Δείτε τον σχεδιαστή των Ferrari, Maserati και McLaren να βαθμολογεί τα αυτοκίνητα του GTA V

O Frank Stephenson όταν δεν σχεδιάζει hypercars, σχολιάζει στο YouTube τα εικονικά αυτοκίνητα που τουλάχιστον εμείς μπορούμε να «οδηγήσουμε».

Αυτές τις μέρες που η οδήγηση, έτσι χωρίς σκοπό, για την ευχαρίστησή μας έχει γίνει απαγορευμένος καρπός, videogames σαν το Grand Theft Auto καλύπτουν κάπως αυτό το κενό. Η άσκοπη οδήγηση μεταξύ αποστολών είναι μια υποτιμημένη μορφή οδηγικής απόλαυσης και η εναλλαγή μεταξύ αυτοκινήτων μέχρι να βρούμε το καταλληλότερο μπορεί να πάρει πολλές ώρες εκούσιων test drives. Για να γίνει πιο εύκολη η αναζήτηση, ο Frank Stephenson σχολιάζει και αναλύει τον σχεδιασμό 11 οχημάτων του GTA V σε έναν εναλλακτικό οδηγό αγοράς. Για όσους δεν τον ξέρουν, ο Stephenson έχει σχεδιάσει μεταξύ άλλων τις Ferrari FXX και F430, τις Maserati MC12 και Quattroporte, την McLaren P1, αλλά και πιο προσιτά, αλλά το ίδιο εμβληματικά αυτοκινητα όπως τα αναγεννημένα Fiat 500 και Μini

Σύμφωνα με το GTABase στους δρόμους των πόλεων του Grand Theft Auto κυκλοφορούν 651 οχήματα, αλλά ο Stephenson δεν θα μπορούσε να ασχοληθεί με τις μπουλντόζες και στα σκούτερ και γι’αυτό επικεντρώνεται σε αυτά που γνωρίζει σε βάθος. Η κριτική του και η διεισδυτική ματιά του αντιμετωπίζει τα εικονικά αυτοκίνητα ως πραγματικά και τα συμπεράσματά του έχουν ενδιαφέρον για το πόσο έχουν προχωρήσει τα γραφικά των videogames. 

Σχολιάζοντας το Principe Deveste Eight σημειώνει πως σχεδιάστηκε για να προκαλεί πόνο σε όποιον το βλέπει. Οι σχεδιαστές του απελευθερωμένοι από τα δεσμά των κανόνων ασφαλείας και στοιχειώδους πρακτικότητας υπερέβαλαν κάπως. Παραδέχεται όμως ότι χωρίς τους κανονισμούς αυτούς κάπως έτσι ξεκινούν πολλά hypercars από το μυαλό των σχεδιαστών μέχρι να φτάσουν στη γραμμή παραγωγής μετά την εφαρμογή των κανόνων της πραγματικότητας. 

 

 

Πολλά από τα αυτοκίνητα του δημοφιλούς παιχνιδιού έχουν σχεδιαστεί επίτηδες να μοιάζουν με υπαρκτά αυτοκίνητα σε μία άσκηση ισορροπίας μεταξύ της εμπειρίας της εικονικής πραγματικότητας και των νομικών τμημάτων των αυτοκινητοβιομηχανιών που θα ζητούσαν πνευματικά δικαιώματα. Αυτό σύμφωνα με τον επιδραστικό designer δεν έχει πάντα καλόγουστα αποτελέσματα. Οι προσπάθειες διαφοροποίησης για να μην κατηγορηθούν για αντιγραφή άλλες φορές ασχημαίνει και άλλες προσθέτει αλλαγές που δεν βγάζουν κανένα λογικό νόημα αφαιρώντας από την αληθοφάνεια του παιχνιδιού. Τυπικό παράδειγμα αυτής της προσπάθειας είναι το Progen Tyrus. Είναι προφανές ότι βασίζεται στο σχήμα της McLaren F1 GTR Longtail, αλλά σαν έχει κατασκευαστεί στην πίσω αυλή μιας αγροικίας με ό,τι υλικά βρέθηκαν διαθέσιμα στον σταύλο. Το πίσω μέρος είναι ατσούμπαλο και ογκώδες, οι εισαγωγές αέρα σε εντελώς λάθος σημείο και χωρίς εξυπηρετούν κάποιον σκοπό. Η μεγαλύτερη παράλειψη όμως σύμφωνα με τον guru είναι ότι η επιμονή στον σχεδιασμό των τομών και των γωνιών που δίνουν το βασικό σχήμα, απέσπασε την προσοχή από των σχεδιασμό των επιφανείων που είναι εξίσου σημαντικό κομμάτι του σχεδιασμού ενός αυτοκινήτου. 

Τέλος το πιο ενδιαφέρον ίσως σημείο είναι όταν έρχεται αντιμέτωπος με το Grotti Turismo R. Έχει βασιστεί πάνω σε ένα «δικό του» αυτοκίνητο αφού η ομοιότητα με τη McLaren P1 είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Κάπως αμήχανα σχολιάζει ότι μοιάζει με ένα αυτοκίνητο με αγγλοϊταλικά γονίδια καθώς μοιάζει με μία P1 που την έχει σχεδιάσει Ιταλός ή μία LaFerrari που την έχει σχεδιάσει Άγγλος. Φαίνεται να βρίσκει περισσότερο ενδιαφέρον σε αυτόν τον συγκερασμό στοιχείων παρά να ενοχλείται πάντως. Ελπίζουμε οι σχεδιαστές της Rockstar Games να κράτησαν σημειώσεις και να δούμε ακόμα καλύτερα αυτοκίνητα στις επόμενες εκδόσεις του παιχνιδιού.

Αυτές τις μέρες που η οδήγηση, έτσι χωρίς σκοπό, για την ευχαρίστησή μας έχει γίνει απαγορευμένος καρπός, videogames σαν το Grand Theft Auto καλύπτουν κάπως αυτό το κενό. Η άσκοπη οδήγηση μεταξύ αποστολών είναι μια υποτιμημένη μορφή οδηγικής απόλαυσης και η εναλλαγή μεταξύ αυτοκινήτων μέχρι να βρούμε το καταλληλότερο μπορεί να πάρει πολλές ώρες εκούσιων test drives. Για να γίνει πιο εύκολη η αναζήτηση, ο Frank Stephenson σχολιάζει και αναλύει τον σχεδιασμό 11 οχημάτων του GTA V σε έναν εναλλακτικό οδηγό αγοράς. Για όσους δεν τον ξέρουν, ο Stephenson έχει σχεδιάσει μεταξύ άλλων τις Ferrari FXX και F430, τις Maserati MC12 και Quattroporte, την McLaren P1, αλλά και πιο προσιτά, αλλά το ίδιο εμβληματικά αυτοκινητα όπως τα αναγεννημένα Fiat 500 και Μini

Σύμφωνα με το GTABase στους δρόμους των πόλεων του Grand Theft Auto κυκλοφορούν 651 οχήματα, αλλά ο Stephenson δεν θα μπορούσε να ασχοληθεί με τις μπουλντόζες και στα σκούτερ και γι’αυτό επικεντρώνεται σε αυτά που γνωρίζει σε βάθος. Η κριτική του και η διεισδυτική ματιά του αντιμετωπίζει τα εικονικά αυτοκίνητα ως πραγματικά και τα συμπεράσματά του έχουν ενδιαφέρον για το πόσο έχουν προχωρήσει τα γραφικά των videogames. 

Σχολιάζοντας το Principe Deveste Eight σημειώνει πως σχεδιάστηκε για να προκαλεί πόνο σε όποιον το βλέπει. Οι σχεδιαστές του απελευθερωμένοι από τα δεσμά των κανόνων ασφαλείας και στοιχειώδους πρακτικότητας υπερέβαλαν κάπως. Παραδέχεται όμως ότι χωρίς τους κανονισμούς αυτούς κάπως έτσι ξεκινούν πολλά hypercars από το μυαλό των σχεδιαστών μέχρι να φτάσουν στη γραμμή παραγωγής μετά την εφαρμογή των κανόνων της πραγματικότητας. 

 

 

Πολλά από τα αυτοκίνητα του δημοφιλούς παιχνιδιού έχουν σχεδιαστεί επίτηδες να μοιάζουν με υπαρκτά αυτοκίνητα σε μία άσκηση ισορροπίας μεταξύ της εμπειρίας της εικονικής πραγματικότητας και των νομικών τμημάτων των αυτοκινητοβιομηχανιών που θα ζητούσαν πνευματικά δικαιώματα. Αυτό σύμφωνα με τον επιδραστικό designer δεν έχει πάντα καλόγουστα αποτελέσματα. Οι προσπάθειες διαφοροποίησης για να μην κατηγορηθούν για αντιγραφή άλλες φορές ασχημαίνει και άλλες προσθέτει αλλαγές που δεν βγάζουν κανένα λογικό νόημα αφαιρώντας από την αληθοφάνεια του παιχνιδιού. Τυπικό παράδειγμα αυτής της προσπάθειας είναι το Progen Tyrus. Είναι προφανές ότι βασίζεται στο σχήμα της McLaren F1 GTR Longtail, αλλά σαν έχει κατασκευαστεί στην πίσω αυλή μιας αγροικίας με ό,τι υλικά βρέθηκαν διαθέσιμα στον σταύλο. Το πίσω μέρος είναι ατσούμπαλο και ογκώδες, οι εισαγωγές αέρα σε εντελώς λάθος σημείο και χωρίς εξυπηρετούν κάποιον σκοπό. Η μεγαλύτερη παράλειψη όμως σύμφωνα με τον guru είναι ότι η επιμονή στον σχεδιασμό των τομών και των γωνιών που δίνουν το βασικό σχήμα, απέσπασε την προσοχή από των σχεδιασμό των επιφανείων που είναι εξίσου σημαντικό κομμάτι του σχεδιασμού ενός αυτοκινήτου. 

Τέλος το πιο ενδιαφέρον ίσως σημείο είναι όταν έρχεται αντιμέτωπος με το Grotti Turismo R. Έχει βασιστεί πάνω σε ένα «δικό του» αυτοκίνητο αφού η ομοιότητα με τη McLaren P1 είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Κάπως αμήχανα σχολιάζει ότι μοιάζει με ένα αυτοκίνητο με αγγλοϊταλικά γονίδια καθώς μοιάζει με μία P1 που την έχει σχεδιάσει Ιταλός ή μία LaFerrari που την έχει σχεδιάσει Άγγλος. Φαίνεται να βρίσκει περισσότερο ενδιαφέρον σε αυτόν τον συγκερασμό στοιχείων παρά να ενοχλείται πάντως. Ελπίζουμε οι σχεδιαστές της Rockstar Games να κράτησαν σημειώσεις και να δούμε ακόμα καλύτερα αυτοκίνητα στις επόμενες εκδόσεις του παιχνιδιού.



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved