intime Ζάχος Γιώργος Formula 1 Sprint: Από το Silverstone ξεκινάει μια νέα εποχή

Η νέα προσθήκη στο καλεντάρι που φέρνει τα πάνω κάτω και υπόσχεται θέαμα, αρχής γενομένης από αυτό το Σαββατοκύριακο, στο βρετανικό Grand Prix.

Το φετινό πρωτάθλημα της F1 έχει κάτι από το πάθος παρελθόντων ετών. Χωρίς ξεκάθαρα φαβορί, με πολλούς νέους και υπέρμετρα φιλόδοξους πιλότους έχει κάτι από τον ρομαντισμό της εποχής που δεν ήταν όλα ψυχροί υπολογισμοί πίσω από οθόνες στα paddocks. Και αυτό παρά το γεγονός ότι τα μονοθέσια είναι πιο τεχνολογικά εξελιγμένα και φιλικά προς το περιβάλλον από ποτέ. Αυτό φαίνεται πως ήταν καμπανάκι για τους διοργανωτές του κορυφαίου μηχανοκίνητου σπορ, το οποίο τους ξύπνησε από έναν λήθαργο ετών.

 

 

Με ανοιγμένη την όρεξη από το ζωντανό θέαμα σκέφτηκαν να ρίξουν λίγο ακόμα λάδι στη φωτιά του θεάματος ξεχειλώνοντας την αγωνιστική δράση. Από εκεί που είχαμε αγώνα μόνο την Κυριακή τώρα θα έχουμε και το Σάββατο. Αυτό θα γίνει με την κατάργηση του τελευταίου μέρους των κατατακτήριων δοκιμών και την αντικατάστασή του με ένα αγώνα μικρότερης διάρκειας. Τέτοιοι αγώνες sprint δεν είναι καινοτομία στα μηχανοκίνητα σπορ και πολλές φορές έχουν χαρίσει μεγαλύτερες συγκινήσεις από τους κλασικής διάρκειας αγώνες λόγω του πιο χαλαρού κλίματος. 

 

 

Οι κατατακτήριες δοκιμές θα γίνουν την Παρασκευή και ανάλογα με τον χρόνο που θα έχει ο κάθε πιλότος θα καταλάβει και την αντίστοιχη θέση στο grid του Σαββάτου. Ο αγώνας θα έχει διάρκεια περίπου μισής ώρας ή 100 χλμ και η τελική του κατάταξη θα είναι και το grid εκκίνησης του κυριακάτικου Grand Prix. Για να δώσουν ένα ακόμα κίνητρο στους πιλότους και να μην κάνουν κράτει σκεπτόμενοι μόνο τον αγώνα της Κυριακής θα υπάρχουν και πόντοι που θα προσμετρώνται για τη βαθμολογία του πρωταθλήματος. Ο νικητής του sprint θα παίρνει 3 πόντους, ο δεύτερος δύο και ο τρίτος 1 βαθμό. 

 

 

Ο αγώνας λόγω διάρκειας δεν θα έχει pit stop, και θα υπάρχει μόνο μία διαθέσιμη γόμα ελαστικών για να κρατηθεί σε όσο πιο απλή μορφή γίνεται ο αγώνας, φυσικά σε περίπτωση βροχής θα υπάρχει μέριμνα για τα αντίστοιχα ελαστικά. Για τους ίδιους λόγους τα αυτοκίνητα θα μπαίνουν σε καθεστώς parc fermé μετά το sprint. Έτσι δεν θα έχει κάποια ομάδα την ευχέρεια να στήσει ένα μονοθέσιο προσαρμοσμένο μόνο στις ανάγκες του sprint και μετά να το προσαρμόσει στις ανάγκες του Grand Prix, τα μονοθέσια θα τρέχουν με τις ίδιες ρυθμίσεις και το ίδιο αεροδυναμικό πακέτο. Οι μοναδικές εξαιρέσεις θα είναι για τα τακάκια των φρένων που θα μπορούν να αντικατασταθούν για λόγους ασφαλείας λόγω φθοράς και κάποια αεροτομή μόνο αν σπάσει κατά τη διάρκεια του sprint

 

 

Για να μην κανιβαλιστεί ο αγώνας της Κυριακής δεν θα υπάρχει πόντιουμ με σαμπάνιες και τελετή μετά το sprint. Ο θεσμός θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε τρία Grand Prix για φέτος, με πρώτο αυτό του Silverstone αυτό το Σάββατο, αν και οι ισχυροί της F1, οπως ο Ross Brawn έχουν κάνει δεκτή την αλλαγή με ενθουσιασμό. Τα υπόλοιπα Grand Prix που θα φιλοξενήσουν τον θεσμό του sprint δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστά, αλλά ακούγεται έντονα η φήμη πως αυτό της Monza θα έχει την τιμή για ένα από τα υπόλοιπα δύο.



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved