback, έπρεπε να ξεπεραστεί το βασικό μειονέκτημα του Concorde που δεν ήταν η έλλειψη άνεσης, αλλά το ενεργειακό του αποτύπωμα. Το Boom Supersonic δεν θα είναι απλά φιλικό προς το περιβάλλον, αλλά θα έχει μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα. Αυτό θα γίνει στη χρήση ενός νέου είδους καυσίμου, του SAF (Sustainable Aviation Fuel) το οποίο αναμένεται να φέρει μια γενικότερη επανάσταση στις ενεργοβόρες αεροπορικές μεταφορές. Το σύνθημα «Πρωινό στο Λονδίνο, γεύμα στη ΝΥ» επιστρέφει και πάλι.