To M Division της BMW γιορτάζει μισό αιώνας ταχύτητας με την M4 CSL

Ελαφρύτερη, δυνατότερη και μόλις η τρίτη “Coupé Sport Leichtbau” της ιστορίας.

Υπήρχε μια εποχή που το σήμα M στα μοντέλα της βαυαρέζικης εταιρείας δεν ήταν ακόμα ένα επίπεδο εξοπλισμού, αλλά η εμπειρία της BMW από τους αγώνες στον δρόμο. Λόγοι marketing ήταν αυτοί που ανάγκασαν το τιμημένο M με τις τρεις γραμμές να μπει ακόμα και πάνω σε SUV με diesel κινητήρες, αλλά όσο νερό και να μπει στο κρασί, μια άλλη ρήση λέει ότι το αίμα νερό δεν γίνεται.

Τα 50ά γενέθλια του M Division ήταν η ιδανική αφορμή για μια επιστροφή στις ρίζες για τους Βαυαρούς και το έκαναν πράξη με την ολοκαίνουργια M4 CSL που έρχεται με φόρα, πολλή φόρα. Για αρχή η CSL είναι ελαφρύτερη από την απλή M4 κατά 110 κιλά, όχι πολύ θεαματικό νούμερο, αλλά όπως και να’χει κάνει την CSL λίγο πιο κοφτερή και άμεση λόγω της μικρότερης αδράνειας μάζας. 

 

 

Ταυτόχρονα τα δύο τούρμπο του τρίλιτρου εξακύλινδρου στριφογυρίζουν με ακόμα μεγαλύτερη όρεξη ανεβάζοντας κατά 24% την πίεση στην πολλαπλή εισαγωγής  οδηγώντας σε μια αύξηση κατά 40 ίππους φτάνοντας περίπου τους 550 συνολικά. Η ροπή κρίθηκε ότι ήταν υπεραρκετή, κυρίως για να μη χρειαστεί ενίσχυση το 8άρι αυτόματο κιβώτιο και η μετάδοση της M4 Competition που είναι κοινή με της CSL. 

Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι πιο ενδιαφέρουσες και αυτές που έβαλαν το L στο CSL. Το πίσω κάθισμα λάμπει δια της απουσίας του καθιστώντας τη αυστηρά διθέσια, ενώ και τα μπροστινά καθίσματα είναι μονοκόμματα αγωνιστικά μπάκετ. Επιπλέον κιλά έχουν κερδηθεί από το υλικό ηχομόνωσης, αλλά και από το σύστημα της εξάτμισης. Ναι, η M4 CSL εκτός από γρηγορότερη, είναι και πιο θορυβώδης. 

 

 

Σε ό,τι αφορά αυτά που δεν είναι τόσο εμφανή, η ανάρτηση αποτελείται από ελαφρύτερα τμήματα, είναι πιο χαμηλή και πιο σφιχτή. Τα φρένα είναι κεραμικά κερδίζοντας λίγα ακόμα κιλά σε βάρος, αλλά και σε ταχύτητα με τα μικρότερα διαστήματα πέδησης. 

Στην πλούσια ιστορία της BMW και του Μ Division το εμβληματικό logo CSL χρησιμοποιήθηκε πάντα με φειδώ και σεβασμό στην ιστορία του. Πλην του μυθικού “Batmobil” 3.0 CSL, μόνο η τρίτη γενιά της M3 είχε το προνόμιο της “Coupé Sport Leichtbau” περιποίησης και αυτή η M4 φαίνεται αντάξια αυτής της κληρονομιάς. Θα παραχθεί σε μόλις 1.000 κομμάτια για να σιγουρευτεί ότι δεν θα κακοπέσουν σε χέρια που δεν τους αξίζουν και κάπως έτσι χτίζεται ένα σπουδαίο αντίο (;) στον κινητήρα εσωτερικής καύσης.     



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved