Στα HQ της T-Mobile US στο Σιάτλ είδαμε τι σημαίνει να είσαι μέλος ενός παγκόσμιου κολοσσού

Τι κοινό έχει η COSMOTE TELEKOM με την T-Mobile US; Περισσότερα απ’ όσα νομίζεις.

Αποστολή στο Σιάτλ: Χρήστος Κάβουρας

Κάπου ανάμεσα σε έναν αγώνα baseball με πίτσα και μπίρες και μια ξενάγηση στα HQ της T-Mobile US, συνειδητοποίησα κάτι: το να είσαι μέρος του παγκόσμιου ομίλου TELEKOM είναι σαν να παίζεις Champions League, ενώ άλλοι ακόμα παίζουν σε αγκομαχούν να ξεπεράσουν το 5x5.

Ας ξεκιμήσουμε όμως με κάτι βασικό

Όταν λες «πάω Seattle για επαγγελματικό ταξίδι», οι φίλοι σου φαντάζονται καφέδες, βροχή και μάλλον μια επίσκεψη στο πρώτο Starbucks. Εγώ όμως δεν πήγα για τουρισμό, αλλά για να δω από κοντά πώς δουλεύει μία από τις εταιρείες του ομίλου TELEKOM, o οποίος δραστηριοποιείται σε πάνω από 50 χώρες. Μέσα σε αυτές και η Ελλάδα, καθώς ο ΟΤΕ αποτελεί μέλος της TELEKOM από το 2008. Μάλιστα πριν από 2 μήνες ο ΟΤΕ προχώρησε σε μετονομασία της εμπορικής του μάρκας COSMOTE, σε COSMOTE TELEKOM.

Ο προορισμός του ταξιδιού; T-Mobile US Headquarters, Bellevue, Washington.

H βροχή δεν ήρθε ποτέ, αλλά...

Για όποιον δεν γνωρίζει, το Seattle είναι η πόλη με τις περισσότερες αναφορές σε «cloudy days», παραπάνω ίσως και από την Αγγλία. Και όμως, ο καιρός – αν εξαιρέσουμε νωρίς το πρωί που το έκανε το κρύο του- είχε μονίμως ηλιοφάνεια, λειτουργώντας σαν κρυφό σημάδι ότι κάτι εξαιρετικό επρόκειτο να ακολουθήσει.

Πρώτη στάση: τα κεντρικά γραφεία της T-Mobile US. Ένας χώρος που θα έκανε κάθε fan του Silicon Valley culture να νιώσει σαν στο σπίτι του, με open space σχεδιασμό, τεχνολογία παντού, άνθρωποι που χαμογελούν αληθινά, σαν να είναι σίγουροι για τον εαυτό και τα επιτεύγματά τους. Η αλήθεια είναι ότι αποτελεί όνειρο ζωής για κάποιον να δουλεύει σε global tech οικοσύστημα, σπάνια όμως βλέπεις κόσμο να το απολαμβάνει τόσο έντονα.

«Un-carrier» mode ON

Αν κάτι κατάλαβα από τις παρουσιάσεις και τις επαφές μας εκεί, αυτό είναι ότι η T-Mobile δεν έγινε ο δεύτερος μεγαλύτερος πάροχος στις ΗΠΑ τυχαία. Όπως είπε ξεκάθαρα ο Chief Operating Officer της εταιρείας, Srini Gopalan, όταν βάζεις τον πελάτη στο επίκεντρο, αλλάζεις το παιχνίδι. Το success story της T-Mobile US ξεκίνησε το 2013, όταν η εταιρεία υλοποίησε τη στρατηγική «Un-carrier», σπάζοντας ουσιαστικά τους κανόνες μιας αγοράς με διάφορα pain points, όπως μακροχρόνια συμβόλαια. Χάρη στη στρατηγική της, η T-Mobile US έφερε επανάσταση και πέτυχε σημαντική αύξηση πελατών. Μόνο το 2013, απέκτησε 4,4 εκατ. νέους πελάτες. Πλέον η εταιρεία εξυπηρετεί πάνω από 130 εκατ. πελάτες. Κάπως έτσι πήρε τον τίτλο του «champion» της αγοράς από εκεί που ήταν απλώς challenger.

Σήμερα η T-Mobile US δεν είναι απλώς ένας πάροχος κινητής στις ΗΠΑ — είναι ένα από τα «engine rooms» του ομίλου TELEKOM. Με πρωταγωνιστικό ρόλο στο 5G rollout, έχει συμβάλει καθοριστικά στο να αναδειχθεί η TELEKOM ως μία παγκόσμια υπερδύναμη. Δεν είναι τυχαίο ότι πάνω από το 70% των συνολικών εσόδων της TELEKOM προέρχεται από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Μέσα σε μόλις δώδεκα χρόνια, η T-Mobile US έκανε το απόλυτο tech leap, αφού επενδύει εντατικά σε cutting-edge λύσεις και είναι ήδη από τους πρώτους παρόχους παγκοσμίως που υλοποιούν AI-powered δίκτυα ραδιοπρόσβασης (AI-RAN). Χρησιμοποιεί, επίσης, real-time τεχνητή νοημοσύνη για να κάνει optimize την κυκλοφορία στο δίκτυο και να μειώνει το ενεργειακό αποτύπωμα.


Το «γιατί μας αφορά», στην πράξη

Η τεχνογνωσία και οι καινοτομίες δεν μένουν στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού — ταξιδεύουν σε ολόκληρο τον όμιλο TELEKOM. Και αυτό δεν είναι τυχαίο. Το μέγεθος και το global scale της TELEKOM δημιουργούν ένα οικοσύστημα όπου το know-how, η καινοτομία και το ταλέντο ρέουν χωρίς σύνορα, σε όλες τις αγορές του ομίλου - από την Ευρώπη μέχρι τις ΗΠΑ. Από το οικοσύστημα αυτό δεν λείπουν συνέργειες της TELEKOM με παγκόσμιους κολοσσούς, όπως NVIDIA, OpenAI και Google.

Άρα πλέον ξέρεις τι σημαίνει το ότι η COSMOTE TELEKOM είναι μέλος του Ομίλου TELEKOM. Πλέον δεν είμαστε «οι Έλληνες που περιμένουν τις εξελίξεις», αλλά κομμάτι των εξελίξεων. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η συνεργασία με την Perplexity, την AI-powered πλατφόρμα αναζήτησης και ψηφιακής υποβοήθησης, η οποία ήδη αξιοποιείται από πελάτες της COSMOTE TELEKOM για καθημερινές ανάγκες, όπως μετάφραση κειμένων σε πραγματικό χρόνο και λήψη απαντήσεων σε διάφορες ερωτήσεις. Με το Perplexity κάθε χρήστης μπορεί ακόμα να γράφει e-mail και να συνοψίζει ή να μεταφράζει κείμενα χωρίς να χρειάζεται η εναλλαγή μεταξύ εφαρμογών.

Στο κομμάτι της ψυχαγωγίας, η TELEKOM έχει προχωρήσει σε στρατηγική συνεργασία με το Netflix, η οποία αξιοποιείται από πολλές θυγατρικές του ομίλου — ανάμεσά τους και ο ΟΤΕ. Το αποτέλεσμα; Το περιεχόμενο του Netflix διατίθεται μέσω της COSMOTE TV.


Και το καλύτερο για το τέλος: Είδαμε παιχνίδι baseball σε σουίτα της T-Mobile US!

Καλά όλα αυτά για το μέλλον και την εξέλιξη των τηλεπικοινωνιών, αλλά όλα τα ωραία δεν γίνονται μόνο με powerpoints και παρουσιάσεις.

Η T-Mobile μας πήγε στο γήπεδο. Μην πάει το μυαλό σας σε κάποιον αγώνα του Παγκοσμίου Κυπέλλου Συλλόγων, αλλά σε αγώνα baseball στο T-Mobile Park. Φαγητό, θέα, κουβέντες γύρω από την τεχνολογία και πολλές δροσιστικές μπίρες ή ό,τι άλλο επιθυμούσες.


Γιατί πίσω από κάθε καινοτομία, υπάρχει πάντα μια ομάδα ανθρώπων που ξέρει να συνδυάζει τα data με τα tacos και την 5G κάλυψη με την καλή παρέα.

©2016-2025 Ratpack.gr - All rights reserved