Στην Ελλάδα έχουμε Black Friday ή τυπικές εκπτώσεις;

Στην Ελλάδα έχουμε κάτι σαν Black Friday, αλλά δεν είναι και τόσο... Black όσο ακούγεται.

Διανύουμε -ήδη- τον μήνα Νοέμβριο και η αλήθεια είναι ότι θα έχεις δει -ήδη- στο mail σου να σκάνε προσφορές για Black Friday και Cyber Monday. Και επειδή και εγώ είμαι από αυτούς που αυτή τη φορά θέλω να αγοράσω λευκές συσκευές και σκέφτομαι να περιμένω τη Black Friday, τα σχόλια που έχω εισπράξει είναι τύπου: «Δεν θα δεις και καμία διαφορά». Και κάπου εδώ αναρωτιέμαι ως εν δυνάμει αγοραστής: Να περιμένω ή να πάω να κάνω τις αγορές μου και να μην χάνω χρόνο.

 

 

 

Εδώ να σημειώσω, ότι και οι άνθρωποι του καταστήματος των ηλεκτρικών συσκευών με συμβούλεψαν να περιμένω το Black Friday. Τελικώς, αναρωτιέμαι έχει νόημα να περιμένω; Ας το να αναλύσουμε λίγο.

Βlack Friday στο εξωτερικό

Θα έχεις δει ότι στο εξωτερικό κάνουν ουρές για να αποκτήσουν ένα αντικείμενο το οποίο πράγματι μπορεί να είναι κάτι πανάκριβο και να το «σκοτώνουν». Η «Black Friday» αποτελεί έναν από τους πιο γνωστούς θεσμούς καταναλωτισμού παγκοσμίως. Ξεκίνησε από τις Ηνωμένες Πολιτείες τη δεκαετία του 1960, ως η ημέρα μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών, όπου τα καταστήματα προσέφεραν εντυπωσιακές εκπτώσεις για να σηματοδοτήσουν την αρχή της χριστουγεννιάτικης περιόδου αγορών. Με τα χρόνια, η «Μαύρη Παρασκευή» εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο και στην Ελλάδα έκανε την εμφάνισή της γύρω στο 2015.

Πώς φτάσαμε να «γιορτάζουμε» τη Black Friday

Σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και ο Καναδάς, η Black Friday είναι πραγματικά ημέρα μεγάλων εκπτώσεων. Οι τιμές συχνά πέφτουν από 30% έως και 80%, με καταναλωτές να σχηματίζουν ουρές από τα ξημερώματα. Πρόκειται για μια μέρα που οι εταιρείες προετοιμάζουν μήνες πριν, με στόχο να ξεστοκάρουν προϊόντα αλλά και να προσελκύσουν νέους πελάτες.

 

 

Η ελληνική πραγματικότητα

Στην Ελλάδα, η Black Friday έχει περισσότερο επικοινωνιακό χαρακτήρα παρά ουσιαστικό. Παρά τις μεγάλες διαφημίσεις και τα υποσχόμενα «σοκ στις τιμές», πολλές φορές οι εκπτώσεις είναι περιορισμένες ή τεχνητές. Συχνά παρατηρούνται φαινόμενα όπου οι τιμές ανεβαίνουν λίγο πριν την Black Friday και «πέφτουν» δήθεν θεαματικά τη συγκεκριμένη μέρα -αφήνοντας τελικά μικρή ή και μηδενική πραγματική έκπτωση.

Πώς έζησα την αυθεντική Black Friday και γιατί δεν θα το έκανα ξανά

Επιπλέον, αρκετές επιχειρήσεις απλώς μεταφέρουν τα υπάρχοντα προϊόντα τους σε «Black Friday» κατηγορίες, χωρίς σημαντικές αλλαγές στις τιμές. Υπάρχουν βέβαια εξαιρέσεις κυρίως σε μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρονικών και τεχνολογίας, όπου πράγματι υπάρχουν καλές προσφορές σε συγκεκριμένα προϊόντα.

Η επιτυχία της Black Friday βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην ψυχολογία του καταναλωτή. Οι λέξεις «ευκαιρία», «μόνο για σήμερα» και «προσφορά» δημιουργούν αίσθημα επείγοντος. Στην Ελλάδα, πολλοί καταναλωτές έχουν αρχίσει να αντιμετωπίζουν τη μέρα με σκεπτικισμό, συγκρίνοντας τιμές μέσω διαδικτύου και εφαρμογών πριν αγοράσουν.

Η Black Friday στην Ελλάδα αποτελεί έναν «μισοεισαγόμενο» θεσμό που έχει προσαρμοστεί με ελληνικά δεδομένα: Σίγουρα το marketing παίζει περισσότερο ρόλο, παρά το ότι υπάρχουν πράγματι ευκαιρίες, όπως εκείνες του εξωτερικού.

Ωστόσο, η αλήθεια είναι ότι στον καιρό της ακρίβειας, έστω και οι εκπτώσεις παίζουν σημαντικό ρόλο.

 

 


©2016-2025 Ratpack.gr - All rights reserved