4 μύθοι για το γυμναστήριο πιο μούφα και από τον Αίσωπο

Η απλή λογική ειναι χρησιμότερη από τον άσκοπα χυμένο ιδρώτα. Όλα εμείς;

Το γυμναστήριο είναι για να ξεδίνεις, να αθλείσαι, να διασκεδάζεις ή ακόμα και να κάνεις πέσιμο (αυτά βέβαια καλό είναι μην γίνονται εκεί).

Υπάρχουν όμως ορισμένες σταθερές και «αδιαπραγμάτευτες» παραδοχές που καθορίζουν τον τρόπο και τη συχνότητα που γυμνάζεσαι. Ισχύουν απόλυτα; Όχι. Ρίξε μια ματιά στους παρακάτω τέσσερις μύθους του γυμναστηρίου και θα καταλάβεις ότι πολλές φορές θέτεις τον εαυτό σου σε κίνδυνο χωρίς καν να το αντιλαμβάνεσαι.

Μύθος 1ος: «Το να είσαι τσαντισμένος σου κάνει καλό»

bane

Είναι ψεύτης όποιος είπε ότι αγνόησε την έξτρα αδρεναλίνη που προσφέρουν τα νεύρα και δεν πήγε για προπόνηση. Είναι διπλός ψεύτης αν δεν παραδεχτεί ότι, βλέποντας να κάνει καλύτερες επιδόσεις εξαιτίας του θυμού, δεν επιχείρησε να πάει στο γυμναστήριο όντας σε αυτή την ψυχική κατάσταση. Καλά έως εδώ.

Ωστόσο, καλό ειναι να κρατάς μέσα σου το θυμό σου ή, τέλος πάντων, να τον εκτονώσεις με άλλο τρόπο, διότι, σύμφωνα με έρευνες, η συναισθηματική φόρτιση (ειδικά αν αφορά έντονο θυμό ή στεναχώρια) μπορεί να προκαλέσει καρδιακό επεισόδιο.

Μύθος 2ος: «Οι ημέρες ξεκούρασης είναι για λαπάδες»

relax

Έχεις ξεκινήσει με τα μπούνια και δεν έχει περάσει μέρα χωρίς να κάνεις την εμφάνισή σου στο γυμναστήριο. Συγχαρητήρια, αλλά άραξε και λίγο σπίτι. Μία μέρα χωρίς προπόνηση δεν θα σου κάνει κακό -ίσα ίσα που θα μειώσεις τον κίνδυνο τραυματισμών, οι οποίοι εκ των πραγμάτων θα σου στερήσουν μέρες προπόνησης (αν δεν κάνουν και τίποτα χειρότερο).

Μην κοιτάς τους επαγγελματίες αθλητές που δεν χάνουν μέρα. Έτσι είναι συνηθισμένοι και θα προπονούνται ακόμα και αν είναι τραυματίες. Κάτι ακόμα: είναι επαγγελματίες, ενώ εσύ όχι. Αν δεν σταματήσεις τη συνεχή προπόνηση, οι θλάσεις και οι τενοντίτιδες παραμονεύουν. Το κακό θα έρθει. Συνέπεια χρειάζεται, όχι ανυπομονησία. Η Ρώμη δεν χτίστηκε σε μια μέρα.

Μύθος 3ος: «Πιο ζέσταμα; Πάμε στην άσκηση»

 gym

Όλοι βαριόμαστε το ζέσταμα. Ποιος δεν θα ήθελε άλλωστε να μπει άμεσα στη δράση; Η σημασία της προθέρμανσης έγκειται στο εξής: χαλαρώνει τους μυς σου και αυξάνει τους καρδιακούς παλμούς προκειμένου να είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει την οποιαδήποτε διαφορετική κατάσταση. Και με την καρδιά δεν θα παίζεις. Την καρδιά.

Μύθος 4ος: «Η άσκηση θεραπεύει… αρρώστιες»

gym1

Το ακούσαμε κι αυτό. Νταξ, το να είσαι άρρωστος και να πηγαίνεις στη σχολή/δουλειά κτλ, πες ότι είναι ΟΚ. Παρόλα αυτά, ποτέ μα ποτέ μην πας στο γυμναστήριο. Η μπάρα ή τα ελλειπτικά όργανα δεν είναι αντιβίωση για να γίνεις καλύτερα.

Το να εξαντλείς κι άλλο το σώμα σου, την ώρα που δεν είσαι 100% υγιής, είναι το χειρότερο που μπορείς να κάνεις. Γι' αυτό, ΜΗΝ.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης