Η εικόνα έχει στοιχειώσει τα παιδικά - εφηβικά μας όνειρα. Το μπούστο μίας ναυαγοσώστριας ασφυκτιά στο κόκκινο ολόσωμο μαγιό και εύχεσαι να μην έβλεπες αυτό το στιγμιότυπο στο οικογενειακό τραπέζι μαζί με τους γονείς σου. Είναι εκείνη η αμήχανη στιγμή που κανείς δε μιλάει, απλώς περιμένει… βασανιστικά να περάσουν αυτά τα δευτερόλεπτα. Πρόκειται για μία εποχή που δεν υπήρχαν social media και όλα υποτίθεται ήταν πιο αθώα.
Στον πρωταγωνιστικό ρόλο δεν ήταν απλώς μία ναυαγοσώστρια με τις ιδανικές αναλογίες. Ήταν η πιο sexy γυναίκα του πλανήτη, μία γυναίκα που είχε κατακτήσει ήδη τον τίτλο της Playmate και είχε γίνει εξώφυλλο στο Playboy. Φυσικά γνωρίζεις για ποια λέμε. Ο λόγος για την Pamela Anderson, τη γυναίκα που φόρεσε όσο καμία άλλη το κόκκινο ολόσωμο μαγιό και από τότε οποιαδήποτε σύγκριση είναι άδικη για όλες τις γυναίκες του πλανήτη. Κατάφερε να κάνει το ξανθό μαλλί και το κόκκινο μαγιό τον απόλυτο συνδυασμό. Κάτι σαν τον Τσάβι - Ινιέστα στα prime της Μπαρτσελόνα. Η Pamela ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς λόγους για να δεις Baywatch. Εξάλλου δεν είχες και πολλά περισσότερα να κάνεις εκείνα τα μεσημέρια του Σαββατοκύριακου.
Ωστόσο η Pamela Anderson, η οποία κλείνει τα 58ά γενέθλιά της, δεν είναι μόνο το κορίτσι που έκανε το κόκκινο μαγιό - statement. Είναι η γυναίκα που είδε το συγκεκριμένο μαγιό ως τη “φυλακή” της. Το Baywatch ήταν η εκτόξευση αλλά ταυτόχρονα και η παγίδα. Της έκλεψε την ταυτότητά της. Η ίδια έχει πει ότι για χρόνια «ήταν σαν να παίζει τον εαυτό της, που δεν είχε επιλέξει». Πίσω από το iconic sex symbol υπήρχε μια γυναίκα που πάλευε με την εικόνα της και αναζητούσε σοβαρούς ρόλους, τους οποίους της αρνούνταν. Συμβαίνει αυτό με τις ωραίες γυναίκες. Συχνά αντιμετωπίζονται σαν «πρόσωπα» και όχι σαν «μυαλά». Υπάρχει μια αυτόματη σύνδεση της εξωτερικής εμφάνισης με έλλειψη βάθους, σοβαρότητας ή επάρκειας. Αντί να αναγνωρίζεται η δουλειά ή το ταλέντο τους, ο κόσμος έχει μάθει να εστιάζει στην προσωπική τους ζωή και στο σώμα τους. Η Pamela είναι ένα χαρακτηριστικό case study. Η εικόνα της ως sex symbol του Baywatch την κυνηγούσε για δεκαετίες, σε σημείο που σχεδόν δεν της επέτρεπαν άλλους ρόλους, ούτε την έπαιρναν σοβαρά όταν μιλούσε για τον φεμινισμό, τη βία, ή τα δικαιώματα των ζώων.
Διότι από το 1997 είναι αυστηρή vegan και ακτιβίστρια της PETA. Έχει φωτογραφηθεί γυμνή για την PETA πριν το κάνει cool η Miley Cyrus ή η Lizzo. Έχει αρνηθεί ρόλους και καμπάνιες για λόγους ηθικής. Σε μία εποχή που οι διαφημίσεις για junk food και burgers τα έριχναν χοντρά. Έχει επίσης μιλήσει στη Γαλλική Εθνοσυνέλευση για τα δικαιώματα των ζώων. Πόσοι θα το έκαναν αυτό στη θέση της; Ρητορικό το ερώτημα.
Έγινε διάσημη κατά λάθος. Πριν υπάρξει το internet
Το 1989, η Πάμελα πήγε να δει έναν αγώνα ράγκμπι στον Καναδά. Κάποιος σκηνοθέτης του σταδίου την έδειξε στο jumbotron. Το κοινό παραληρούσε. Η εικόνα της μεταδόθηκε ζωντανά στην τηλεόραση. Την επόμενη μέρα είχε συμβόλαιο με τη Labatt Beer και όλα πήραν τον δρόμο τους. Πρωτοπόρος, κατάφερε να viral πριν εφευρεθεί το viral. Κατάφερε να γίνει influencer πριν τα social media. Αλήθεια, αν δεν το έκανε η Pamela, ποια θα το έκανε;
Στο σήμερα, η Pamela Anderson δεν έχει καμία σχέση με την εικόνα που έχεις στο μυαλό σου. Δε φοράει πια μακιγιάζ, δεν ενδιαφέρεται τόσο για το αβίαστο sexiness της και ζει σ’ ένα αγρόκτημα στον Καναδά. Και όλα αυτά από επιλογή της. Δέχτηκε τον σεξισμό από τον χώρο των media όταν το ντοκιμαντέρ “Pam & Tommy” έγινε viral στο Hulu/Disney+, με την ίδια να μη συμμετέχει και να μη δίνει καν τη συγκατάθεσή της. Δεν το είδε ποτέ και αντ’ αυτού έφτιαξε το δικό της ντοκιμαντέρ στο Netflix – χωρίς μακιγιάζ, χωρίς σενάριο, μόνο την αλήθεια της.
Εξάλλου η γυμνή αλήθεια της Pamela Anderson είναι αυτή που γοητεύει περισσότερο. Και ταυτόχρονα τρομάζει περισσότερο το σύστημα. Δεν είναι απλώς η γυναίκα που έβρεξε το πιο διάσημο μαγιό στην ιστορία της τηλεόρασης. Είναι μια γυναίκα που χρησιμοποίησε τη φήμη της για να υπερασπιστεί τους αδύναμους, να πει “όχι” στο Hollywood, και τελικά, να αποσυρθεί με αξιοπρέπεια – σαν rockstar που εγκαταλείπει τη σκηνή πριν γίνει παρωδία του εαυτού της.