Ο Γιώργος Χατζηπαύλου θα σε κάνει να γελάσεις με μαθηματική ακρίβεια

Μία κουβέντα με έναν από τους πιο γνωστούς κωμικούς στην Ελλάδα.

Το show του Γιώργου Χατζηπαύλου με τίτλο Τάιμινγκ αυτή τη στιγμή γυρίζει την Ελλάδα και «μορφώνει» το κοινό σχετικά με το stand up comedy και για το πώς μπορεί κανείς να γελάσει με τη σάτιρα αλλά την ίδια στιγμή να είναι ικανός να σκεφτεί και τα προβλήματα που την περιβάλλουν.

Ο Γιώργος Χατζηπαύλου ασχολείται με το stand up comedy επαγγελματικά από το 2007. Η επαφή του με το είδος έγινε το 2001 στις Νύχτες Κωμωδίας και λίγα χρόνια μετά παραιτήθηκε από την διαφημιστική εταιρία στην οποία δούλευε ως head copywriter για να ασχοληθεί αποκλειστικά με το stand up comedy.

Πλέον η ζωή του περιφέρεται μόνο γύρω από την κωμωδία και θεωρείται από πολλούς ένας από τους πιο διάσημους κωμικούς εκεί έξω.

Είναι ο πρώτος που στέγασε μόνιμα σε θέατρο παραστάσεις stand up comedy στην Ελλάδα ενώ το 2014 δημιούργησε το Stand up for U, ένα θεσμό κωμωδίας που στηρίζει φιλανθρωπικές δράσεις και αποτελεί τη μόνη stand up comedy παράσταση που προβάλλεται ετησίως από την ελληνική τηλεόραση (Alpha TV, ANT1 TV).

Εμείς κάναμε μία κουβέντα μαζί του και ο Γιώργος μας μίλησε για τα πάντα. Για το comedy show Τάιμινγκ, τα προβλήματα της κωμωδίας στην Ελλάδα αλλά και την όλη κατάσταση με την πανδημία.

 

 

Γιώργο μίλησε μας λίγο για το show Τάιμινγκ. Πως ήρθε η έμπνευση να το γράψεις κι αν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο theme από πίσω.

Γ.Χ.: Το show έχει να κάνει με την πιο σημαντική μέρα της ζωής ενός ανθρώπου και αυτό πραγματεύεται, με το πώς μπορεί κανείς να συγχρονιστεί με αυτό το γεγονός. Πάντα ψάχνω μία κεντρική ιδέα για να δένω τα κείμενα. Εδώ η κεντρική ιδέα είναι ο συγχρονισμός. Ποια είναι τα γεγονότα που μας αλλάζουν σαν ανθρώπους; Καθημερινά στη ζωή μας βρίσκουμε πολλά τέτοια γεγονότα και πολλές φορές τα προσπερνάμε χωρίς να τους δίνουμε πολύ σημασία. Αυτά έχουν μέσα τους κωμωδία; Εννοείται έχουν…κάπως έτσι έδεσε η κεντρική ιδέα. Οπότε εδώ είχα την κεντρική φράση Τάιμινγκ και προσπάθησα να φέρω όλα τα κείμενα σε αυτό.

 

 
 

Πόσα χρόνια ασχολείσαι με το stand up comedy;

Γ.Χ.: Είναι λίγο τετριμμένο και γνωστό όλο αυτό. Είμαστε στην Ελλάδα που έγινε ένα ξαφνικό μπαμ στο stand up, οπότε για όλους άρχισε να μετράει ο χρόνος από εκείνη τη στιγμή. Για μένα ήταν ένα χόμπι από το 2001 και από το 2007 μπήκα επαγγελματικά σε αυτό. Δεν υπάρχει κάποια φοβερή ιστορία πίσω από το πώς γίναμε κωμικοί. Αν δεις πως οι συνθήκες είναι καλές και μπορείς να ζήσεις τότε αποφασίζεις πως κάνεις τελικά μόνο αυτό. Στην ουσία σαν χόμπι προέκυψε. Αλλά δεν είναι πως το ονειρευόμουν από μικρός, στην πορεία μου ήρθε. Σαν κωμικός όμως είναι πολύ δύσκολο να επιβιώσεις στην Ελλάδα μιας και συνεχώς πρέπει να τεστάρεσαι από το κοινό σου. Αν είσαι στη σκηνή και κανείς δεν χειροκροτεί και δεν γελάει, τότε «πέθανες». Ο όρος «πεθαίνω» στον κόσμο μας σημαίνει αυτό ακριβώς, βγήκες στη σκηνή και δεν υπάρχει ανταπόκριση.

 

 
 

Με ποιο τρόπο παίρνεις την έμπνευση σου; Κάνεις πάντα κάποια συγκεκριμένη διαδικασία όταν γράφεις;

Γ.Χ.: Όσο περνάει ο καιρός η έμπνευση αντικαθίσταται από την τεχνική και το σενάριο. Στην ουσία ψάχνεις για συγκεκριμένα θέματα που σε ενδιαφέρουν και θέλεις να τα κάνεις αστεία. Η έμπνευση υπάρχει λίγο στην αρχή όταν το ψάχνεις, μετά όμως πηγαίνεις με σχέδιο. Με σκοπό. Θέλω να μιλήσω γι’ αυτό το θέμα. Θέλω να μιλήσω για κάτι που φαινομενικά μπορεί να φαίνεται αδιάφορο. Η διαδικασία για να το κάνεις αυτό έχει πολλές παραλλαγές. Υπάρχει ας πούμε το rant το οποίο είναι ένας είδος brainstorming. Ένας αυτοσχεδιασμός τον οποίο γράφεις και μετά αρχίζεις να του βάζεις δομή. Μετά έρχεται ο κόσμος. Όταν δοκιμάζεις το υλικό σου στον κόσμο. Δουλεύει; Αν ναι τότε προχωράς και το υλοποιείς.

 

 
 

Πως βλέπεις το stand up comedy στην Ελλάδα; Πως το βιώνεις όλο αυτό;

Σαν θεατής με ενδιαφέρει πάρα πολύ να δω άλλους κωμικούς κι αυτό ξεφεύγει από το συναδελφικό. Θεωρώ ότι έχουμε μία πολύ καλή σκηνή, με διαφορετικά ρεύματα και είδη. Πρέπει όμως να έχουμε στο μυαλό μας πως το συγκεκριμένο είδος υπάρχει 25 χρόνια περίπου. Μου αρέσει η σκηνή πολύ και το πώς εξελίσσεται στην Ελλάδα.

Έχεις κάποιους αγαπημένους κωμικούς που θα μπορούσες να αναφέρεις;

Δεν θα ήθελα να πω ονόματα. Υπάρχουν κωμικοί που εκτιμώ τη δουλειά τους. Ας πούμε εκτιμώ πολύ τον Λάμπρο Φισφή. Έχουμε κάνει μαζί και περιοδεία. Θεωρώ μεγάλη επιρροή μου τους ξένους κωμικούς που βλέπει κανείς στα διάφορα comedy club. Όχι household names αλλά ανθρώπους που πρέπει να κερδίσουν το κοινό από την αρχή.

Τι θα έλεγες σε έναν νέο κωμικό ο οποίος ξεκινάει τώρα και δεν γνωρίζει τι «παίζει» εκεί έξω;

Τα παράδοξο με το stand up είναι πως το μαθαίνεις μόνο αν το κάνεις. Πρέπει να κάνεις λάθη γιατί αλλιώς δεν μαθαίνεις. Τα διαδικαστικά λάθη είναι πολύ σημαντικά. Είναι μία ανοιχτή διαδικασία. Ο κωμικός πρέπει πάντα να βελτιώνεται. Όλα είναι άμεσα. Λες κάτι και βλέπεις το κοινό πως αντιδρά. Αν δεν αποτύχεις δεν θα έχεις εικόνα του τι λειτουργεί. Δεν πρέπει να είσαι άτολμος.

 

 

Υπάρχει μέλλον για το stand up comedy στο ίντερνετ; Θα μπορούμε κάποτε να βλέπουμε κωμωδία μόνο από τις οθόνες μας;

Δεν θέλω καν να το φανταστώ αυτό το σενάριο (γέλια). Το ίντερνετ είναι πολύ χρήσιμο εργαλείο αλλά με τίποτα δεν είναι ικανό να αντικαταστήσει το live. Είναι όπως τη μουσική. Ακούς μουσική στο ίντερνετ αλλά το απόλυτο είναι να δεις ζωντανά τον καλλιτέχνη. Το ίντερνετ είναι ένα εργαλείο προώθησης. Προωθούμε τη δουλειά μας έτσι. Όταν βλέπεις ένα καλό βίντεο ενός κωμικού στο YouTube αυτό σημαίνει πως αυτός ο κωμικός έχει δουλέψει οπουδήποτε αλλού εκτός από το YouTube. Έχει πάρει το βάπτισμα του πυρός μπροστά σε κόσμο.

Με τον κορονοϊό πως το βίωσες; Πώς ήταν η ζωή ενός κωμικού μέσα στην καραντίνα;

Για μένα ήταν μία ευκαιρία για να γράψω πολύ. Ερχόμουν από μία πολύ δύσκολη διετία με πολλές περιοδείες στο εξωτερικό και στην Ελλάδα, οπότε ήμουν λίγο εξαντλημένος. Κάπως η καραντίνα με βόλεψε να ξεκουραστώ και να μπορέσω να γράψω νέο υλικό. Έπεσα με τα μούτρα στο γράψιμο. Το πιο δύσκολο πράγμα για να διαχειριστείς είναι το να έχεις απεριόριστο χρόνο ελεύθερο.

Στην περιοδεία γράφεις νέο υλικό; Αυτοσχεδιάζεις;

Γενικά όχι. Τα κείμενα είναι συγκεκριμένα. Ο αυτοσχεδιασμός που ίσως μπορεί να προκύψει είναι πολύ λίγος. Αυτό συμβαίνει γιατί όπως σου είπα, για να κλείσεις ένα κείμενο σημαίνει πως το έχεις δοκιμάσει άπειρες φορές, οπότε δεν είναι εύκολο να προκύψει κάτι νέο πάνω στη σκηνή τόσο απλά. Εκτός αν είσαι διάνοια (γέλια). Η κωμωδία είναι σαν τα μαθηματικά, πρέπει να είσαι ακριβής για να δουλέψει.

 Ο Γιώργος Χατζηπαύλου περιοδεύει σε όλη την Ελλάδα με το show του Tαιμινγκ. Εδώ θα βρείτε όλο το πρόγραμμα των παραστάσεων.