Η Εθνική Τράπεζα πρωτοπορεί στο χώρο του open banking

Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες τάσεις των τελευταίων ετών στον χρηματοπιστωτικό κλάδο είναι το αποκαλούμενο open banking.

Πρόκειται για τη δυνατότητα που έχουν εταιρείες που δεν είναι τράπεζες να προσφέρουν τραπεζικές και γενικότερα χρηματοικονομικές υπηρεσίες αποκτώντας πρόσβαση στα δεδομένα των πελατών μίας τράπεζας, με την άδεια, φυσικά, του κάθε πελάτη.

Αυτή η εξέλιξη μπορεί να μοιάζει αρχικά ως απειλή για τις ίδιες τις τράπεζες, υπάρχουν, όμως χρηματοοικονομικοί οργανισμοί που έχουν αντίθετη άποψη και σπεύδουν να αξιοποιήσουν την ευκαιρία που παρουσιάζεται για  νέες πηγές εσόδων μέσα από τη συνεργασία τους με τρίτους «παίκτες» αλλά και  για παροχή μίας ευρύτερης και βελτιωμένης γκάμας υπηρεσιών προς τους πελάτες τους.

Μεταξύ των ευρωπαϊκών τραπεζών που έχουν αναγνωρίσει τις ευκαιρίες που προσφέρει το open banking είναι η Εθνική Τράπεζα. Θεωρεί ότι το open banking σταδιακά μετασχηματίζει τις υπάρχουσες χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και δημιουργεί νέες ευκαιρίες τόσο για τις τράπεζες όσον αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, όσο και για προγραμματιστές και εταιρείες που θέλουν να σχεδιάσουν καινοτόμες εφαρμογές, αλλά και για τους ίδιους τους πελάτες που αποκτούν πρόσβαση σε καινοτόμες υπηρεσίες και νέα κανάλια εξυπηρέτησης.

Το open banking ήρθε ουσιαστικά στο προσκήνιο το 2015 με την PSD II (Payments Service Directive II), την πιο πρόσφατη οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το χώρο των πληρωμών, σύμφωνα με την οποία είναι πρακτικά υποχρεωτικό για τις τράπεζες να αναπτύξουν συνεργασίες με τρίτες εταιρείες. Η άνοδος fintech εταιρειών έχει επίσης συνεισφέρει ουσιαστικά στην προώθηση του open banking, το οποίο προς το παρόν δείχνει να επικεντρώνεται στον τομέα των πληρωμών, αλλά είναι βέβαιο πως αυτό θα αλλάξει μέσα στα επόμενα χρόνια.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι για να λειτουργήσει το open banking απαιτείται η δημιουργία από την πλευρά της τράπεζας των αποκαλουμένων open APIs. Πρόκειται για ένα σετ από εργαλεία και εφαρμογές λογισμικού που επιτρέπουν την διασύνδεση ενός τρίτου «παίκτη» με την τράπεζα. Μάλιστα, αξίζει να επισημανθεί πως εκτός του τραπεζικού κλάδου, εταιρείες με ψηφιακή εστίαση (π.χ. Google, Apple, Facebook, Amazon, Salesforce και Twitter) δεν θα μπορούσαν να έχουν αναπτυχθεί την τελευταία δεκαετία χωρίς τη χρήση και τις επιχειρηματικές δυνατότητες των APIs.

 

Διαβάστε περισσότερα στο Cnn.gr



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved