To Marstimer είναι το νέο ρολόι της Omega που ετοιμάζεται να γράψει διαστημική ιστορία

Έχοντας ήδη στο παλμαρέ της την κατάκτηση του φεγγαριού με το Speedmaster, ο στόχος ήταν ένα ρολόι για τον Κόκκινο Πλανήτη.

Όταν η Porsche προσπάθησε να «σκοτώσει» την  911 με την 928, είχε το ιδανικό σχέδιο για να το κάνει. Ένας υδρόψυκτος V8 στο μπροστινό μέρος κι ένα φουτουριστικό αμάξωμα θα έστελνε για πάντα τον «πατημένο» σκαραβαίο στο μουσείο. Η ιστορία είναι γνωστή, η 911 λατρεύτηκε περισσότερο και βρήκε την επιτέλους την αφορμή για να βελτιωθεί. Η απόπειρα δολοφονίας ενός συμβόλου έχει τις περισσότερες φορές τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα, ειδικά όταν το σύμβολο είναι άψυχο. 

Μια παρόμοια ιστορία είναι και αυτή του X-33, ένα ρολόι που το 1998 παρουσιάστηκε σαν το αυτό που θα αντικαταστήσει το θρυλικό Speedmaster. Εφοδιασμένο με ένα καντράν μικτών ενδείξεων, πίσω από τους δείκτες βρήκε τη θέση της μια οθόνη παροχής πληροφοριών. Σε μια εποχή που το κλασικό έμοιαζε να μην έχει θέση στη ζωή μας, το X-33 ήταν ένα ρολόι καλύτερο σε όλα σε σχέση με το Speedmaster, αλλά όπως και στην περίπτωση της 928, αυτό δεν είχε καμία απολύτως σημασία. Κάπου εκεί άρχισε και η μαζική εισβολή του κινητού τηλεφώνου στις ζωές μας, τα οποία στέρησαν από το ρολόι τη βασική του χρηστική αξία. Κάπως έτσι το κλασικό ήρθε και πάλι στη μόδα με το Speedmaster που κάποτε κατέκτησε τη Σελήνη, να συνεχίζει να είναι ένα από τα πιο ποθητά αντρικά ρολόγια. 

 

 

Το Χ-33 τελικά δεν κατάφερε να εντοπίσει το Speedmaster, δεν κατάφερε να αποκτήσει ούτε το cult follow του ξαδέρφου του, του Ploprof, αλλά ίσως τώρα είναι η στιγμή του. Ένα τέταρτο του αιώνα μετά είναι έτοιμο να αποκτήσει τη δόξα που του αξίζει χάρη στα τεχνικά του χαρακτηριστικά και μια αποστολή που το περιμένει. 

Με κωδικό όνομα Marstimer, είναι το ρολόι που θέλει να γίνει το πρώτο που θα φορεθεί στον Άρη και ακόμα κι αν δεν γίνει αυτό, έχει πάρει την έγκριση από την Ευρωπαϊκή  Διαστημική Υπηρεσία ότι είναι ικανό για να το κάνει. Εξωτερικά είναι το ίδιο X-33, με την κάσα των 45mm και την εξ ολοκλήρου κατασκευή από ελαφρύ κι ανθεκτικό τιτάνιο, τόσο στην κάσα, όσο και στο μπρασελέ. Στο εσωτερικό υπάρχει ένας νέος μηχανισμός, ο 5622 και για να περάσει τις δοκιμές της ESA έχει άσσους στο μανίκι του.

Η στεφάνη είναι νέα και έχει μια απόχρωση αιματίτη που οφείλεται στο ανοδιωμένο αλουμίνιο. Φυσικά το χρώμα επιλέχθηκε για να θυμίζει τη σκόνη στην επιφάνεια του Άρη και δεν έχει κάποια άλλη χρηστική αξία. Αυτό που έχει όμως αξία είναι η ηλιακή πυξίδα που επιτρέπει τον προσανατολισμό χωρίς την ανάγκη βαρυτικού πεδίου. Επίσης υπάρχει η απαιτούμενη αντοχή απρόσκοπτης λειτουργίας στις ακραίες θερμοκρασίες που επικρατούν στην επιφάνεια του Άρη, μια αντοχή που υπογραμμίζεται από την εγχάρακτη επιγραφή στην πλάτη της κάσας.

 

 

Εκεί όμως που αποδεικνύει τη διαστημική του αξία το Marstimer είναι ο τρόπος που μετράει την ώρα. Μια ημέρα στον Άρη κρατάει 39 λεπτά και 35 δευτερόλεπτα περισσότερο από όσο στη Γη. Χάρη στο σύστημα MTC (Mars Time Coordinated) το «24ώρο» μπορεί να προσαρμοστεί στις συνθήκες του Άρη, κάτι που δείχνει ότι το Marstimer είναι έτοιμο ακόμα και για μακράς παραμονής ανθρώπινη παρουσία στον Κόκκινο Πλανήτη. 

Σε άλλες λειτουργίες θα δούμε έναν κλασικό χρονογράφο, αντίστροφες μετρήσεις για αποστολές και εκλείψεις, ημερολόγιο και 3 ξυπνητήρια. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα πρωτοποριακό ρολόι-εργαλείο, αντίστοιχο με τα πρώτα καταδυτικά ρολόγια που βάζουν τις λειτουργίες πάνω από το στυλ. Μαζί με την αποστολή που έχει χρεωθεί, το ανανεωμένο X-33 έχει τα φόντα να βγει από τη σκιά του Speedmaster και ως Marstimer να χτίσει τον δικό ξεχωριστό μύθο χωρίς να συγκρίνεται με τον Moonwatch. Μέχρι και η αξία των 928 άρχισε να ανεβαίνει τώρα που τις εκτιμούμε ως κλασικά οχήματα και όχι σαν δολοφόνους της 911.