Assosiated Press Καν’ το όπως ο Roger Federer

Τι κάνει και βγάζει τόσο χρήμα, ακόμα και αν μένει μακριά από τα Grand Slam;

Ίσως δεν σκεφτήκαμε και πολύ καλά αυτό που γράψαμε στον υπέρτιτλο του κειμένου, καθώς δεν γίνεται κοτζάμ Roger Federer να μην έχει εμπορική επιτυχία ακόμα και αν δεν βρίσκεται στο prime time του. Μπορεί αυτή τη στιγμή να αποτελεί όνειρο για πολλούς να επιστρέψει σε τελικό Grand Slam και να το κατακτήσει, έτσι ώστε να πιάσει τον μαγικό αριθμό 21, ωστόσο ακόμα και αυτό να μην γίνει μιλάμε για μια τεράστια μορφή του τένις και γενικότερα του αθλητισμού.

 

 

Ο Federer είναι ο GOAT του αθλήματος, κάτι που μέχρι και οι σκληροπυρηνικοί φαν των Rafa Nadal και Novak Djokovic έχουν παραδεχτεί, με φυσικό επακόλουθο πλουσιοπάροχες συμφωνίες μέσω χορηγιών ή διαφημίσεων. Αυτή τη στιγμή λοιπόν φιγουράρει στην έβδομη θέση με τους πλέον ακριβοπληρωμένους αθλητές του 2021.

Μέσα στη χρονιά που διανύουμε έχει ήδη βγάλει 90 εκατομμύρια δολάρια, δημιουργώντας μια μίνι συλλογή από μάρκες και χορηγούς που γεμίζουν το πορτοφόλι του καθημερινά.

Μέσα σε όλα είναι και πολύ στυλάτος.

Ποιες είναι οι κύριες πηγές εσόδων του Federer, οι οποίες πάντως βγάζουν πολλά παραπάνω από την ώρα και τη στιγμή που αποφάσισαν να κάνουν το χρυσό deal μαζί του; Διαβάστε παρακάτω 5 από αυτά.

 

My Switzerland

Η Ελβετία δεν πρόκειται για κάποιο σπουδαίο τουριστικό προορισμό καθώς το κλίμα και οι επιλογές διασκέδασης δεν την κάνουν και νο.1 στις προτιμήσεις του κόσμου. Από το 2020 ωστόσο ο αέρας άλλαξε καθώς ο Federer έγινε ο επίσημος ambassador του ελβετικού τουρισμού, προμοτάροντας με κάθε τρόπο την άγνωστη και υπέροχη φύση της χώρας του, είτε πρόκειται για κρύο, είτε ζέστη. Η διαφήμισή του μάλιστα με τον Robert De Niro για τo My Switzerland πέραν του εξαιρετικού χιούμορ λέγεται ότι πέτυχε το σκοπό της και με το παραπάνω.

 

 

Σοκολάτα Lindt

Οι Ελβετοί πέρα από τις Άλπεις είναι πάνω από όλα περήφανοι για τη σοκολάτα τους. Και μία εξ αυτών, η ιστορική Lindt με τα 170 χρόνια ιστορία και τον τζίρο των 4 δισ. το χρόνο εμπιστεύεται στον Federer τη λάμψη για την επιπλέον  προβολή μεγάλων events, με αφορμή κάποιο νέο άνοιγμα ή λανσαρίσματος των προϊόντων της. Υπολογίζεται ότι θα κονομά γύρω στα 4 εκατομμύρια δολάρια ετησίως μέχρι το 2022, όταν και λήγει η συμφωνία τους. Αλλά εδώ που τα λέμε, υπάρχει λόγος να σταματήσει τόσο επικερδής σχέση;

 

 

On Running

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας δύο ήταν τα αθλήματα που μπορούσε να δραστηριοποιείται κανείς χωρίς φόβο να κολλήσει Covid-19. Το τρέξιμο και το τένις. Η ελβετική μάρκα παπουτσιών της οποίας μάλιστα είναι μέτοχος (έχει επενδύσει γύρω στα 54 εκατομμύρια δολάρια), αύξησε τις πωλήσεις της κατά τη διάρκεια της αδρανοποίησης της καθημερινότητας, ταυτόχρονα όμως έκανε κίνηση-ματ, ξεκινώντας συνεργασία με τον Federer για τη δημιουργία του παπουτσιού Roger Pro και ο κόσμος έπαθε παράκρουση. Και μόνο που ακούς ότι η αξία του brand γνώρισε αύξηση 45% ή ακόμα καλύτερα μπήκε στο χρηματιστήριο πουλώντας 3.01 εκατομμύρια μετοχές μάλλον κάτι έγινε σωστά στη συγκεκριμένη περίπτωση. 

 

 

Rolex

Από την εποχή που κατέκτησε τον πρώτο του τίτλο στο θρυλικό Wimbledon, το πρόσωπό του έχει ταυτιστεί με τη μάρκα-σταθμό των ρολογιών στον κόσμο. Από το 2003 λοιπόν, ο GOAT του τένις έχει βρει στήριγμα τη Rolex, έχοντας χτίσει ίσως καλύτερη σχέση από ότι με τη ρακέτα του. Περίπου 15 εκατομμύρια δολάρια του ετήσιου λογαριασμού του ευθύνονται στη σχέση αυτή.

 

 

Barilla

Δεν έχει σημασία που δεν είναι Ιταλός, ένας καλός αθλητής έχει πάντα ανάγκη από υδατάνθρακα και τι καλύτερο αν αυτός προέρχεται από κατανάλωση μακαρονιών. Όποιος θυμάται εκείνη τη διαφήμιση που έπαιζε αρκετό καιρό και στη χώρα μας, έφερε τον Federer σε πρωταγωνιστικό ρόλο και στην Barilla «τρίβουν» τα χέρια τους που το πρόσωπό του προμοτάρει πακέτα μακαρονιών και όχι μόνο. Ακόμα και αν χρειάζεται να του κατάβάλλον περίπου 8.1 εκατομμύρια δολάρια από το 2017 μέχρι και σήμερα.

 

 
 

Uniqlo 

Πόσοι μπορούν να υποστηρίξουν ότι έφυγαν από τη Nike και έγιναν πλουσιότεροι; Ίσως μόνο ο Federer και αυτό δεν οφείλεται σε κάποια μυστήρια συμφωνία αλλά στο ότι η Uniqlo άδραξε την ευκαιρία, γεμίζοντας το μέλλον του με χρυσάφι, όταν αθλητής και εταιρία «χώρισαν» μετά από 20 συναπτά έτη. Η συμφωνία μάλιστα είναι πρωτάκουστη, καθώς ακόμα και αν συνταξιοδοτηθεί μέσα στα 10 χρόνια που έχει συμβόλαιο (έχει ισχύ από το 2018) αυτό δεν θα τερματιστεί για κανένα λόγο, ενώ δεν θα τον αποτρέπει να φοράει οποιαδήποτε άλλη μάρκα παπουτσιών, καθώς το deal έχει να κάνει μόνο με ρουχισμό.

Εν ολίγοις ο Federer θα καρπωθεί 300 εκατομμύρια δολάρια μέχρι τη λήξη του συμβολαίου και όπως πάει μάλλον θα συνεχίσει και μετά το 2028. 

 

 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved