Με 20 ευρώ το 2004 έπαιρνες σακούλες. Το 2025 παίρνεις κρίση πανικού

Θυμάσαι τότε που το εικοσάρικο είχε αξία; Ούτε εμείς.

Θυμάσαι τότε που έδινες ένα εικοσάρικο στο σούπερ μάρκετ και έβγαινες με σακούλες που απειλούσαν να σκιστούν από το βάρος; Ίσως είχες και ρέστα για καφέ. Ε, ξύπνα. Το 2025 αυτό το ίδιο εικοσάρικο μετά βίας φτάνει για να πάρεις γάλα, ψωμί και ένα κουτί δημητριακά που υπόσχεται «οικογενειακή συσκευασία», αλλά χωράει σε μια χούφτα.

Ο πληθωρισμός έχει μετατρέψει το σούπερ μάρκετ στο πιο ρεαλιστικό survival game που παίζεται αυτή τη στιγμή. Με όπλο ένα καρότσι και budget που δε θες να θυμάσαι, προσπαθείς να περάσεις από διάδρομο σε διάδρομο χωρίς να σε καταπιεί το κόστος ζωής.

Κι εκεί που όλοι λέμε «όλα ακριβαίνουν», έρχεται ένας Youtuber από την Ισπανία να μας το αποδείξει μαθηματικά και να μας πει ξεκάθαρα ότι αυτό δε συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα. Ο δημιουργός περιεχομένου Senen García βρήκε μια απόδειξη από το 2004, τότε που το ευρώ ήταν ακόμα φρέσκο και η σοκολάτα κόστιζε λιγότερο από ένα ευρώ, και αποφάσισε να κάνει την ίδια ακριβώς αγορά σήμερα, το 2025. Το αποτέλεσμα; Μια ωδή στον πληθωρισμό και τη νοσταλγία. Το 2004, η απόδειξη του ταμείου έγραφε 51,78 ευρώ. Δύο δεκαετίες μετά, η ίδια αγορά, από το ίδιο σούπερ μάρκετ, κόστισε 90,15 ευρώ. Και μάλιστα, όπως λέει ο ίδιος, έλειπαν κάποια προϊόντα που δεν βρήκε με αποτέλεσμα η πραγματική τιμή να αγγίζει τα 95 με 97 ευρώ. Δηλαδή σχεδόν διπλάσια τιμή για τα ίδια προϊόντα.

 

 

Και δε μιλάμε για κάποιο συλλεκτικό προϊόν ή ένα limited edition πακέτο μακαρόνια. Μιλάμε για τα βασικά: τρόφιμα, καθαριστικά, είδη πρώτης ανάγκης. Πράγματα που, όπως φαίνεται, πια έχουν αποκτήσει status πολυτελείας. Το πιο ενδιαφέρον; Αυτό που έκανε ο Senen García στην Ισπανία, θα μπορούσε άνετα να το κάνει κάποιος και στην Ελλάδα με παρόμοιο, αν όχι χειρότερο, αποτέλεσμα. Γιατί η «τιμή της καθημερινότητας» έχει εκτοξευθεί παντού. Και αν το σούπερ μάρκετ ήταν άλλοτε μια αγγαρεία της εβδομάδας, σήμερα είναι ο καθρέφτης της πραγματικότητας: του πόσο δύσκολο έχει γίνει να ζήσεις αξιοπρεπώς, ακόμα και με τα βασικά.

Παλιά, πηγαίναμε σούπερ μάρκετ με τη φράση «πάμε να γεμίσουμε το ψυγείο». Τώρα, πάμε με το άγχος «μην αδειάσουμε τον λογαριασμό».

Κι αυτό, δυστυχώς, είναι το πιο ακριβό προϊόν απ’ όλα.



©2016-2025 Ratpack.gr - All rights reserved