Η Ferrari SF90 XX σπάει τα όρια της πίστας και κατακτά τους δρόμους

Μαζί σπάει και η παράδοση που θέλει τα μοντέλα με τον κωδικό XX να μην βγάζουν πινακίδα κυκλοφορίας.

Μια όχι και τόσο μακρινή παράδοση, μόλις το 2005 ξεκίνησε με την FXX, είναι αυτή των αυτοκινήτων που προορίζονται αυστηρά για track days και μας έδωσε μερικά από τα πιο ποθητά αυτοκίνητα της ιταλικής φίρμας. Αν το όνειρο της απόκτησης μιας Ferrari είναι όνειρο θερινής νυκτός για τους περισσότερους από εμάς, τα μοντέλα XX ήταν το όνειρο θερινής νυκτός για αυτούς που μπορούσαν να αποκτήσουν μία Ferrari.

Όπως συμβαίνει με πολλές επιτυχημένες συνταγές, έτσι και με τις XX Ferrari, η δημοφιλία τους ανοίγει την όρεξη και αναγκάζει τους δημιουργούς να τις νερώσουν ελάχιστα για να τις προσφέρουν σε περισσότερο κόσμο. Κάπως έτσι γεννήθηκε η πρώτη «δρομίσια» έκδοση ΧΧ μοντέλου, η SF90 XX Stradale. Μάλιστα θα είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις, κλειστή και spider σαν μια κανονική Ferrari. 

 

 

Για να φτιαχτεί η SF90 XX Stradale ένωσαν τις δυνάμεις τους δύο διαφορετικά ειδικά τμήματα της εταιρείας, το Special Series και το XX προκειμένουν να βγάλουν όση περισσότερη ιπποδύναμη γίνεται από τον V8 κινητήρα των 3,9 λίτρων. Οι βελτιώσεις αφορούν γυάλισμα των αυλών εισαγωγής, αλλαγές στην εξάτμιση, αύξηση συμπίεσης με νέα πιστόνια, αλλαγές στον θάλαμο καύσης και πιο ελευθερη εισαγωγή αέρα πετώντας το δεύτερο φιλτροκούτι.

Φυσικά οι τρεις ηλεκτροκινητήρες είναι παρόντες και βελτιωμένοι στα χαρακτηριστικά τους με αποτέλεσμα η συνολική ισχύς της XX Stradale να σπάει το φράγμα των 1.000 ίππων με 1.015 καθαρόαιμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τον σχεδόν πιστάδικο χαρακτήρα της, μπορεί και κινείται σαν αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο για περίπου 30 χλμ και με ταχύτητες που φτάνουν τα 135 χαω. Αλλαγές έχει και το κιβώτιο, τις οποίες έχει δανειστεί από την Daytona SP3.

 

 

Οι επιδόσεις είναι σαφέστατα βελτιωμένες σε σχέση με την απλή SF90, το 0-100 έρχεται σε μόλις 2,3 δεύτερα και το 0-200 σε 6,5. Η τελική φτάνει τα 320 χαω και σε όσους φαίνεται μικρή, να σημειώσουμε ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί για να στρίβει με αυτές τις ταχύτητες και όχι για την ευθεία και τις autobahn, άρα έχει πολύ «φτερό» που την κρατάει κολλημένη στην άσφαλτο. 

Συνολικά θα παραχθούν 799 κλειστές SF90 XX Stradale και 599 ανοιχτές και από ότι ακούγεται θα δούμε και άλλες XX Stradale στο μέλλον, ακόμα και αν αυτές δεν περιλαμβάνουν πιστόνια και εξατμίσεις…



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved