Μπορείς να ξεκινήσεις ένα αυτοκίνητο με σπρώξιμο;

Η απάντηση εξαρτάται από το τι αυτοκίνητο έχεις.

Ο πιο ελαφρύς στο τιμόνι, μερικές φορές και το παιδί της οικογένειας, οι υπόλοιποι να σπρώχνουν αισθμαίνοντας με τον αρχηγό της οικογένειας να φωνάζει «βάλε δευτέρα, βάλε δευτέρα» Μια εικόνα με έντονα νοσταλγικά στοιχεία που θυμίζει εκδρομή στο χωριό ή το εξοχικό. Σε κάποια φάση η μπαταρία του αυτοκινήτου ξελιγονώταν απροειδοποίητα στη μέση του πουθενά. Χωρίς κινητά τηλέφωνα ήταν δύσκολο να ειδοποιήσεις κάποιον και η οδική βοήθεια τότε ήταν κάτι σαν το τέρας του Λοχ Νες, πολλοί το είχαν ακούσει και ελάχιστοι το είχαν δει. Ο λόγος για τον οποίο η εκκίνηση με σπρώξιμο έχει σχεδόν αφανιστεί έχει να κάνει με την τεχνολογική εξέλιξη σε κάθε επίπεδο. Οι μπαταρίες κρατάνε πολύ περισσότερο και έχουν σταδιακή πτώση τάσης, είναι πολύ πιο εύκολο να καλέσεις από το κινητό για βοήθεια παρά να κάνεις τον MacGyver στη μέση του πουθενά και τέλος είναι κάτι που ούτως ή άλλως αντενδείκνυται στα σύγχρονα αυτοκίνητα.

 

Οι λόγοι για τους οποίους δεν προτείνεται στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι οι εξής: Μέσω αυτής της διαδικασίας μπορεί να περάσει άκαυστη βενζίνη στον καταλύτη και να τον «δηλητηριάσει» καθιστώντας τον άχρηστο, μία επισκευή γνωστή για το υψηλό της κόστος. Μια σειρά από ηλεκτρικά συστήματα όπως ο ψεκασμός και η τρόμπα καυσίμου απαιτούν μια ελάχιστη συνεισφορά από την μπαταρία για να ξεκινήσουν. Αν η μπαταρία είναι τελείως αφόρτιστη η εκκίνηση με σπρώξιμο μπορεί να πάρει πολύ χρόνο ή να μην επιτευχθεί καθόλου. Τέλος όλο και περισσότερα αυτοκίνητα, ακόμα και στην Ελλάδα είναι με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και με κάτι τέτοιο η εκκίνηση με σπρώξιμο δεν μπορεί να γίνει για τεχνικούς λόγους. 

Έστω τώρα ότι έχεις το κατάλληλο αυτοκίνητο και έχεις εξαντλήσει τα εναλλακτικά σενάρια και πας για το όλα ή τίποτα. Εδώ θα βρεις ένα σύντομο και περιεκτικό οδηγό για το πως να το κάνεις γρήγορα και με ασφάλεια. Κατά προτίμηση βρες μια κατηφόρα για να το κάνεις, πέρα από το ότι είναι πιο εύκολο και μπορείς να το κάνεις και μόνος σου, το αυτοκίνητο έχει τον χρόνο και τη διαδρομή για να πάρει μπρος με την πρώτη. Αρχικά βάζεις το κλειδί στη μίζα στη θέση ΟΝ. Πατάς συμπλέκτη βάζεις δευτέρα και μετά αφήνεις το αμάξι να κυλήσει στην κατηφόρα ή δίνεις το σύνθημα στην παρέα να σπρώξει. Μόλις πιάσει μια κάποια ταχύτητα, αφήνεις συμπλέκτη και πατάς γκάζι για να πάρει μπρος. Με το που νιώσεις τον κινητήρα να ζωντανεύει ξαναπατάς συμπλέκτη για να μη σου σβήσει. Αν δεν πάρει με την πρώτη επανέλαβε τα βήματα από την αρχή. Μόλις πάρει άσε το αμάξι να δουλέψει για κάνα δεκάλεπτο για να φορτίσει στοιχειωδώς η μπαταρία.



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved